Gå til innhold

Er megler 100% på vår side?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har prøvd å selge huset siden oktober. Kun ett skambud. Vi skal ha ny visning på mandag. I dag kom et par på døra og sa at de byr 250 000 over takst, med akseptfrist mandag FØR visning. Altså de vil jo at vi skal avlyse visning.  Dette paret har sett huset før.

Megler er veldig på oss nå, hun vil at vi sier ja. At det er et veldig bra bud. Men hvorfor ikke bare vente til etter visning?

Anonymkode: a4137...f77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde takket ja. Oktober er lenge siden. Så bud over takst sier man da ja til.

Anonymkode: d6b8b...0fb

• Liker 30
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Om budet går 100k over det igjen, så har det ikke mye å si for megler, men megler slipper å bruke tid på visning, evt budrunder.. Men, 100k har nok mye p si for dere

Anonymkode: c06b7...ac5

AnonymBruker
Skrevet

Er du sikker på at du får mer på visning? Sikker på at det blir salg?

Anonymkode: 79f6b...dd4

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på situasjonen du er i, har dere allerede kjøpt ny bolig? Eller venter dere til dere har solgt?

Personlig, om mitt hus hadde vert ute på markedet i 6 mnd uten å bli solgt. Hadde jeg gladelig tatt i mot et bud over takst. 

Anonymkode: 69196...bae

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Megler er 100% på din side så lenge det korrelerer med vedkommendes egen interesse.
nei, selv om en megler har intensiv til å få mest mulig for eiendommen så er det også andre momenter som styrer deres avgjørelser.

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Megler er garantert ikke på din side. Han vil presse deg (lyve om nødvendig) til å godta budet, slik at man slipper og jobbe mer for å ivareta dine interesser.

Han tjener mer på å få deg til godta tilbudet i forhold til hjelpe deg til å oppnå prisen du ønsker.

Snakker av erfaring.

Anonymkode: 2992c...ad3

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Megler er 100% på egen side. Du kan ikke stole på vedkommende. Nå vil han/hun bare bli ferdig og tjene penger på noe nytt. 

Anonymkode: 673bc...2aa

• Liker 4
Skrevet

For hver 100 000 du får ekstra, får megler kun 4-500 kr. Selvfølgelig vil hun slippe å bruke mer tid på deres bolig.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde dette vært meg, så hadde jeg selvfølgelig ikke godtatt budet. I tilegg vil jeg vært tydelig på at jeg må ha dette budet før jeg godtar. Du må være direkte (og hard) når du snakker med meglere, har jeg skjønt.

De ivaretar kun sin egen interesse.

Anonymkode: 2992c...ad3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde solgt på flekken. Legger mitt eget hus ut snart, og med all usikkerheten som følger med visning og budrunde hadde jeg vært overlykkelig om jeg havnet i deres situasjon. Dere kan risikere å få mindre etter en budrunde, om der blir en. Og, om dette paret er de eneste som byr, så vil de da logisk kun by opp til prisantydning, og du taper de 250 000. Ville ihvertfall sjekket hvor mange som er påmeldt visninga

Anonymkode: 3f8eb...9f1

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange er påmeldt visningen, TS?

Anonymkode: 0b70b...efa

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde solgt på flekken. Legger mitt eget hus ut snart, og med all usikkerheten som følger med visning og budrunde hadde jeg vært overlykkelig om jeg havnet i deres situasjon. Dere kan risikere å få mindre etter en budrunde, om der blir en. Og, om dette paret er de eneste som byr, så vil de da logisk kun by opp til prisantydning, og du taper de 250 000. Ville ihvertfall sjekket hvor mange som er påmeldt visninga

Anonymkode: 3f8eb...9f1

Helt enig. Hadde kanskje lagt meg litt under prisantydning om jeg skulle gitt nytt bud og var kjøper

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Idioti å takke nei til dette. Dere har ikke fått annet enn ett skambud på et halvt år, og når dere så får bud over takst så vil du være kresen?? Hvis noen andre ville hatt huset hadde de også kommet til dere før. På mandag risikerer du at ingen byr, evt at de som byr nå bare byr til prisantydning, og sier dere nei da kan det blir trøbbel og beskyldninger om lokkepris. Nei, selg unna så er du kvitt rukla.

Anonymkode: e4246...614

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Vi har prøvd å selge huset siden oktober. Kun ett skambud. Vi skal ha ny visning på mandag. I dag kom et par på døra og sa at de byr 250 000 over takst, med akseptfrist mandag FØR visning. Altså de vil jo at vi skal avlyse visning.  Dette paret har sett huset før.

Megler er veldig på oss nå, hun vil at vi sier ja. At det er et veldig bra bud. Men hvorfor ikke bare vente til etter visning?

Helt tydlig du sliter med salg selg det nå mens du hsr sjanse 

• Liker 1
Skrevet

Hvis huset var mer verdt enn dette hadde du vel fått et høyere bud i løpet av de siste seks månedene?

Hvis der ikke er mer enn 10 personer påmeldt til visning hadde jeg absolutt ikke turt å risikere dette.

AnonymBruker
Skrevet

Altså det har ikke ligget ute hele tiden. Vi trakk det, pusset opp, leide stylist og tok nye bilder. Samt satte ned pris. Det er 27 påmeldte visning. Men jeg stoler overhodet ikke på den elendige statistikken. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor dum kommer du til å føle deg hvis det kun er det samme paret som byr etter visning, og de da byr 250.000 under takst?

Dere har prøvd å selge lenge. Prisantydningen skal gi en indikasjon på hva dere er villige til å selge boligen for, og dere har fått bud over prisantydning. Jeg vet hva jeg ville gjort.

Anonymkode: 6a28d...d73

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Megler er 100% på egen side. Du kan ikke stole på vedkommende. Nå vil han/hun bare bli ferdig og tjene penger på noe nytt. 

Anonymkode: 673bc...2aa

👆

AnonymBruker
Skrevet

Megler er kun på sin egen side: Hen skal tjene mest mulig penger med minst mulig arbeid. 
Men her hadde jeg nok akseptert budet, gitt historikken med at huset har vært til salgs i seks måneder med kun ett skambud. Du kan ha flaks, og at det blir budrunde. Eller - du kan miste den kjøperen du nå har på kroken. 

Anonymkode: 40794...579

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...