Gå til innhold

Koldtbord/tapas navnefest

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi skal ha navnefest for babyen vår snart. Vi blir ca 30 gjester. Vi tenkte i utgangspunktet å bestille mat, men så hat jeg litt lyst til å kanskje lage selv også, visst det kan løses på en måte som ikke krever så mye (men vil at det skal fremstå som ordentlig og passende mat for anledningen).
Tips til mat som kan serveres? Vurderer evt å supplere med 3-4 koldtbordretter fra catering. 
Dette er hva jeg evt tenker å ordne selv:

Roastbiff, spekeskinke, potetsalat, karbonader, div oster/druer, brokkolisalat, brød fra bakeri, ovnsbakte lettsaltede poteter

bestille: feks pastasalat, marinerte kyllingvinger

Tar i mot alle tips!

Holder det med 4 kaker? Tenkte å supplere med fruktfat.

Anonymkode: 672c3...167

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

Mitt tips er å bestille maten, ikke slit deg ut på forhånd så du ikke er helt på topp på dagen.

Kanskje det holder å bake litt selv? 4 kaker holder 😊

Lykle til og gratulerer på forhånd!

Anonymkode: d01d4...70a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem eggehakk og røkelaks det hører til på ett hvert koldtbord 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har laget til alle barnas navnefester. 

Kjøttboller i tomatsaus

Lefserull (Philadelphia, ruccola, rødløk, agurk og spekeskinke eller røkt laks) 

Kyllingvinger

Svinefilet i skiver

Chorizo stekt med persille 

Bacondadler 

Saltbakte poteter

Klassisk spekefat med tilbehør (eggerøre, rømme, potetsalat) 

Ostefat

Salat, brød, smør, aioli, tzaziki. 

Kjøttboller i tomatsaus er altså så gull. Veldig populært blant gjestene, og du kan lage det ukesvis i forveien. Frys ned og varm opp når dagen kommer. 

Anonymkode: 0c129...51e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde bestilt mat hvis jeg var deg, det er mer stress en du tror. 4 kaker er alt for lite på 30 mennesker, ville minst hatt 6.

Anonymkode: 36cc5...ea8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Spekefat kan danderes dagen før, potetsalat (kan kjøpes), pastasalat (salat fra pose kan blandes i samme dag for å unngå vassen salat), karbonader med løk (Gilde), godt brød, aioli, majones, smør, røkelaks og eggerøre, pølser og brød til barna (ofte forsyner voksne seg også), ost og kjeks. 

Mye fikses dagen før. Kan gjøre det enkelt med ferdige retter eller lage hjemmelaget alt ettersom tid.

Av kaker ville jeg laget og fryst på forhånd. Eplekake kan fryses, pisk krem til, stor brownies (strø melis før servering), bløtekake/marsipankake kan bestilles, muffins kan fryses. 

Du kan ikke spørre om noen i familie kan hjelpe med en rett eller kake?

Anonymkode: 94ced...bca

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ville savnet sjømat der. Reker og røykelaks/ørret hører hjemme på et hvert koldtbord. Men da ville jeg fått rekene levert. ikke satset på å stå og pelle reker til 30 mann på selve dagen 😛 (eller noen sinne..)

4 kaker på 30 stk blir for lite. Ville heller hatt flere kaker, og passet på at ting kunne fryses. Kjekt med restekake i frysen :) Bedre det enn at gjestene føler de må begrense seg for å ikke spise opp alt og ta mer enn sin del. 

Anonymkode: 309cb...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg lagde mat til førstemann og skal gjere til andremann no snart. Vi blir ca 30 stk.

Tenkte å ha: gryterett, ris og salat, og koldtbord. Potetsalat, waldorfsalat og brokkolisalat har mykje same grunn-ingrediensar så lett å lage ilag og dagen før. Spekefat kan danderast dagen før, og eggerøre+laks er superfort å lage. Tacolefser med kremost, avokado, agurk og laks/kylling/skinke kan lagast dagen før. Karbonader og løk steiker vi same dag :) kaker fordela eg til familie/gjestar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...