Gå til innhold

Jeg blir ALDRI brun i huden! Hva skal jeg gjøre?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som overskriften sier: dette er et stort problem for meg. Bruker solfaktor 30 i ansiktet, kan det hjelpe å bare bruke faktor 15? Vil gjerne unngå pigmentflekker da... er 32 år. Og går på pillen. Dette gir risk for pigmenter, vil ikke ha det heller... setter pris på svar!

Anonymkode: ef5a2...f04

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Noen får bare ikke så mye farge. Man kan få farge med høyere faktor, men det kan ta litt lenger tid. Jeg ville absoutt ikke gått ned til spf 15.

Prøv heller noen gode selvbruningsdråper!

Anonymkode: aedfe...320

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvbruning. Fins sånne dråper du kan blande i dagkremen. Faktor 15 er veldig lite, ville brukt minst 30. Jeg bruker 50. Blir brun likevel selv om jeg ikke soler meg, det tar bare litt lenger tid. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Lær deg å akseptere deg selv. Det bør være overkommelig når du nå er over 30. 

Anonymkode: 3b103...9bd

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Lær deg å akseptere deg selv. Det bør være overkommelig når du nå er over 30. 

Anonymkode: 3b103...9bd

Lær å svar på spørsmålet eller ti still!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tror det du må gjøre er å lære deg folkeskikk. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
nordlending skrev (7 minutter siden):

Tror det du må gjøre er å lære deg folkeskikk. 

Dumme svar bør få dumme svar tilbake. Herregud...

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dumme svar bør få dumme svar tilbake. Herregud...

Altså, noen blir ikke naturlige brune. For de er svaret AnonymBruker skrev helt sant. Ville i alle fall ikke redusert solfaktor, er jo en grunn til at man gjerne har høyere faktor i ansiktet enn resten av kroppen. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke skam deg over etnisiteten eller hudfargen din. Du får bare rynker av sola uansett, - bruk heller selvbruning.

Anonymkode: 0e9dc...a90

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Badesåpe skrev (1 minutt siden):

Betakaroten tabletter, begynnn nå og ta gjennom sesongen 🙂

Takk for svar ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jøss.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Merkelig at de fleste svar jeg får innpå her ikke er et svar og kun negativitet. Det må jo være andre innpå her som og sliter med å få brunfarge? Jeg er ikke interessert i å høre om dråper for å få farge. Jeg snakker om å få farge ifra sola. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske lys i huden, og får ikke farge uansett hva jeg gjør. Smøre, ikke smøre etc. Etter en full sommer i sola er jeg bare litt mindre hvit.

Jeg vil anta at hvis du år etter år oppholder deg svært mye i sola, bruker lite/ingen solfaktor og blir hyppig brent, vil du nok opparbeide deg farge. Farge er jo på sett og vis kroppens "beskyttelse" mot sola. Man ser jo eldre kvinner på stranda som har gjort dette år etter år bli nøttebrune. 

Ved å gjøre det vil du jo naturlig nok få større risiko for hudkreft, pigmentflekker, rynker etc. 

Endret av Nuttery
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg ble mobbet bestandig fordi jeg ikke ble brun og alle antok jeg "aldri var ute". Jeg er rød-blond og veldig blek, det er ekstremt vanskelig å bli brun uansett hvor mye jeg er i sola/hvor mye jeg er villig til å bli solbrent. Så gav jeg faen til slutt og brukte 50faktor fra våren av til høsten. Jeg blir tatt for å være 10 år yngre enn jeg er for jeg har omtrent ikke rynker, pigmentflekker osv. Jeg er hvit, ferdig snakka.

Anonymkode: 60865...d20

• Liker 4
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Merkelig at de fleste svar jeg får innpå her ikke er et svar og kun negativitet. Det må jo være andre innpå her som og sliter med å få brunfarge? Jeg er ikke interessert i å høre om dråper for å få farge. Jeg snakker om å få farge ifra sola. 

Jeg vil egentlig snu på det; merkelig at ts er så misfornøyde og klager på de svarene som kommer. Hvis du ikke er interessert i å høre om selvbruning, og kun er interessert i hvordan du kan få farge i sola, må du opplyse om dette i hi. Folk som gidder å gi deg svar vet ikke dette hvis du ikke skriver det. Det er ts sitt ansvar å skrive et rimelig godt hi.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gjøre noe, med mindre su ønsker sole deg med høy risiko for hudkreft og solskader. 

Jeg er evig blek selv, og for å få det minste av farge må jeg grilles til hudkreft.

Så jeg bruker litt tandrops i ansikt/hals, og den gradual tan lotion til Dove er overraskende god.

Ellers liker jeg også St Tropes express, men med mitt kritthvite utgangspunkt er jevn påføring og kortere virketid (lett/medium farge) maksimalt av hva som ikke ser helt kokko ut. For meg tar gradual greier ingenting på leggene, så der må jeg ha skum. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...