Gå til innhold

Er deres på 12 mnd også hissig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han kan bli rasende og gir seg ikke om han ikke får det han ønsker. Er deres på rundt 12 mnd også sånn?

Anonymkode: a7094...a52

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja, vår ble plutselig ganske hissig rundt 12 mnd hvis det ikke går som den ønsker 😂 

Anonymkode: 223f5...e43

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja. Min er nesten 3 år nå da, men er fortsatt sånn. Det er trass, rett og slett. Hos mange starter det allerede rundt 1-årsalderen. Min er stort sett blid som en sol og ikke langsint, men gud bedre så sur og vrang han er i de korte periodene hvor livet butter litt imot. 

Anonymkode: 744f6...9ea

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hehe okey, jeg bare trodde ikke det startet så tidlig😅😅😅

AnonymBruker
Skrevet

Endret seg her også vet 12 måneder. Fy så sint han blir til tider, helt uten grunn. Går rundt å slår alt han møter på.

Anonymkode: 3fa66...a72

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Endret seg her også vet 12 måneder. Fy så sint han blir til tider, helt uten grunn. Går rundt å slår alt han møter på.

Anonymkode: 3fa66...a72

Min har ikke begynt å slå enda, men roper og skriker noe helt vanvittig og prøver å snakke😅

AnonymBruker
Skrevet

Vår yngste startet også med trass da hun var 11-12 mnd. 

Anonymkode: 1d67b...a14

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vår yngste startet også med trass da hun var 11-12 mnd. 

Hvordan gikk det etter trassalderen?😅

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Min har ikke begynt å slå enda, men roper og skriker noe helt vanvittig og prøver å snakke😅

Var sånn hos oss også.

En tydelig frustrasjon av å ha et ønske, følelse, behov for å kommunisere - men ikke ha ordene og muligheten til å uttrykke seg.

Når vi begynte å møte barnet med den tanken i bakhodet, og prøve å finne ut hva som barnet prøvde i si, så gikk det litt bedre.

Og generelt sett gikk det bedre etterhvert som vår fikk flere ord og bedre språk. Så å lese bøker og snakke med barnet mye var vår hovedtaktikk for ‘the long game’.

Anonymkode: c209b...c77

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Hvordan gikk det etter trassalderen?😅

Hun er bare 20 mnd, så det kan jeg ikke svare på. Håpet er at trassen roer litt tidlig også. Men jeg tviler vel litt på det...😅

Skrevet

Herregud så fine dere alle er! 🥰

Så fint at dere har forstått at barnets sinne kommer fra et sted og må møtes med nysgjerrighet og empati. Dette er noe ganske annet enn så mange, særlig litt eldre, tråder her inne.

Stå på, så fint at dere behandler barna deres med den nysgjerrigheten og kjærligheten jeg leser om her!

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...