AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Del Skrevet 22. april 2023 Har dere som bor i Trondheim byttet til sommerdekk nå? Ser på avisen at det skal snø 🙈 og vi har skiftet til sommerdekk 😒 Anonymkode: 833d5...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Del Skrevet 22. april 2023 Ja, jeg bytta tidlig, siden jeg vet at jeg godt kan klare meg uten bil noen dager om det skulle bli snø igjen. Kommer jo og litt an på hvor man bor i byen, og hvor man skal. Jeg bor på havnivå og har ikke behov for å kjøre til Ugla, f. eks. Og det er jo ikke sikkert at det som er meldt av snø blir liggende, kanskje smelter det med en gang det treffer bakken. Anonymkode: 38741...070 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg har byttet og har panikk 😭 Anonymkode: 12c75...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Del Skrevet 22. april 2023 Bytta forrige uke, bor på Heimdal. Tviler på at det kommer såpass til at det blir liggende, har jo kommet snø i mai før uten at det ble vinterforhold på veiene (snødde jo 17 mai for tre år siden). Anonymkode: bf2ac...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Del Skrevet 22. april 2023 Tror det er liten fare for glatte veier på dagtid. Spørs også litt hvordan du bor. Hadde jeg hatt piggfrie vinterdekk hadde jeg venta til våren har festa seg uti mai uansett. Anonymkode: d148a...3e7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bytta forrige uke, bor på Heimdal. Tviler på at det kommer såpass til at det blir liggende, har jo kommet snø i mai før uten at det ble vinterforhold på veiene (snødde jo 17 mai for tre år siden). Anonymkode: bf2ac...057 Men nå er det jo meldt flere dager på rad, ikke bare en dag 😭 Anonymkode: 12c75...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Del Skrevet 22. april 2023 Har ikke byttet enda fordi jeg somlet, men ser ut for at det var like greit 😂 jeg har piggfritt da. Men tror ikke det er krise om man har lagt om heller, om man kun skal kjøre i byen, er jo stort sett snøfritt på veiene. Anonymkode: 725c2...62e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Del Skrevet 22. april 2023 Jeg bor på Stubban og jobber på Lade. Så går sikkert greit å kjøre selv om det kommer litt snø Anonymkode: 833d5...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Del Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Men nå er det jo meldt flere dager på rad, ikke bare en dag 😭 Anonymkode: 12c75...1c6 Kjører selvfølgelig ikke på sommerdekk hvis føret tilsier at man ikke skal det 🙂 lar bilen stå hvis det er krise, plenty bussavganger ved meg. Du kan jo undersøke allerede nå hvilke busser du må ta for å komme dit du skal og hvor lang tid du bruker, så trenger du ikke ta bilen hvis det er vinterføre. Anonymkode: bf2ac...057 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #10 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 13.19): Men nå er det jo meldt flere dager på rad, ikke bare en dag 😭 Anonymkode: 12c75...1c6 Vel, det har ikke snødd flere dager på rad, OG det som har kommet har ikke engang lagt seg. Værmeldingene for Trondheim er som regel mye verre enn det egentlige været. Norge driver en forskjønningspolitikk i forhold til hovedstadsområdet og sper på temperaturen og solutsiktene der, mens trekker det ned andre steder. Hadde folk vist sannheten hadde de vist at det regner og snør og stormer mer i Oslo enn i Trondheim, og nei du trenger ikke vinterdekk i Trondheim i april. Sau. Anonymkode: f3897...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #11 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Vel, det har ikke snødd flere dager på rad, OG det som har kommet har ikke engang lagt seg. Værmeldingene for Trondheim er som regel mye verre enn det egentlige været. Norge driver en forskjønningspolitikk i forhold til hovedstadsområdet og sper på temperaturen og solutsiktene der, mens trekker det ned andre steder. Hadde folk vist sannheten hadde de vist at det regner og snør og stormer mer i Oslo enn i Trondheim, og nei du trenger ikke vinterdekk i Trondheim i april. Sau. Anonymkode: f3897...b03 Du tar feil, her legger det seg om natten og morningen og har gjort det i tre dager, bart innen 12.00 men hjelper lite når man må ut kl 6 når vegen er livsfarlig med sommerdekk. Værmeldingen har lovet mye regn, det har vært mest tykk snø til tider og av og til sludd. I sentrum har det vært bart og regn, jeg bor ikke i sentrum. Hovedveien i min bydel har hatt tykk slaps på sitt beste om morningen. 