Gå til innhold

Eid gave i bhg???

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Har en 4 åring som går i storbarns avd. Det er slik at bhg viste veldig intresse om høytidene i islam. De pleide å spørre meg om ramadan og eid lenge før det var ramadan/eid. 

De vil markere en liten eid fest i ramadan. Da tenkte jeg å lage noe godt og sende i bhg. Noe alle voksne og barn kan smake på. Og det er de veldige glade for og ser frem til dette.

Vi gir gaver også til barna på eid. Barna mine får det også. Sønnen min spurte om han kan gi eid gave til alle barna i avdelingen sin. Jeg tenkte det er en god idé. Men jeg var usikker på om det er innafor å gi gave til alle barna? Hva syns dere om dette? Og hva burde jeg kjøpe? Det må være likt for alle barna. Og må ikke koste mye. Kanskje noe til 10 eller 20 kr.

Hva syns dere?

Anonymkode: 982dd...37c

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg hadde kjøpt noe de kan bruke i barnehagen. Sånne kjempekritt feks?

Anonymkode: 966bc...638

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig. Noe som kan bli i barnehagen, som alle kan bruke. 

Anonymkode: 1692c...15b

• Liker 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Enig. Noe som kan bli i barnehagen, som alle kan bruke. 

Anonymkode: 1692c...15b

Hva burde jeg kjøpe da? Forslag? Kan koste rundt 100/150 kr.

Kjempekritt høres også bra ut🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Hei

Har en 4 åring som går i storbarns avd. Det er slik at bhg viste veldig intresse om høytidene i islam. De pleide å spørre meg om ramadan og eid lenge før det var ramadan/eid. 

De vil markere en liten eid fest i ramadan. Da tenkte jeg å lage noe godt og sende i bhg. Noe alle voksne og barn kan smake på. Og det er de veldige glade for og ser frem til dette.

Vi gir gaver også til barna på eid. Barna mine får det også. Sønnen min spurte om han kan gi eid gave til alle barna i avdelingen sin. Jeg tenkte det er en god idé. Men jeg var usikker på om det er innafor å gi gave til alle barna? Hva syns dere om dette? Og hva burde jeg kjøpe? Det må være likt for alle barna. Og må ikke koste mye. Kanskje noe til 10 eller 20 kr.

Hva syns dere?

Synes forslaget over er bra. Jeg vil uansett bare si at jeg synes dette var et superfint initiativ!

Anonymkode: 0e9cc...81a

• Liker 3
  • Hjerte 6
Skrevet

Jeg synes det er et veldig fint initiativ og hadde kjøpt gave til hele avdelingen, f.eks. et spill, Lego eller noe annet. I barnehagen våre gikk i markerte de høytidene til alle kulturene som var representert og barnehagen selv kjøpte gaver til Eid som de pakket opp sammen.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Såpebobler feks 

Anonymkode: 5176a...00a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

I barnehagen vi jobber fikk vi et fat med godsaker av den ene familien. Og en annen hadde laget liten godispose med ballong og et par godteribiter. Veldig koselig, men ikke noe vi forventer😊

Anonymkode: a2dc2...160

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

I barnehagen vi jobber fikk vi et fat med godsaker av den ene familien. Og en annen hadde laget liten godispose med ballong og et par godteribiter. Veldig koselig, men ikke noe vi forventer😊

Anonymkode: a2dc2...160

Jeg tenkte også på godteri. Men vet ikke om det er greit å gi godteri i bhg? Får stadig høre at barnehager som er i mot søtsaker og sånt. Men akkurat bhg vår pleier å dele ut is til barna hver gang noen har bursdag

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei

Hva syns dere?

Du kan ta med noe de kan bruke i barnehagen men jeg hadde reagert dersom barnet kom hjem med en «eid» gave. Og følt at noen prøvde å prakke på oss en religion vi ikke har. 

Anonymkode: 2630c...1d1

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eid? Er ikke dette Norge??

Anonymkode: 14ea5...d51

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har gått helt til hjernen på offentlig ansatte dette en av grunnene til at jeg styrte unna å få familie 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

De har noe kritt på Biltema så jeg 🙂 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville nok ikke likt at barnet mitt hadde kommet hjem med en eidgave. Barnehagen er interessert, men foreldrene er ikke nødvendigvis av samme mening. Jeg synes dessuten det er nok gavepress, og tenker at dersom du ønsker å vi gave, gir du heller fellesgave til avdelingen.

Anonymkode: 1273b...47d

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes i grunnen mat som alle kan smake på er gave nok, men hvis du ønsker en gave som ikke er maten du lager, ville jeg også gått for noe som hele barnehagen - eller i alle fall avdelingen - kan bruke i fellesskap. Kritt er en fin idé, synes jeg. Eller noe slikt som et litt vårlig/sommerlig spill man kan spille ute.

Anonymkode: 9753d...f74

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal vi ta med julegaver også?

Anonymkode: 3f003...565

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

🤦🏻‍♀️

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Skal vi ta med julegaver også?

Anonymkode: 3f003...565

Nei, det tenker jeg ikke er nødvendig fordi man i barnehager har juleopplegg i mange uker hvert år :) 

Seriøst, trenger du å gjøre deg så vanskelig?

Anonymkode: 0e9cc...81a

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Jeg tenkte også på godteri. Men vet ikke om det er greit å gi godteri i bhg? Får stadig høre at barnehager som er i mot søtsaker og sånt. Men akkurat bhg vår pleier å dele ut is til barna hver gang noen har bursdag

Godteri ville jeg ikke tatt med

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (54 minutter siden):

Du kan ta med noe de kan bruke i barnehagen men jeg hadde reagert dersom barnet kom hjem med en «eid» gave. Og følt at noen prøvde å prakke på oss en religion vi ikke har. 

Anonymkode: 2630c...1d1

Å få en gave til å fremstå som noe negativt er et sikkert tegn på at man bør jobbe hardt med seg selv og sine holdninger.

Anonymkode: 160d1...5f1

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...