Gå til innhold

Være meg selv og en god venn selv om hun ikke var det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som jeg, dessverre, oppdaget at er mest venn i medvind. Nå går hun gjennom en krise og søker veldig til meg. Jeg er delt mellom trangen til å stille opp for henne, fordi jeg fortsatt bryr meg tross alt, og den såret delen av meg som husker at hun forsvant helt når jeg trengte henne. 

Jeg har forsøkt å komme med litt trøst og omsorg litt på avstand, men merker at hun vil nærmere. Vanskelig at hun ikke skjønner det selv, at hun så desperat søker det hun selv ikke ga meg et gram av en gang. 

Tanker?

Anonymkode: cc45d...c00

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Always be the bigger person lever jeg etter.

AnonymBruker
Skrevet

Skal det være håp for vennskapet må du kunne fortelle at det var vondt at hun sviktet, og at det gjør det vanskelig å større henne nå 100%. Kanskje hun får en viktig vekst av dette her 

Anonymkode: 750ce...b33

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ta det opp med henne når når hun har det vanskelig. Vis omsorg, men sett grenser for hva du er komfortabel med å tilby. Ikke strekk deg lenger enn du vil

Anonymkode: f35d1...baf

AnonymBruker
Skrevet

Takk ja jeg får støtte henne med grenser gjennom dette, så får vi ta en prat senere. Har ikke fått snakket med henne ordentlig fordi hun har egentlig ikke vært tilgjengelig før hun trengte meg nå. 

Anonymkode: cc45d...c00

AnonymBruker
Skrevet

Vær litt forsiktig med å bruke for mye energi og tid på henne. Har gjort det samme selv for en «medvind-venn», og det endte med at jeg ikke taklet henne til slutt. For du vet jo innerst inne at vennskapet er rimelig enveis, og det er tungt å være den som gir og gir. 

Anonymkode: 28047...215

AnonymBruker
Skrevet

Trekk deg litt bort.. svar kort og omsorgsfullt på mld, men stopp der. 
Du vet, neste gang du trenger henne er hun ikke der.. så lenge du stiller opp i tykt og tynt tar hun deg for gitt.. 

Jeg låg nede i 2 mnd etter både dødsfall og sykdom i min familie. Min beste venninne forduftet.. nå er jeg kommet meg på beina igjen, og det jeg vet er at jeg ikke skal bruke energien min på hennes nedturer framover. Aldri! 
Min energi skal brukes på meg selv, og på de vennene som stilte opp for meg. 
Desverre er hun jeg anså som nær venninne ganske langt ned på lista.. anser ikke henne som nær lengre. 

Anonymkode: 7636b...10a

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fy faan så mange feige mennesker, akkurat som jeg vet...hvorfor?

Anonymkode: 3a6e5...c69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...