Gå til innhold

HALVPART av stor frontleilighet selges

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Så man kan ikke flytte inn, men blir man nødt til å betale halvparten av eiendomskatten, og diverse andre utgifter?

Anonymkode: 4b76d...47b

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jøsses... Denne annonsen skjønte jeg ikke. Hvorfor i huleste skal man gidde å kjøpe halvdelen av en leilighet med en fremmed som man ikke kan flytte inn til, ikke kaste ut og ikke kreve leie av? "Investere" i en halv leilighet sammen med en fremmed? Nei takk. 😂

Anonymkode: a94e7...16a

Jeg har sett liknende, men bare at man skal leie ut til vedkommende som bor der til personen dør (var nevnt at vedkommende var pensjonist). 

Finnes det noen i det hele tatt som har kjøpt slik på det åpne markedet? 

AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, Traktor said:

Husk at prisen kun er for halve leiligheten. 

Med fratrekk for at man ikke kan benytte leiligheten. Hadde det vårt et vanlig salg hadde prisen for hele leiligheten vært 9-10 mill.

Anonymkode: a08fb...899

AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Kan være noen klausuler iht rettigheter til å bli boende frem til vedkommende dør.

Så iallefall en hytte til salgs, der en person hadde rettslige rettigheter til å bruke hytta frem til vedkommende døde. og som ikke ønsket å si fra seg denne rettigheten. 

Så antar da at en person har livsrett på å bo der, 

Anonymkode: 3a650...b46

Da hadde det vel stått i annonsen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

3,5 mill for en halv leilighet man ikke får brukt ??

støgt var det å🤣🤣

Anonymkode: 58a50...2ae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Det er litt fascinerende at noen insisterer å bli boende og nekter å selge sin del i en slik situasjon. 

Anonymkode: 97e8d...b7b

Det er jo bare å utsette det uunngåelige. Kjøper kan begjære tvangsoppløsning av sameiet.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AprilLudgate said:

Jeg har sett liknende, men bare at man skal leie ut til vedkommende som bor der til personen dør (var nevnt at vedkommende var pensjonist). 

Det var hendt: https://e24.no/privatoekonomi/i/rA9bQw/tingretten-tvangsselger-halvparten-av-en-leilighet

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje den gjenboende parten har en slektning (voksent barn f.eks.) som kunne kjøpe det, mot å arve hele senere? 

Anonymkode: 77999...945

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Ja, jeg forsto det er tvangssalg, men det er like fullt spesielt å insistere på å beholde sin halvpart av boligen og ikke bare bite i det sure eplet og selge hele boligen.

Er jo lov å prøve selv. Har kjøpt slike og opphevd sameie i sin tid. Var slik jeg fikk råd til å komme inn på boligmarkedet. 

• Liker 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (16 timer siden):

Ja, men kun på tvangssalg. Men det krever mye is i magen.

AnonymBruker
Skrevet
AprilLudgate skrev (11 timer siden):

Ah, man kan altså kjøpe og kreve sameiet tvangspppløst.

Det har jo blitt nevnt X antall ganger i tråden nå, så🙂

Anonymkode: ac7c3...b75

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Kan være noen klausuler iht rettigheter til å bli boende frem til vedkommende dør.

Så iallefall en hytte til salgs, der en person hadde rettslige rettigheter til å bruke hytta frem til vedkommende døde. og som ikke ønsket å si fra seg denne rettigheten. 

Så antar da at en person har livsrett på å bo der, eier er i økonomisk trøbbel, mulig tvangs salg.  Og banken må da prøve å selge. På svært ugunstig fordel for kjøper. Om du ikke kan leie ut deler av boligen, og ei heller ta leie av den som bor der, da er jeg jo usikker på om noen blir interessert i å kjøpe 

Anonymkode: 3a650...b46

Nei. Ingen urådighets erklæring, handler bare om at det er to eiere å kun en som har rotet det til. Det står i klar tekst.

Anonymkode: 8e967...ba6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

3,5 mill for en halv leilighet man ikke får brukt ??

støgt var det å🤣🤣

Anonymkode: 58a50...2ae

Skikkelig stygt ja! Sånn helt grusomt stygt faktisk.

Og hvem kjøper leilighet nå som man ikke engang skal bo i? Boligmarkedet kan svinge alle veier. Det kan fort bli en god dipp før vi skal opp igjen.

Bor man i leiligheten selv så kan man hvertfall trøste seg med at man uansett må betale for å bo dersom prisene går ned.

Nå blir det som å kjøpe en hvilken som helst aksje, med ganske usikker fremtidsutsikter. Og hvem bruker mange millioner slik? Håper det er få!

Det der var triste saker.

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt at man ikke kan bruke den selv. I andre tilsvarende annonser så kan du bruke den men bor da med en fremmed. 

Anonymkode: e4a47...ff2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Blåttvann skrev (3 timer siden):

Skikkelig stygt ja! Sånn helt grusomt stygt faktisk.

Og hvem kjøper leilighet nå som man ikke engang skal bo i? Boligmarkedet kan svinge alle veier. Det kan fort bli en god dipp før vi skal opp igjen.

Bor man i leiligheten selv så kan man hvertfall trøste seg med at man uansett må betale for å bo dersom prisene går ned.

Nå blir det som å kjøpe en hvilken som helst aksje, med ganske usikker fremtidsutsikter. Og hvem bruker mange millioner slik? Håper det er få!

Det der var triste saker.

Tydelig at det ikke var pusset opp overhode siden byggeår. Men utgangspunktet er veldig bra (hjørneleilighet, store vindusflater, utsikt), så med et par-tre millioner i oppussingsbudsjett kan den leiligheten bli veldig fin. Bortsett fra at den ligger i Moss, kanskje. 

Anonymkode: b849b...837

AnonymBruker
Skrevet

Hva er det egentlig dere synes er stygt/grusomt stygt her? Fargevalget er kanskje ikke det jeg ville valgt, men hadde jeg kjøpt/arvet boligen ville jeg ikke giddet gjøre annet enn å bytte gardiner. Kjøkkenet var det jeg likte minst, men planløsningen virker ok så det ville jeg ikke giddet gjøre annet enn å eventuelt bytte/male fronter og fliser.

Anonymkode: 47015...d87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hva er det egentlig dere synes er stygt/grusomt stygt her? Fargevalget er kanskje ikke det jeg ville valgt, men hadde jeg kjøpt/arvet boligen ville jeg ikke giddet gjøre annet enn å bytte gardiner. Kjøkkenet var det jeg likte minst, men planløsningen virker ok så det ville jeg ikke giddet gjøre annet enn å eventuelt bytte/male fronter og fliser.

Membranen på badene har vel straks gjort sitt. Det er ikke de styggeste 20 år gamle badene jeg har sett, men virkelig ikke de peneste heller.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Badet var vel det verste. Kjøkkenet hadde jeg også revet ut. Ellers trenger den bare maling. Det har potensiale til å bli veldig fint der. 

Anonymkode: b849b...837

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 3.09):

Den har ligget ute lenge. Helt sikker på at den ikke kommer til å bli solgt.

Ved tvangssalg tar det tid. Feks du byr 1m så må budet godkjennes av namsmann og ikke minst det må stå i 6 uker (om jeg ikke husker feil om tiden)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...