Gå til innhold

Han snakket om skading av katt, hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En jeg kjente snakket om skading av katt. Han fortalte at ingen i nabolaget likte katt og at de fleste ble drept/skutt. Han sa han hadde kjennskap til hvem og at han støttet dette.

Av flere ulike syn, har jeg kuttet kontakten. Men dette med kattene syntes jeg er hardt å bære. Hva kan jeg gjøre?

Anonymkode: c0ea8...568

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han sier at han og flere andre skader katter eller synes at det er greit at andre gjør det? Politiet og mattilsynet bør varsles. 

• Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Tips politiet så de kan etterforske 

Anonymkode: f959f...059

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Han sier at han og flere andre skader katter eller synes at det er greit at andre gjør det? Politiet og mattilsynet bør varsles. 

Han har ikke skadet katt selv, men han visste hvem som gjorde dette. Det var snakk om en tid tilbake i tid (10-20 år), men ingen siden har hatt katt. Jeg vet ikke hvor mye politi eller Mattilsynet får gjort, da det ikke finnes bevis. Per dags dato jeg er litt redd for fyren, så jeg vil ikke hause opp noe uten at det får konsekvens. Så det må være noe som evt får konsekvenser, pga ulovlige handlinger. Men han har ikke gjort noe ulovlig, ift loven? Eller har han det?

Jeg er ikke redd for han fordi han har gjort meg noe, er bare generelt redd for mennekser med vold syn er okei…

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tips politiet så de kan etterforske 

Kan han vite at jeg har tipset? Om det blir sak, kan han få vite at jeg er tipseren? (Vet man kan få vite det ift barnevern saker, men aner ikke ift dette)

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Han har ikke skadet katt selv, men han visste hvem som gjorde dette. Det var snakk om en tid tilbake i tid (10-20 år), men ingen siden har hatt katt. Jeg vet ikke hvor mye politi eller Mattilsynet får gjort, da det ikke finnes bevis. Per dags dato jeg er litt redd for fyren, så jeg vil ikke hause opp noe uten at det får konsekvens. Så det må være noe som evt får konsekvenser, pga ulovlige handlinger. Men han har ikke gjort noe ulovlig, ift loven? Eller har han det?

Jeg er ikke redd for han fordi han har gjort meg noe, er bare generelt redd for mennekser med vold syn er okei…

Ok, det er jo så lenge siden at du ikke får gjort noe med der nå. Men slik du fremstiller ham så er det ihvertfall en jeg ikke ville hatt noe forhold eller vennskap til. 

AnonymBruker
Skrevet
solmåneogstjerner skrev (2 minutter siden):

Ok, det er jo så lenge siden at du ikke får gjort noe med der nå. Men slik du fremstiller ham så er det ihvertfall en jeg ikke ville hatt noe forhold eller vennskap til. 

Har ikke noe forhold eller vennskap til denne personen lenger. Alt ble for drøyt. I tillegg er han dømt for vold mot eks også. Han virker farlig. Så jeg holder meg unna. De som velger å inkludere seg i hans liv vil være vitende om hva de går inn i, da han er veldig ærlig om alt. Men jeg klarer ikke riste tanken av meg at han vet om hvem som har skadet uskyldige kjæledyr… føler meg maktesløs, da det mest sannsynlig er en stund siden. Dette er på landet, og i følge han har de fleste i samme gate samme syn som han. Begrunnelsen til katte hatet var at kattene gjorde fra seg på private tomter. Ifølge han så er de skutt med gevær eller shotgun :(

ts

AnonymBruker
Skrevet

10-20 år siden noen drepte noen katter. Kanskje, til og med.

Ja ja, politiet skal sikkert sette sine beste etterforskere på saken.

Glem det og lev videre.

Anonymkode: daca3...521

Gjest Refreng
Skrevet
9 hours ago, AnonymBruker said:

Har ikke noe forhold eller vennskap til denne personen lenger. Alt ble for drøyt. I tillegg er han dømt for vold mot eks også. Han virker farlig. Så jeg holder meg unna. De som velger å inkludere seg i hans liv vil være vitende om hva de går inn i, da han er veldig ærlig om alt. Men jeg klarer ikke riste tanken av meg at han vet om hvem som har skadet uskyldige kjæledyr… føler meg maktesløs, da det mest sannsynlig er en stund siden. Dette er på landet, og i følge han har de fleste i samme gate samme syn som han. Begrunnelsen til katte hatet var at kattene gjorde fra seg på private tomter. Ifølge han så er de skutt med gevær eller shotgun :(

ts

Han vet nok hvem som gjorde det... fordi det var han selv. Du kan jo ringe politistasjonen og forklare situasjonen, men jeg vet ikke om det er så mye som kan gjøres om det er mange år siden og du ikke har bevis for at han sa det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

En jeg kjente snakket om skading av katt. Han fortalte at ingen i nabolaget likte katt og at de fleste ble drept/skutt. Han sa han hadde kjennskap til hvem og at han støttet dette.

Av flere ulike syn, har jeg kuttet kontakten. Men dette med kattene syntes jeg er hardt å bære. Hva kan jeg gjøre?

Det er da ingenting noen kan gjøre etter så mange år.

Anonymkode: 4d573...ca0

Skrevet (endret)

Mest sannsynlig er han en god del eldre enn deg.Og en karakter . Du vil bli forbauset over hva som skjedde for tiår siden hva katter gjelder ....de ble druknet,skutt med hagle i sekk og slengt i veggen ...🥶 når kullene kom . 

Du trenger ikke involvere deg i ham . Han er ikke noe du skal ta del i. Særlig pga vold mot partner. Glem kattene og hold deg unna .

Dette er ikke en dyrevernssak å kjempe . Du virket såpass spart og skjermet for mye og mangt. Keep it that way 🌹

Endret av Havspeil
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 5.16):

Kan han vite at jeg har tipset? Om det blir sak, kan han få vite at jeg er tipseren? (Vet man kan få vite det ift barnevern saker, men aner ikke ift dette)

ts

Nei du kan sende anonymt tips på politiets nettsider og bør gjøre det 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...