AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Er hjelpen vi har her i landet bra nok? . Jeg tror ikke det. Hører om fler og fler foreldre som sliter med ett barn som er alvorlig deprimert og som føler at de ikke får nok hjelp. Anonymkode: 97631...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Ingen som har erfaring og meninger angående dette? Anonymkode: 97631...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Det er ikke nok utdannet helsepersonell innen psykisk helse med den nødvendige kompetanse til alt som politikerne sitter på sine stoler og bestemmer skal være lovpålagt. Dem bestemmer samtidig å bygg ned større sentre med muligheter for tvungen psykisk helsehjelp for hjelp over lenger tid, slik at tilbakefall kan bli mindre sannsynlig. Dette er desverre sannheten. Anonymkode: 9416e...0a1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det er ikke nok utdannet helsepersonell innen psykisk helse med den nødvendige kompetanse til alt som politikerne sitter på sine stoler og bestemmer skal være lovpålagt. Dem bestemmer samtidig å bygg ned større sentre med muligheter for tvungen psykisk helsehjelp for hjelp over lenger tid, slik at tilbakefall kan bli mindre sannsynlig. Dette er desverre sannheten. Anonymkode: 9416e...0a1 Kanskje hvis de på Stortinget opplever at deres barn sliter, så gjør de noe med det Anonymkode: 97631...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Må si hvor mye mange foreldre på mine barns kull duller med barna deres og ikke gir de noen verktøy til å håndtere bagateller så er det ikke rart så mange barn er skjøre og har dårlig psykisk helse. Anonymkode: d85a2...7cf 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 Min sønn har blitt godt tatt vare på i helsevesenet etter at han fortalte at han led av sterk og varig angst. Psykolog, psykologspesialister, psykiater, fastlege, NAV, alle har gjort sitt for han. Føler ikke at han har blitt oversett eller behandlet dårlig eller feil. Det viste seg at angsten var en del av Asperger syndrome (autisme, høytfungerende men likevel...) Anonymkode: 3580b...77c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Min sønn har blitt godt tatt vare på i helsevesenet etter at han fortalte at han led av sterk og varig angst. Psykolog, psykologspesialister, psykiater, fastlege, NAV, alle har gjort sitt for han. Føler ikke at han har blitt oversett eller behandlet dårlig eller feil. Det viste seg at angsten var en del av Asperger syndrome (autisme, høytfungerende men likevel...) Anonymkode: 3580b...77c Da har dere vært heldig Anonymkode: 97631...9fb
ESFP Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 Nei, hjelpen er ikke bra nok. Behandlere har ikke nok kunnskap om traumer og kapasiteten er sprengt, så saker skal avsluttes så raskt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 ESFP skrev (21 minutter siden): Nei, hjelpen er ikke bra nok. Behandlere har ikke nok kunnskap om traumer og kapasiteten er sprengt, så saker skal avsluttes så raskt som mulig. Gjelder dette mest i Norge? Er de bedre i andre land Jeg får vondt inni meg av å tenke på de som sliter og som ikke får hjelp. Og de foreldrene som må se at barnet sitt sakte men sikkert forsvinner Anonymkode: 97631...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kanskje hvis de på Stortinget opplever at deres barn sliter, så gjør de noe med det Anonymkode: 97631...9fb Slik som i familien Stoltenberg, eller Familien til Gro Harlem Brundtland? Anonymkode: 7c414...d07 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 En bekjent av en bekjent (voksen) ba om hjelp mange ganger. Ba selv om innleggelse flere ganger. For frisk sa dps. Denne uken er det begravelse. Anonymkode: a58a3...5d6 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 ESFP skrev (33 minutter siden): Nei, hjelpen er ikke bra nok. Behandlere har ikke nok kunnskap om traumer og kapasiteten er sprengt, så saker skal avsluttes så raskt som mulig. Helt riktig. Både for barn og voksne. Anonymkode: ce578...239
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Jeg er redd det bare er adekvat hjelp til de som sliter «skikkelig», altså store problemer. For de som sliter ganske mye, er hjelpen minimal. Anonymkode: 6134e...3b1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Er hjelpen vi har her i landet bra nok? . Jeg tror ikke det. Hører om fler og fler foreldre som sliter med ett barn som er alvorlig deprimert og som føler at de ikke får nok hjelp. Anonymkode: 97631...9fb Har et barn med traumer og angst, og nei, det finnes ikke hjelp. Bup er en vits. Andre psykologer har ventetid på over et år, både private og de med driftstilskudd. Er barnet i tillegg over 15 er løpet kjørt, man har ingen innsynsrett, kan ikke bestille time på vegne av barnet, ikke snakke for det osv osv. Det er bare å vente på selvmedisinering med ulike former for rus, det er der de fleste havner. Så kan politikerne snakke om «de sårbare barna» mens lærerne streiker og før hvert valg. De gjør uansett ingenting med det. Anonymkode: ce578...239
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Jeg synes ikke hjelpen som voksen er veldig mye bedre. Jeg har forsøkt å få hjelp i 30 år. Anonymkode: 2fcec...478
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har et barn med traumer og angst, og nei, det finnes ikke hjelp. Bup er en vits. Andre psykologer har ventetid på over et år, både private og de med driftstilskudd. Er barnet i tillegg over 15 er løpet kjørt, man har ingen innsynsrett, kan ikke bestille time på vegne av barnet, ikke snakke for det osv osv. Det er bare å vente på selvmedisinering med ulike former for rus, det er der de fleste havner. Så kan politikerne snakke om «de sårbare barna» mens lærerne streiker og før hvert valg. De gjør uansett ingenting med det. Anonymkode: ce578...239 Kjenner at jeg blir sint 😡 Anonymkode: 97631...9fb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 Her har vi fått god hjelp over flere år. Ungdommen er bipolar. Hjelpen en får er nok veldig avhengig av hvilken diagnose en har. De ‘’tyngste’’ diagnosene utløser nok mer hjelp/oppfølging. Anonymkode: 35fc5...044
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Her har vi fått god hjelp over flere år. Ungdommen er bipolar. Hjelpen en får er nok veldig avhengig av hvilken diagnose en har. De ‘’tyngste’’ diagnosene utløser nok mer hjelp/oppfølging. Anonymkode: 35fc5...044 Ikke bestandig. Min nabo har en datter på 15 som er strekt deprimert, selvmordstanker og hun spiser nesten ikke. Dette har pågått i over 1 år. Bup tilbyr samtaler hver 3 uke. Men ingen når inn til henne. Mor og far prøver, men de har ikke den kunnskapen som trengs. Jenta har det vondt og trenger mer hjelp enn hva hun får. Blir verre og verre. Nå er hun ikke på skolen.heller Anonymkode: 97631...9fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå