Gå til innhold

Oppdaget mange feil i pasientjournalen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte pasientjournalen min og har lest gjennom den. Blant annet står det at jeg har gått på prevensjon siden jeg var 12 år, hatt menstruasjon siden jeg var 3 og bodd et sted i Norge jeg ikke har tilknytning. Står også at jeg hadde samboer som jobbet på putevarefabrikk i en øde plass i Norge. Dette er jo bare helt vilt. Det verste er vel kanskje at alt dette står i mitt navn. Så hva gjør man? Lar det ligge, eller gjør noe med det? Er en del år siden dette. 

Anonymkode: 88a72...ebf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Helt vanlig. Slike feil forekommer i alles journaler og disse eksemplene er noe av det mildeste jeg har lest om. 

Ikke noe av dette vil påvirke helsehjelpen du får. De fleste leger vil ikke lese journaler så langt tilbake,  og de vil nok skjønne at du ikke fikk mens ved 3 år og at det er en skrivefeil. 

Anonymkode: 536c5...830

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min journal er også full av røverhistorier. Dette er vel det som skjer når man pålegger leger at de må skrive journal: alltid, selv om de ikke har fått med seg hva pasienten sa, eller ikke husker det. Jeg hadde aldri giddet rydde opp i det. Det er altfor mange feil til det. Hadde bare gjort det om der var noe graverende som påstander om tung rusmisbruk eller andre ting jeg kan få problemer av.

Anonymkode: 3d442...5c2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Helt vanlig. Slike feil forekommer i alles journaler og disse eksemplene er noe av det mildeste jeg har lest om. 

Ikke noe av dette vil påvirke helsehjelpen du får. De fleste leger vil ikke lese journaler så langt tilbake,  og de vil nok skjønne at du ikke fikk mens ved 3 år og at det er en skrivefeil. 

Anonymkode: 536c5...830

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Min journal er også full av røverhistorier. Dette er vel det som skjer når man pålegger leger at de må skrive journal: alltid, selv om de ikke har fått med seg hva pasienten sa, eller ikke husker det. Jeg hadde aldri giddet rydde opp i det. Det er altfor mange feil til det. Hadde bare gjort det om der var noe graverende som påstander om tung rusmisbruk eller andre ting jeg kan få problemer av.

Anonymkode: 3d442...5c2

Det er ikke vanlig. Det er veldig sjeldent. 

Anonymkode: cb9d8...86e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Bestilte pasientjournalen min og har lest gjennom den. Blant annet står det at jeg har gått på prevensjon siden jeg var 12 år, hatt menstruasjon siden jeg var 3 og bodd et sted i Norge jeg ikke har tilknytning. Står også at jeg hadde samboer som jobbet på putevarefabrikk i en øde plass i Norge. Dette er jo bare helt vilt. Det verste er vel kanskje at alt dette står i mitt navn. Så hva gjør man? Lar det ligge, eller gjør noe med det? Er en del år siden dette. 

Anonymkode: 88a72...ebf

Feil kan du kreve at blir slettet/rettet. Du har bevisbyrden. Det vil være enkelt i ditt tilfelle. F. eks. menstruasjon ved 3 års alderen vil være en form for rekord, og er åpenbart feil.

Anonymkode: cb9d8...86e

AnonymBruker
Skrevet

Mannen min som er lege lo godt da jeg fortalte om disse feilene, særlig det med putevarsfabrikken. Han sier det kan være talegjenkjenningsfeil, han sier dette skjer daglig.

Anonymkode: 4c757...3c8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...