10 min unna og veien er bart, men det hjelper ikke meg. Jeg forsøkte å komme meg ut fra gårdsplassen med sommerdekk i går kveld og havnet nesten i hagen til naboen. Måtte fint sette bilen tilbake der den kom i fra og måtte ringe ei venninne for å bli kjørt. Veikameraet tilsa at det var bart på hovedveien, men det er for langt unna. Kunne nok sagt "skal bare" og krypekjørt i 10-15 min til jeg møter ren og fin (men våt) veg, men blir jeg stoppet på veien dit så blir det bot. Så da må bilen stå. Hvordan været er i Oslo hjelper fint lite meg som bor i Trondheim. Jeg er ikke villig til å ofre liv, helse, bil eller førerkort for et par dager med irriterende vær. Og jeg orker ikke å betale for å legge om for et par dager med snø. Grunnen til at det ble lagt om er fordi jeg hadde mulighet til å få det gjort gratis og jeg viste det var en risiko ved det. Så klart har jeg venner og familie som har stilt opp, uten det så hadde jeg aldri lagt om i april. Sau er du selv. Anonymkode: c0621...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #12 Del Skrevet 27. april 2023 Jeg er den aben du siterte altså, jeg er bare på annen enhet nå enn da jeg skrev den andre kommentaren. Derfor annen abkode Anonymkode: c0621...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. april 2023 #13 Del Skrevet 27. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du tar feil, her legger det seg om natten og morningen og har gjort det i tre dager, bart innen 12.00 men hjelper lite når man må ut kl 6 når vegen er livsfarlig med sommerdekk. Værmeldingen har lovet mye regn, det har vært mest tykk snø til tider og av og til sludd. I sentrum har det vært bart og regn, jeg bor ikke i sentrum. Hovedveien i min bydel har hatt tykk slaps på sitt beste om morningen. 10 min unna og veien er bart, men det hjelper ikke meg. Jeg forsøkte å komme meg ut fra gårdsplassen med sommerdekk i går kveld og havnet nesten i hagen til naboen. Måtte fint sette bilen tilbake der den kom i fra og måtte ringe ei venninne for å bli kjørt. Veikameraet tilsa at det var bart på hovedveien, men det er for langt unna. Kunne nok sagt "skal bare" og krypekjørt i 10-15 min til jeg møter ren og fin (men våt) veg, men blir jeg stoppet på veien dit så blir det bot. Så da må bilen stå. Hvordan været er i Oslo hjelper fint lite meg som bor i Trondheim. Jeg er ikke villig til å ofre liv, helse, bil eller førerkort for et par dager med irriterende vær. Og jeg orker ikke å betale for å legge om for et par dager med snø. Grunnen til at det ble lagt om er fordi jeg hadde mulighet til å få det gjort gratis og jeg viste det var en risiko ved det. Så klart har jeg venner og familie som har stilt opp, uten det så hadde jeg aldri lagt om i april. Sau er du selv. Anonymkode: c0621...e8b Det er ikke et snøfnugg i Trondheim by og du trenger en geografitime, for du kan ikke helt vite hvor du er. Kanskje du bor i Oslo og snakker om Trondheimsveien, men Trondheim by har vært snøfri fra siden tidlig i april og vi trenger ikke noe vinterdekk her tenk. Anonymkode: f3897...b03 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april 2023 #14 Del Skrevet 28. april 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det er ikke et snøfnugg i Trondheim by og du trenger en geografitime, for du kan ikke helt vite hvor du er. Kanskje du bor i Oslo og snakker om Trondheimsveien, men Trondheim by har vært snøfri fra siden tidlig i april og vi trenger ikke noe vinterdekk her tenk. Anonymkode: f3897...b03 Tror du ikke jeg vet hvor jeg bor? Dette er første gang jeg har opplevd dette. Dumme folk på kg som tror de vet absolutt alt og vet bedre enn andre. Samme hvor mange bilder du får, så vil du ikke si at du tar feil. Man kan dessverre ikke diskutere med dumme folk. Hadde du ikke vært så ekkel person, så hadde jeg syntes synd på deg som må gå gjennom livet å være så treg og vrang. Anonymkode: c0621...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå