Gå til innhold

Hva tjener barnehage og sykehjemsansatte ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tjener en barnehage ansatt uten utdanning?Personen er 29 år og har jobberfaring fra andre ting

Hva tjener en sykehjemstilsatt som assistent uten utdanning. Fortsatt 29 år og har jobberfaring fra andre ting..

Lurer på å ta utdanning innen et av disse 2 yrkene, men kunne tenkt meg å prøve før jeg begynte

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis de ikke har noen utdanning og jobber som assistent tjener de rundt kr. 250.000,- - 270.000,- i året.

Med utdanning tjener man selvfølgelig mer.

Skrevet
Hvis de ikke har noen utdanning og jobber som assistent tjener de rundt kr. 250.000,- - 270.000,- i året.

Jeg tjente 200 000 i året, jeg da, som pleieassistent. Tror dette er det vanligste for begge retninger - hjelpepleierlønn er vel knapt høyere enn 250 000 den? Du får litt ekstra for alder og annen jobberfaring, kommer an på hvor mye du har jobbet tidligere. Også får du tillegg for kvelds/natt/helgejobbing, selv om det ikke er noe å hoppe i taket for:-)

Skrevet (endret)

Jeg var inne og kikket litt på fagforbundets sider, da jeg synes lønnen gjest nr 1 presenterte var noget høy..

Minstelønn for stillinger uten særskilt krav om utdanning:

0 år: 196000

4 år: 201000

8 år: 211000

10 år: 234000

10 år(1.1.05): 240000

Gjelder fra 2004.

Endret av vimselims
Gjest Hippopotamus
Skrevet

Som henholdsvis barnehageassistent og pleieassistent uten godkjent utdanning/erfaring innen fagområdene tjente jeg henholdsvis 187 000 og 205 000 i året.

Skrevet

En bekjent av meg tjente som ufaglært i barnehage i kommunen kr. 230.000,- regner med at det samme gjelder pleiehjem.

Skrevet

Som barnehageassistent uten utdanning og ansennitet tjener du 199000pr år.

Skrevet

Da har du noen års ansennitet på baken.

Gjest Gjesta
Skrevet

Som assistent i barnehage tjener du i underkant av 200 000 pr år.

Skrevet
Hva tjener en barnehage ansatt uten utdanning?Personen er 29 år og har jobberfaring fra andre ting

Hva tjener en sykehjemstilsatt som assistent uten utdanning. Fortsatt 29 år og har jobberfaring fra andre ting..

Lurer på å ta utdanning innen et av disse 2 yrkene, men kunne tenkt meg å prøve før jeg begynte

Synes dette høres mye ut...begynnerlønnen til en sykepleier er 270.000 og med 10 års erfaring er det oppimot 300.000

Hjelpepleier og sykepleier har ikke så veldig stor forskjell på lønnen egentlig. Synes det er litt merkelig....Generelt tjener folk i helsesektoen ALT FOR LITE!

Skrevet

synes dette høres mye ut...begynner lønnen til en sykpl er 270.000 og med 10 år erfaring er det ca. 300000.

det er ikke så stor forskjell p hjelpepleier og sykpl egentlig. Synes det er litt merkelig...men egentlig tjener de FOR LITE alle sammen etter min mening! De gjør en utrolig viktig jobb...

Ikke akkurat hva du spurte om...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...