Gå til innhold

Jobber ikke folk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Visste ukke helt under hvilke emne jeg skulle poste dette under men det ble her.

Så, jeg er fulltidsstudent og forelesninger er nå ferdige med full fokus på eksamensforbredelser. Derfor kan jeg være hjemme og lese og legge opp dagen som jeg vil. Men, noe jeg ikke skjønner er når f.eks her om dagen jeg dro til byen for å kjøpe nye joggesko, ca kl 13-14, MYLDRET det av folk! Over alt! På en vanlig arbeidsdag på en torsdag! Og det var ikke bare da men generellt har trafikken vært helt ekstrem og jeg ser masse folk gå å waltze rundt midt på dagen i ukedager som om de ikke er i jobb eller noe. Er det noe jeg ikke forstår eller hvorfor ser det ut til at nesten ingen jobber? Bor i Tønsberg foressten, har hørt at det er mange pensjonister og uføretrygdet her men mange av de jeg så var folk i arbeidsfør alder. Jeg skjønner bare ingenting. Tenk så mye bortkastet arbeidskraft.

Anonymkode: 7e7f5...c77

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kunne vært meg du så mellom to nattevakter?

Anonymkode: 57627...409

• Liker 17
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

De fleste jobber vel. Av alle de du så i byen er vel noen som deg, altså studenter, noen jobber turnus, noen har ferie, noen har kanskje avspasering, noen jobber hjemmefra med fleksibel arbeidsdag, også er det noen som av ulike grunner ikke kan jobbe :)

Anonymkode: e23df...d54

• Liker 18
Skrevet (endret)
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Så, jeg er fulltidsstudent

Med andre ord, du er ung og uerfaren. Folk har ferie, folk har fri, folk har lunsjmøter, folk er arbeidsledige. Det finnes en million grunner til at folk er ute og går i gata.

Hva studerer du, idioti? 

Endret av 000VF000
Staving
  • Liker 14
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg «waltzet» ofte rundt i byen i min ene jobb på vei til og fra møter. 

Nå er jeg ufør, er aldri i byen.

Andre venner jobber turnus, og tar gjerne unna ærender på hverdagene på morgen/dagtid. 

Anonymkode: de031...58b

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber ikke. Så det er neppe meg du så. For jeg har ikke råd til å handle eller å farte rundt i noe sentrum. Så det er mest sannsynlig arbeidende folk som du fikk se. 

Utover de eksemplene du har fått så fikk du kanskje også se mødre som er hjemme med barn, folk som er delvis syke, turister, pensjonister, folk som jobber fleksitid osv osv. Alles liv er forskjellig.

Og jeg regner med at de fleste har full kontroll på livet sitt, så de trenger ikke folk som antar både det ene og det andre. Selv om jeg forstår hvorfor du spør. 

Anonymkode: f088f...798

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Du vet at Norge AS ikke stenger og slutter å fungere akkurat kl 16 sant? At Norge AS har andre åpningstider enn 08-16? Det er mange som jobber om kvelden, natten? At det er mange som ikke har en 100% stilling.. Mange er akkurat slik som deg og studerer. Jobbmøter, alle har ikke en statisk kontorjobb inne. Mot/far permisjon.

Tenk at du er student og har klart deg såpass at noen høyere utdanning faktisk er mulig for deg og du ennda ikke innehar kunnskap at det kan være uendelige grunner til at folk ikke jobber akkurat når du var utenfor boblen din, amaizing

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Visste ukke helt under hvilke emne jeg skulle poste dette under men det ble her.

Så, jeg er fulltidsstudent og forelesninger er nå ferdige med full fokus på eksamensforbredelser. Derfor kan jeg være hjemme og lese og legge opp dagen som jeg vil. Men, noe jeg ikke skjønner er når f.eks her om dagen jeg dro til byen for å kjøpe nye joggesko, ca kl 13-14, MYLDRET det av folk! Over alt! På en vanlig arbeidsdag på en torsdag! Og det var ikke bare da men generellt har trafikken vært helt ekstrem og jeg ser masse folk gå å waltze rundt midt på dagen i ukedager som om de ikke er i jobb eller noe. Er det noe jeg ikke forstår eller hvorfor ser det ut til at nesten ingen jobber? Bor i Tønsberg foressten, har hørt at det er mange pensjonister og uføretrygdet her men mange av de jeg så var folk i arbeidsfør alder. Jeg skjønner bare ingenting. Tenk så mye bortkastet arbeidskraft.

Det slo deg altså ikke at mange som jobber og kan legge opp dagen fleksibelt? Samt at alle jobber ikke samtidig. Tønsberg har f.eks sykehus, hvilket betyr at veldig mange der jobber turnus. 

Jeg har.eks ikke på alle år jeg husker vært på et kjøpesenter i helg eller etter 12 på dagen, selv om jeg har dagjobb. Jeg gjør all handling på tidspunkt færrest mulig gjør det samme. 

Men husk din egen holdning til du selv kommer i jobb, og bruk mer tid på å studere. 

Anonymkode: 0627a...30f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber minst 100 % stilling. Men starter før sola står opp og er hjemme igjen i den tiden du beskriver.

