AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #1 Skrevet 22. april 2023 Sønnen min skal konfirmeres i år. Han er biologisk jente, og har brede hofter og bryster. Vanlige herredresser sitter derfor ikke noe fint på han! Hvor kan vi finne dresser som ikke er typiske damedresser med innsvingt midje og bootcut ben, men som samtidig har plass til former? Bor på Østlandet, så har mulighet til å dra inn til Oslo og prøve der. Men han er ikke særlig glad i shopping, så noen tips til butikker/merker hadde blitt satt stor pris på! ❤️ Anonymkode: 3aeac...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Hvis han har former så er det jo svært vanskelig å finne noe i herreseksjonen, der tanken er små rumper og flate bryst. Det er egentlig også vanskelig for plus size menn å finne godtsittende tøy. Har inntrykk av at herremoten ikke er like vennlig innstilt til utypiske kroppsfasonger som kvinnemoten er. Det er kanskje ute av deres budsjett, men man kan skreddersy dress, kunne det vært en mulighet? Så får gutten din en dress han kan bruke i mange år fremover og som han føler seg god i. Herrebunad er jo også noe som kan vurderes ettersom det også måles etter individuell kroppsfasong (med mulighet for at dere selv kan komme med innslag). Dere må nok også regne med å bruke sånn strammer rundt brystene hans, "wrap", for å få skikkelig mannsfasong. Men det kommer jo an på om han har veldig lyst til å fjerne brystene etterhvert, eller om han liker dem og kanskje også vil ha pentøy som har plass til pupper. Lykke til ❤️ Anonymkode: 2f973...5ac 7
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Takk for svar! Han bruker binder, så skjorte og jakke skal greit, men bukse er kjempevanskelig. Skreddersydd dress har vi ikke råd til, dessverre. Anonymkode: 3aeac...6d0 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Det er kanskje litt sent. Men er kommet en festdrakt med bukse og vest, som er for transkjønnede. Og alle andre som vil bruke den. Da den er kjønnsnøytral Anonymkode: ab382...1f9 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er kanskje litt sent. Men er kommet en festdrakt med bukse og vest, som er for transkjønnede. Og alle andre som vil bruke den. Da den er kjønnsnøytral Anonymkode: ab382...1f9 Den er kjempefin! https://emblabunader.no/produkt/kjonnsnoytral-bunad/kjonnsnoytral-bunad/ Anonymkode: 1a039...00a 1 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Jeg ville satset på en oversized damedress. Da er det plass til former, men uten å fremheve dem. Anonymkode: ca335...573 4 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Takk for svar! Han bruker binder, så skjorte og jakke skal greit, men bukse er kjempevanskelig. Skreddersydd dress har vi ikke råd til, dessverre. Anonymkode: 3aeac...6d0 Dere kan kjøpe en buksedress for kvinner og spørre på Facebook feks om noen drevne på maskin kan smalne den inn. Jeg kan sy, og jeg hadde gladelig gjort dette for dere. Anonymkode: 0f2f5...887 3
AprilLudgate Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Takk for svar! Han bruker binder, så skjorte og jakke skal greit, men bukse er kjempevanskelig. Skreddersydd dress har vi ikke råd til, dessverre. Anonymkode: 3aeac...6d0 Hva med en oversized lindress? https://www2.hm.com/no_no/productpage.1165236001.html Det bør jo være plass til litt rumpe og lår i en oversized look. Jeg ville kikket på Weekday/HM/Arket osv som fører litt mer «trend» (altså oversized osv) fremfor klassiske dressbutikker som gjerne kjører ganske begrenset passform. Jeg hadde valgt en avslappet dress, og kule sneakers. Endret 22. april 2023 av AprilLudgate 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 Dette må være en problemstilling som flere har hatt. Jeg var i begravelse i ‘21, der var det en ung gutt som var født jente og han hadde kjempefin dress. Vet bare ikke hvor man skal lete. Håper du finner noe! Anonymkode: bde5a...33e 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 Jeg tenker at det kommer an på han ønsker. Vil han ha en "typisk" herredress, eller er en mer kjønnsnøytral og "trendy" dress greit? Hvis han ønsker det første, tenker jeg at bukse kan tilpasses. Hvis man går et sted hvor de som jobber der har peiling, kan man kanskje få noen