Gå til innhold

Jobber ikke folk?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

At jeg og flere andre har passiv inntekt, er strengt tatt ikke noe du eller andre har noe med.

Anonymkode: e2100...8ca

neida, men det betyr ikke at vi synes det er litt slapt av ett voksent, friskt menneske å ikke yte på en eller annen måte allikevel. Kjenner flotte mennesker med passiv inntekt som bruker det meste av normal arbeidstid på ideelt arbeid fordi de også ønsker å delta og bidra i samfunnet selv om de ikke trenger lønn :) 

Anonymkode: 0f97b...e03

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

neida, men det betyr ikke at vi synes det er litt slapt av ett voksent, friskt menneske å ikke yte på en eller annen måte allikevel. Kjenner flotte mennesker med passiv inntekt som bruker det meste av normal arbeidstid på ideelt arbeid fordi de også ønsker å delta og bidra i samfunnet selv om de ikke trenger lønn :) 

Anonymkode: 0f97b...e03

Hvordan vet du at personen du siterer er frisk? 

Anonymkode: 85ab4...c91

Gjest Adobyen
Skrevet

Har du aldri vært i byen mellom kl 13 og 14 før?   Kan du se på folk om de er en støttekontakt eller bruker? Om de er på vei til eller fra møter, tannlege, verksted og andre ting? Vet du noe om samfunnet rundt deg, annet enn det du leser på KG?  

Er du egentlig bare ute etter å trolle?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 14.01):

Visste ukke helt under hvilke emne jeg skulle poste dette under men det ble her.

Så, jeg er fulltidsstudent og forelesninger er nå ferdige med full fokus på eksamensforbredelser. Derfor kan jeg være hjemme og lese og legge opp dagen som jeg vil. Men, noe jeg ikke skjønner er når f.eks her om dagen jeg dro til byen for å kjøpe nye joggesko, ca kl 13-14, MYLDRET det av folk! Over alt! På en vanlig arbeidsdag på en torsdag! Og det var ikke bare da men generellt har trafikken vært helt ekstrem og jeg ser masse folk gå å waltze rundt midt på dagen i ukedager som om de ikke er i jobb eller noe. Er det noe jeg ikke forstår eller hvorfor ser det ut til at nesten ingen jobber? Bor i Tønsberg foressten, har hørt at det er mange pensjonister og uføretrygdet her men mange av de jeg så var folk i arbeidsfør alder. Jeg skjønner bare ingenting. Tenk så mye bortkastet arbeidskraft.

Anonymkode: 7e7f5...c77

Jeg jobber ikke, jeg er syk. Det synes ikke utenpå. Hvis det er et problem for deg foreslår jeg at du bytter studie til medisin og jobber hardt mot Nobelprisen. 

Anonymkode: 6c0c0...1d6

Skrevet

Husk at Tønsberg sikkert kryr av influensere. 

Skrevet

Jeg er ofte i byen på dagtid. Har en del møter i sentrum.

AnonymBruker
Skrevet
On 4/22/2023 at 2:01 PM, AnonymBruker said:

Tenk så mye bortkastet arbeidskraft.

Finnes det ikke skiftarbeid i Tønsberg? Eller studenter? 

Anonymkode: ec2bd...843

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 14.01):

Visste ukke helt under hvilke emne jeg skulle poste dette under men det ble her.

Så, jeg er fulltidsstudent og forelesninger er nå ferdige med full fokus på eksamensforbredelser. Derfor kan jeg være hjemme og lese og legge opp dagen som jeg vil. Men, noe jeg ikke skjønner er når f.eks her om dagen jeg dro til byen for å kjøpe nye joggesko, ca kl 13-14, MYLDRET det av folk! Over alt! På en vanlig arbeidsdag på en torsdag! Og det var ikke bare da men generellt har trafikken vært helt ekstrem og jeg ser masse folk gå å waltze rundt midt på dagen i ukedager som om de ikke er i jobb eller noe. Er det noe jeg ikke forstår eller hvorfor ser det ut til at nesten ingen jobber? Bor i Tønsberg foressten, har hørt at det er mange pensjonister og uføretrygdet her men mange av de jeg så var folk i arbeidsfør alder. Jeg skjønner bare ingenting. Tenk så mye bortkastet arbeidskraft.

Studenter skiftarbeidere, alderspensjonister, mødre og fedre i foreldrepermisjon osv osv

Anonymkode: eced3...f54

Skrevet

Helt riktig! Klokken 16:00 så går Norge AS helt av seg selv.
Alle er hjemme og sover. 

Fra spøk til alvor... naturligvis jobber folket!
Med dagens teknologi så trenger man ikke nødvendigvis være hjemme eller på kontoret for å jobbe hele tiden.

Det er en fin tid å leve på!

Nå gjøres mye automatisk, og mange har enkle jobber som er semi-automatiske.
Man kan få varsel når man trengs på jobb, og man kan få en oppdrag nesten når som helst på døgnet og hvor som helst.

Ta matbutikkene som eksempel. Før så var det kun manuelle jobber man gjorde.
Nå er det kundene selv som tar hånd om nesten alt på egenhånd utenom å fylle på med varene. Det frigjør mere tid til andre oppgaver.

Senere vil det bli slik at leverandørene kommer til å ta seg av å fylle på hyllene. Det ser jeg stadig oftere de gjør, og det tror jeg det vil bli mere av. Det kommer naturligvis til å være 1-2 på jobben til hensyn av funksjonshemmede og eldre, men fremover vil det meste bli hel-automatisert.

Det er naturligvis andre grunner som f. eks turnus blitt nevnt mange ganger. Mange jobber midt på natta, ja tenk deg det!
Mange som jobber midt på natta for at det skal være godt og trygt å bo i landet.

Andre har fleksible arbeidstider, og stadig flere oppgaver vil bli hel-automisert slik at flere vil slippe å ta gamle jobbene.
Jeg som driver på med webdesign kunne ingenting av det (programmering) før, men hjelp av chatgpt holder jeg nå på å programmere funksjoner.

Med stadig flere roboter og bots så kommer vi til å få se mere av dette her fremover.
Iløpet av min levetid (1991-modell) vil det ikke være vanskelig å få til med tre-fem jobber som lar botene/robotene gjøre 99% av arbeidet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...