Jobber også hver helg. 

Men det er kanskje vanskelig å forstå at ikke alle jobber fra kl 8-16? 

Du lærer nok når du også kommer ut i arbeidslivet. 

Anonymkode: fcd84...d3b

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Bortkastet arbeidskraft? Ja absolutt. Jeg skulle mye heller jobbet enn å være 100% sengeliggende hver eneste dag. Du ser ikke meg i byen, men syns det er fint om andre syke kommer seg ut.

Du lærer nok litt mer om livet når du blir eldre. Det å ikke dømme andre er en stor del av det. Du aner ikke hva andre sliter med, uansett hvor friske de ser ut kan de ha alvorlig sykdom for eksempel.

Fokuser på deg selv, og slutt å tenke at mennesker må være produktive for å være verd noe. Det må man faktisk ikke, og alle som kan er faktisk i jobb. Ingen uføre velger heller sykdom over å kunne være i jobb.

Anonymkode: 85ab4...c91

• Liker 2
  • Hjerte 2
Gjest Refreng
Skrevet

Tenk hvor mange ansatte som jobber bare i matbutikkene i nærheten av deg mellom 16- 23. Disse må jo også handle og gjøre ærend utenom arbeidstid. Så kommer alle andre jobber med skift, ferier osv i tillegg. Det blir mange personer som har fri på dagtid.

Personlig har jeg en jobb der jeg bestemmer arbeidstid selv. Om jeg skal handle, så reiser jeg ut på dagtid når det er mindre kø

Skrevet

Joda jobber 100% og litt til, men jeg jobber turnus. Jeg har fri en dag før og en dag etter helgejobbing.

I tillegg har jeg jo vakter som slutter tidlig fordi jeg begynner tidlig.

Siden jeg jobber så mye har jeg avspasering jeg må bruke også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt korrekt, TS, det er ingen som jobber. AS Norge går helt av seg selv!!

Anonymkode: 21546...fb3

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber og er på delvis AAP, så jeg jobber reduserte dager for tiden. Min tilstand gjør at jeg får mer vondt senere på dagen og kvelden. Så hvis jeg har noen nødvendige ærend i sentrum får jeg de unnagjort like etter jobb, gjerne rundt 13-14. Så joda, jeg er i jobb fremdeles, selv om jeg av og til kan observeres i sentrum på dagtid..😊

Husk at av de du ser er det mange som  jobber deltid, turnus, har fridager, permisjon etc, og det er også mange som av ulike grunner ikke er i jobb, så hvorfor bry deg om hva andre gjør? 

Anonymkode: 2cb03...344

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

I min lille by er gatene tomme på dagtid, og butikkene sliter med å få det til å gå rundt.. men etter kl 16 og på lørdager er det masse folk i gatene. 

på større steder er det pensjonister, folk som jobber turnus, studenter (sånne som deg) foreldre som må ta med barna sine til tannreguleringen en gang i mnd. 
arbeidsledige, uføre, sykmeldte og alle slags mennesker. 

Anonymkode: 68766...12f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hjemmekontor og full fleks.

Jobber gjerne 6-11. Tar en joggetur eller rusletur, tar en butikkrunde, og slikt. Om jeg får en telefon eller har et møte (der jeg er stille deltager) går jeg gjerne en ekstra tur. 

Ettermiddagen er gjerne mer fragmentert. Jobber litt, setter meg ut litt, tar litt unna i huset. Innimellom er det kveldsmøter. 

Denne uka har det for eksempel vært strålende sol. Jeg er ca 9 timer i minus. Så morgendagen (søndag) blir stort sett brukt på hjemmekontoret. 

Mannen jobber turnus. Jogger gjerne hjem fra jobb (formiddag), eller tidlig ettermiddag. Og tar også unna ærender og slik på fridagene sine. 

Anonymkode: 0e147...619

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flexitid, i tillegg til at jeg raskt jobber meg opp avspaseringstimer som jeg tar ut i hele dager. 
Andre jobber ulike turnuser, deltid, har ferie, sykemeldt/pleiepenger osv. Selvsagt jobber folk… 

Anonymkode: a07e8...72c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg TS. Folk idag gjør ikke annet enn å fly rundt på sentre og i gatene for å shoppe/gå på cafeer. Flyplassene er og overfylt. Tror ikke det er mange som jobber mer jeg heller. Men penger, det har dem!

Anonymkode: 7cc26...ce4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig med deg TS. Folk idag gjør ikke annet enn å fly rundt på sentre og i gatene for å shoppe/gå på cafeer. Flyplassene er og overfylt. Tror ikke det er mange som jobber mer jeg heller. Men penger, det har dem!

At jeg og flere andre har passiv inntekt, er strengt tatt ikke noe du eller andre har noe med.

Anonymkode: e2100...8ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

At jeg og flere andre har passiv inntekt, er strengt tatt ikke noe du eller andre har noe med.

Anonymkode: e2100...8ca

Nei men du trenger ikke gå inn her og lage kvalme du heller, stått opp på feil fot kanskje? 😊😂

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...