Gå til innhold

Hva trenger jeg i vognen barnehage sove ute?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min på 16 mnd starter i barnehagen i august og skal der sove ute i vogn, nå sover hun i seng inne så lurer på hva jeg trenger i vognen?

Vi har en vinterdunpose og kjøper ikke en til høst da det blir så kort periode vi har bruk for den, er det ok og gjøre det slik og heller ha et mellomtykt ullpledd i vognen? Har også både tynn og tykk ulldress fra Lillelam. 

Evt andre forslag?

Anonymkode: dd5b1...fc6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor bor dere da? Vi hadde tynnere pose, tepper av ulike slag og soveklær (lue, bukse, jakke som er behagelig i halsen, votter og tasser), så brukte barnehagen det de ville. Vi passet på å ha tepper og klær passende værmeldingen, og ei varmeflaske nedi fra morgenen av hvis det var meldt kaldt vær.

Vår barnehage ville gjerne ha todelt siden det var enklere og regulere, og vi likte også det best. 

Hør med barnehagen. 

Du trenger også et myggnett og sikkert et regntrekk også hvis vognen skal stå ute, men hør med barnehagen.

Anonymkode: 9b3c1...64d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hvor bor dere da? Vi hadde tynnere pose, tepper av ulike slag og soveklær (lue, bukse, jakke som er behagelig i halsen, votter og tasser), så brukte barnehagen det de ville. Vi passet på å ha tepper og klær passende værmeldingen, og ei varmeflaske nedi fra morgenen av hvis det var meldt kaldt vær.

Vår barnehage ville gjerne ha todelt siden det var enklere og regulere, og vi likte også det best. 

Hør med barnehagen. 

Du trenger også et myggnett og sikkert et regntrekk også hvis vognen skal stå ute, men hør med barnehagen.

Oslo, har regntrekk, men ikke hatt noe bruk for myggnetting 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Oslo, har regntrekk, men ikke hatt noe bruk for myggnetting 

Kan jo bli kjempevarmt med vinterpose, med mindre dere har en sånn med to glidelåser som kan brettes helt opp.

I vår barnehage er det krav om myggnett.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Myggnett kan du skaffe.

Ellers har du kanskje en dyne, som mellomting mellom pledd og vinterpose?

Todelt til å sove i er best. ihvertfall når det ikke er iskaldt. De trenger oftere å være varme på overkroppen enn på beina når de ligger i vogna.

Anonymkode: 87522...dc3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Myggnett kan du skaffe.

Ellers har du kanskje en dyne, som mellomting mellom pledd og vinterpose?

Todelt til å sove i er best. ihvertfall når det ikke er iskaldt. De trenger oftere å være varme på overkroppen enn på beina når de ligger i vogna.

Anonymkode: 87522...dc3

Ullpledd er da varmere enn dyne.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kan jo bli kjempevarmt med vinterpose, med mindre dere har en sånn med to glidelåser som kan brettes helt opp.

I vår barnehage er det krav om myggnett.

Tenkte vinterposen om vinteren og sen høst tidlig vår,samt ull teppe ellers. 

AnonymBruker
Skrevet

Du må ha vognpose til vår/sommer/høst også. Kan ikke bare ha vinterversjonen.

Anonymkode: 3dbcc...86c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville kjøpt en vognpose som passer til vår, høst og kalde sommerdager. Det er lettere å henge opp en vognpose på knaggen i garderoben, enn dyne og tepper. Med mindre du har tenkt å ta alt med hjem hver dag?

Anonymkode: cc08d...203

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes ikke det, dynen luner bedre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ikke nødvendigvis, nei. 

Anonymkode: 128d4...0c7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal bruke dundyne i vår-høsten, min er 14 mnd nå. Brukte det til eldste også, gikk bare godt. 

Anonymkode: 128d4...0c7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Ville kjøpt en vognpose som passer til vår, høst og kalde sommerdager. Det er lettere å henge opp en vognpose på knaggen i garderoben, enn dyne og tepper. Med mindre du har tenkt å ta alt med hjem hver dag?

Anonymkode: cc08d...203

Jeg skal ta med vogna hjem ja, og teppet ligger brettet under i kurven, så det er ikke noe å tenke på. Disse vår sommer høst posene er så tynne at man uansett må ha teppe så ser ikke poenget, får kun brukt den et par mnd før man må frem med vinterposen. Vi bruker ikke pose hjemme i er sommeren da ungen er ut og inn av vognen og har på sko osv. Synes det bare er styr, lettere å bre over et teppe hvis ungen sovner det blir litt kjølig etc 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skal ta med vogna hjem ja, og teppet ligger brettet under i kurven, så det er ikke noe å tenke på. Disse vår sommer høst posene er så tynne at man uansett må ha teppe så ser ikke poenget, får kun brukt den et par mnd før man må frem med vinterposen. Vi bruker ikke pose hjemme i er sommeren da ungen er ut og inn av vognen og har på sko osv. Synes det bare er styr, lettere å bre over et teppe hvis ungen sovner det blir litt kjølig etc 

Posen er praktisk for å holde tepper og slikt på plass, og praktisk på vei til og fra. Vi synes kombinasjonen teppe og pose var det beste, men det kjenner du jo på selv.

AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker Ullundertøy, ullester og votter. Han sover i en varm sovepose eller tykt pledd. Så legger enten regntrekk med myggnett eller tynt og luftig pledd over kalesjen 

Anonymkode: 1f66a...f34

AnonymBruker
Skrevet
On 4/22/2023 at 5:50 PM, AnonymBruker said:

Hæ? Jeg har brukt vårposen til eldstemann i tilsammen to år, 6 måneder av året i fire år. Regulert med ekstra teppe i på kaldere vår/høstdager, bare vognpose på alle andre dager, evt åpen med helseteppe eller ingenting på veldig varme dager. 

Jeg bor på Sør-østlandet. Vårposen blir absolutt ikke brukt lite her i gården. Den er gull verdt 

Anonymkode: bfc61...38e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...