gode råd til hvordan buksen kan tilpasses? Det forutsetter at du enten kan sy selv, eller kjenner noen som kan hjelpe deg. COS kan uansett være verdt å sjekke ut, mye fint til ikke koko priser. Hvis mer kjønnsnøytral dress er greit, er jeg enig med andre som nevner HM, Weekday og Arket. Arket har mye fint, men de har ikke butikk i Norge så det kan bli vanskelig med prøving. Anonymkode: 88e69...2a7 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Ville funnet en dress han liker, så gått til skredder. Kan fint bruke litt penger på dress til konfirmasjonen. Det koster 50.000++++ for de som får bunad til konfirmasjonen. Anonymkode: bcb27...376 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ville funnet en dress han liker, så gått til skredder. Kan fint bruke litt penger på dress til konfirmasjonen. Det koster 50.000++++ for de som får bunad til konfirmasjonen. Anonymkode: bcb27...376 Joda, men det er noe de kan ha hele livet. Ikke bare som et sprøtt innfall. Anonymkode: cf0bf...f91
Tuppeluri Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Han bruker binder, så skjorte og jakke skal greit, men bukse er kjempevanskelig. Skreddersydd dress har vi ikke råd til, dessverre. Anonymkode: 3aeac...6d0 Kan dere ikke evt kjøpe en skjorte og dressjakke på manneavdelingen på dressmann, og finne noe tilsvarende bukse på dameavdelingen en plass evt? Kan også høre med dressmann om de har noe som er mer egna til menn med former. For alle menn er ikke tynne pipestilker uten rumpe og brystkasse 😅 Gubben min f.eks har jo skikkelig sprettrumpe, men er tynn i livet ellers. Han finner fint bukser på dressmann.
_popcorn_ Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Ryddet for krenkende innlegg og svar til det. _popcorn_, adm 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Joda, men det er noe de kan ha hele livet. Ikke bare som et sprøtt innfall. Anonymkode: cf0bf...f91 Kan de ikke ha en flott dress hele livet? Anonymkode: bcb27...376 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan de ikke ha en flott dress hele livet? Anonymkode: bcb27...376 Nei, dressmoter forandrer seg hele tiden. Og man vokser fra dem. Anonymkode: cf0bf...f91 2
MyMichelle Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den er kjempefin! https://emblabunader.no/produkt/kjonnsnoytral-bunad/kjonnsnoytral-bunad/ Anonymkode: 1a039...00a Ja, og så flott at slike bunader eksisterer! Det er også blitt laget kjønnsnøytral kofte (husker ikke hvor den var fra) og det er sannelig på tide. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 MyMichelle skrev (10 minutter siden): Ja, og så flott at slike bunader eksisterer! Det er også blitt laget kjønnsnøytral kofte (husker ikke hvor den var fra) og det er sannelig på tide. Det der er strengt tatt festdrakt, ikke bunad. Anonymkode: 788e0...1ee 2 1
Nevrosererroser Skrevet 22. april 2023 #20 Skrevet 22. april 2023 Dere som bare må inn å lage kvalm, skjerp dere. Jeg er cis, kvinne og hadde dress som skjulte formene i konfirmasjonen min på slutten av 90-tallet. At en konfirmant har konkrete ønsker om sine klær på sin kropp er det relevante, ikke hvorfor ønsket er som det er. Dressmann har stor variasjon i størrelser til OK priser, der kan det vere mulig å finne noe som kan syes litt til for å passe han men fortsatt ikke koste en formue selv etter justering. Ellers er det kanskje lettest å finne noe som sitter som ønska hos Mango, Monki eller H&M siden de har en del mer oversizesd og ofte variasjoner i passform. Om han er OK med å shoppe etter hvordan klærne sitter mer enn avdeling og ikke synes den biten er vanskelig kan det kanskje bli en bra shopping alikevel? Gjerne i lin som har blitt nevnt i tråden. Vest, og skjortevalg kan også påvirke en del, med en singlet eller t-skjorte under får en jevna ut overraskende mye da også så hva han har på når han prøver vil nok ha en del å si. Binder er litt skummelt over tid, spesielt for en kropp i utvikling så jeg ville forsøkt å redusert eller ihvertfall balansert bruk av binder mest mulig. https://shop.mango.com/no/damer/jakker-og-dressjakker-blazere/blazer-med-knapp_47054019.html?c=08 https://www2.hm.com/no_no/productpage.1029716009.html 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå