AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Mannen var i butikken i dag, og på veien hjem da han satte seg i bilen så fikk han heftig stikk i hode og hele høyre side i ansiktet i et sekund, så ble han ikke seg selv i ca.fem minutter, som om han var borte liksom. Han er fin nå, men jeg er ordentlig bekymret. Gudskjelov at han ikke kjørte bil mens det skjedde. Bør han ta kontakt med lege på mandag og høre hva han har å si? Jeg er kjempebekymret om det er noe farlig, som hjerneslag eller noe.. 😔 Anonymkode: b42ce...52c TIttel er endret etter ønske fra TS. _popcorn_, adm 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Ring til legevakten og beskriv symptomene. De bør vurdere saken mener jeg. Han bør heller ikke kjøre bil inntil han vet hva det var. Anonymkode: 03b7c...13f 10 2 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Jeg ville ha tatt kontakt med lege, mest basert på at han var "borte" i 5 minutter etter strikket. Anonymkode: 06f4e...55e 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ring til legevakten og beskriv symptomene. De bør vurdere saken mener jeg. Han bør heller ikke kjøre bil inntil han vet hva det var. Anonymkode: 03b7c...13f Jeg har mast på han om å ringe legevakt helt siden han fortalte meg dette, men han nekter å ringe, menn er å sta..😔 Anonymkode: b42ce...52c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har mast på han om å ringe legevakt helt siden han fortalte meg dette, men han nekter å ringe, menn er å sta..😔 Anonymkode: b42ce...52c Si at dersom han ikke ringer, så ringer du ambulanse... Anonymkode: 87108...c31 4 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/hjerneslag-og-blodninger/tia-drypp/?page=1 Et drypp kanskje? Spør om han kan kjenne seg igjen. Bør nok kontakte lege ja. Men tenker at det er nok å ringe legevakt, ikke 113 hvis han fungerer greit. Anonymkode: 8ced0...e28 3 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 Han har ringt legevakt og snakket med vedkommende i tlf og forklarte alt som det var og hun sa at det ikke er noe alvorlig, siden det skjedde en gang og ikke mer gjennom dagen, altså at det gjentok seg flere ganger i dag, da er det ikke bekymringsfullt. Men jeg er bekymret uansett 😔 Anonymkode: b42ce...52c 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 Bestille time hos fastlegen til uka. Anonymkode: 90b7d...2b4 5
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/hjerneslag-og-blodninger/tia-drypp/?page=1 Et drypp kanskje? Spør om han kan kjenne seg igjen. Bør nok kontakte lege ja. Men tenker at det er nok å ringe legevakt, ikke 113 hvis han fungerer greit. Anonymkode: 8ced0...e28 Nei, han opplevde ikke noe sånt. Ble bare borte i noen minutter, liksom ikke tilstede. Anonymkode: b42ce...52c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Bestille time hos fastlegen til uka. Anonymkode: 90b7d...2b4 Vi skal nok gjøre det, så får vi også se hva legen sier. Anonymkode: b42ce...52c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Høres ut som ett lite slag synes jeg da... Ville bestilt time hos fastlegen... Anonymkode: dc014...1f1 3
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 Skjønner det som at han var alene da det skjedde, og at han kjørte hjem selv? Det er jo total galskap. Har han ingen symptomer nå? (Prikking, flimmersyn, smerter, kvalme, ilinger, trøtthet?) Ved det minste tegn til slike symptomer eller hodepine så ringer du legevakten der og da. Du skal ikke spørre ham om det er greit. Faren min døde brått og brutalt to timer etter en slik "episode", av en massiv hjerneblødning: Bare for å sett det i perspektiv. Anonymkode: 5f76b...525 3 4
charlotte0 Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Høres jo nesten ut som en lite drypp da. Men det kan og være noe psykisk. Et angstanfall eller en episode med dissosiasjon kanskje? Tror det er trygt å stole på legevakta her, men om dere er veldig bekymret så skader det ikke å sjekke det ut hos legen! 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #16 Skrevet 23. april 2023 Han må snakke med legen. Det kan ha vert ett lite trypp og det er ofte ett forvarsel om ett større slag. Min hadde en slik episode og fikk senere ett større slag. Anonymkode: 3ac3d...3dd 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #17 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Mannen var i butikken i dag, og på veien hjem da han satte seg i bilen så fikk han heftig stikk i hode og hele høyre side i ansiktet i et sekund, så ble han ikke seg selv i ca.fem minutter, som om han var borte liksom. Han er fin nå, men jeg er ordentlig bekymret. Gudskjelov at han ikke kjørte bil mens det skjedde. Bør han ta kontakt med lege på mandag og høre hva han har å si? Jeg er kjempebekymret om det er noe farlig, som hjerneslag eller noe.. 😔 Anonymkode: b42ce...52c TIttel er endret etter ønske fra TS. _popcorn_, adm Det du beskriver høres ut som det kan ha vært et ‘TIA’ som det heter. Dere burde ha kontaktet legevakten/AMK umiddelbart for å få tatt en CT. Det er viktig å ta tak i det så snart som mulig for å forebygge hjerneslag. Flere TIA kan også være med å utvikle vaskulær demens. https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/hjerneslag-og-blodninger/tia-drypp/ Anonymkode: 22783...287 1 3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Skrevet 23. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det du beskriver høres ut som det kan ha vært et ‘TIA’ som det heter. Dere burde ha kontaktet legevakten/AMK umiddelbart for å få tatt en CT. Det er viktig å ta tak i det så snart som mulig for å forebygge hjerneslag. Flere TIA kan også være med å utvikle vaskulær demens. https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/hjerneslag-og-blodninger/tia-drypp/ Anonymkode: 22783...287 Leste råde etterpå og ser fler har svart det samme. Merkelig av dama hos legevakten å bagatellisere så veldig. Jeg ville krevd en CT! Anonymkode: 22783...287 2 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #19 Skrevet 23. april 2023 Er han vaksinert mot corona? Kan være bivirkninger av den hvis ja. Sjekk blodtrykk. Ville absolutt krevd legesjekk ja. Spesielt om han har tatt flere doser vaksine. ( mrna injeksjon) Anonymkode: 9984a...b6d 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #20 Skrevet 23. april 2023 Han er redd for å miste lappen sikkert men det må sjekkes. Anonymkode: dd68c...f92 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå