AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Kort fortalt har mannen min hatt en affære, og jeg sliter med en voldsom sjalusi og hevnlyst mot hun han var utro med. Ikke sånn at jeg kommer til å gjøre noe gærent, men på en sånn måte at det blir altoppslukende for meg. Det føles som jeg må konfrontere for å få fred. De jobber sammen og har et arbeidsforhold som gjør det utrolig uprofesjonelt fra hennes side å innlede dette med han. Dette er noe av grunnen til at jeg er så sint på henne tror jeg. Det hele bærer litt preg av at hun har utnyttet posisjonen sin og kjennskap til hans privatliv i innledningen av affæren. I tillegg kjenner jeg (til) henne gjennom et idrettslag og er tvunget til å treffe på henne i blandt, noe som gjør alt værre. Og før dere nevner det: Jeg vet at det er HAN som har gjort meg noe, ikke hun. Og tro meg, jeg har vært rasende på han også. Jeg vet fortsatt ikke om vi forblir gift etter dette. Men det er nesten så jeg trenger å konfrontere henne uansett om vi går hvert til vårt. Jeg vil at hun skal kjenne på skam, føle seg patetisk, og frykte at alle kommer til å få vite det. Jeg forstår at alt dette kommer fra et dårlig sted i meg, et patetisk, såret lite ego. Men det føles som jeg trenger det. Som at jeg da kunne blitt ferdig med det. Har noen tips til hvordan de klarte å komme seg best mulig over disse følelsene når de må forholde seg til/treffe den andre kvinnen? Gjerne fra dere som har vært i en sånn situasjon, og ikke bare teoretiske råd om hva som er moralsk riktig. Jeg skjønner også at det sikkert er best å gå rakrygget videre, men det er i teorien. Vet ikke hvordan man kommer dit. Anonymkode: 0d237...fc0 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Hvordan har samlivet med mannen vært de siste årene? Anonymkode: 22703...51f 3
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Sorry, men la henne gå og heller ta mannen. Er ikke hun som er gift, men han. Han som har vært utro mot deg og eventuelle ungene deres. Tenk fremover og legg planer for livet DITT. Bruk energien der. Ikke på hevn. 10 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Trolig mer din, en hennes skyld, om mannen din går på vift pga deres relasjonelle problemer. Få lykkelige menn som er utro. Anonymkode: c27e4...2ff 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Motelvibes skrev (Akkurat nå): Sorry, men la henne gå og heller ta mannen. Er ikke hun som er gift, men han. Han som har vært utro mot deg og eventuelle ungene deres. Tenk fremover og legg planer for livet DITT. Bruk energien der. Ikke på hevn. Som jeg skrev, så vet jeg at det er han jeg må holde ansvarlig. Og det gjør jeg også. Og jeg skjønner at en trolig kommer best ut av det om en går med hevet hode. Du slår inn åpne dører med det svaret ditt. Jeg ønsker råd om hvordan håndtere denne intense trangen til å "ta" henne. At hun skal ha det like ubehagelig som jeg må ha det. Jeg trenger ikke side opp og ned med lettvindte og snusfornuftige svar med åpenbare sannheter. Jeg trenger råd fra de som har vært på det stedet jeg er nå, og som har kommet seg videre. Har noen for eksempel pratet med den andre kvinnen og faktisk fått noe ut av det? Anonymkode: 0d237...fc0 3 4
Andro Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Din hevn er å være den som har kontrollen. Ikke vis følelsene dine til en dame du ikke kjenner. Det er du som kjenner skam, kjenner deg patetisk og er redd for at andre vet det. Ikke hun. Dette må du ordne opp i deg selv. En konfrontasjon er totalt bortkastet. Det eneste du oppnår er å krenke deg selv. Snakk med noen som har lønn for det, fiks følelsene dine, og ordne opp med mannen din. Du kommer aldri til å stole på ham igjen. Kom deg videre. Vær den som tar kontroll over situasjonen, tar initiativene og rydder i det formelle. 13 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Du kommer bare til å føle deg dum etterpå om du konfronterer, uansett hvordan du går frem. Hva med å gjøre noe skjult. Kontakt hennes leder på en hemmelig epost og fortell hvor uskikket hun er. Forklar hvorfor. Da får hun refs men ANER ikke hvem som sladret. Var det en kollega, mannen, du eller en av hennes nære venner? Det er ubehagelig for henne. Anonymkode: 84c28...356 4 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trolig mer din, en hennes skyld, om mannen din går på vift pga deres relasjonelle problemer. Få lykkelige menn som er utro. Anonymkode: c27e4...2ff Herlig ståsted du har! Utroskap er faktisk alltid mest den bedratte parten sin skyld? Ok.. Anonymkode: 0d237...fc0 17
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du kommer bare til å føle deg dum etterpå om du konfronterer, uansett hvordan du går frem. Hva med å gjøre noe skjult. Kontakt hennes leder på en hemmelig epost og fortell hvor uskikket hun er. Forklar hvorfor. Da får hun refs men ANER ikke hvem som sladret. Var det en kollega, mannen, du eller en av hennes nære venner? Det er ubehagelig for henne. Anonymkode: 84c28...356 Huff, nei ikke gjør dette. Anonymkode: caea2...d6b 13
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Forstår dette kan gnage ekstra og at du ikke klarer å legge det helt vekk. Sjefen til mannen min la seg også etter han i noen år. Vi er alle innen samme bransje, men ikke samme firma. På felles arrangement passet hun alltid på å sette seg klin inntill han, og var overhyggelig med tydelige blikk til meg. Vi er gode venner med flere i firmaet hans-både damer og menn og vi syntes alle det ble en festlig greie, men når hun til slutt oppsøkte han tett på jobb i situasjoner det ble ugreit for han ble det tatt opp med HR og hun ble flyttet. Skriver dette fordi, JA, mannen din er den største drittsekken her, men når noen holder utnytter stillingen sin så er det på ingen måte greit. Anonymkode: 677c1...40e 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Jeg har vært på hennes "side", og jeg ignorerte bare alt kona hans prøvde seg på. Hun kom ingen vei. Men kast ut mannen, for guds skyld Anonymkode: 6ebb6...260 3 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 Jeg forstår godt følelsen, men du vil ikke få noe ut av det. Som du vet er det jo bare mannen din som er bundet av et løfte, ikke hun. At hun er et utrolig dårlig menneske mener jeg definitivt, jeg forstår ikke at noen vil gjøre noe så nedrig mot sine medmennesker. Men om du tenker over det, hva tenker du at du vil oppnå med hevn? Det forblir bare tapere i en sånn situasjon. Andre vil bare anse deg som småsprø. Flere får vite om det. Det blir generelt bare mer komplisert. Og du blir en kjip person også. Nå er det de som er de kjipe personene. Det viktige å fokusere på nå blir mannen din, deg og deres framtid. Hvis det er barn i bildet, kompliserer det alt. Men om dere ikke har barn, gå! Det er så vanskelig å bli den samme personen igjen. Har dere barn og du bestemmer deg for å bli, er det en enorm jobb. Og han må ville gjøre den jobben, samme hvor lang tid det tar. Sender deg gode tanker, det er så forferdelig vondt å oppleve utroskap, man kan ikke forestille seg de følelsene før man havner i den situasjonen selv 💔 Anonymkode: b1297...53c 4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Trolig mer din, en hennes skyld, om mannen din går på vift pga deres relasjonelle problemer. Få lykkelige menn som er utro. Anonymkode: c27e4...2ff Å så du mener menn ikke er ansvarlig for egne handlinger? Og kan slippe unna med å skylde på alle andre. Begynner å lure litt på hvor mye utroskap jeg egentlig har tilgode, med den tanke gangen der. Tror det begynner å bli ganske mye. Jeg må jo ha full rett til å få andre steder. Det jeg ikke får pg ønsker meg av mannen min.... Og menn kaller seg selv det sterke kjønn, og klarer ikke et snev ta ansvar for eget liv 🤣🤣🤣🤣 Anonymkode: 50fb6...f87 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Kort fortalt har mannen min hatt en affære, og jeg sliter med en voldsom sjalusi og hevnlyst mot hun han var utro med. Ikke sånn at jeg kommer til å gjøre noe gærent, men på en sånn måte at det blir altoppslukende for meg. Det føles som jeg må konfrontere for å få fred. De jobber sammen og har et arbeidsforhold som gjør det utrolig uprofesjonelt fra hennes side å innlede dette med han. Dette er noe av grunnen til at jeg er så sint på henne tror jeg. Det hele bærer litt preg av at hun har utnyttet posisjonen sin og kjennskap til hans privatliv i innledningen av affæren. I tillegg kjenner jeg (til) henne gjennom et idrettslag og er tvunget til å treffe på henne i blandt, noe som gjør alt værre. Og før dere nevner det: Jeg vet at det er HAN som har gjort meg noe, ikke hun. Og tro meg, jeg har vært rasende på han også. Jeg vet fortsatt ikke om vi forblir gift etter dette. Men det er nesten så jeg trenger å konfrontere henne uansett om vi går hvert til vårt. Jeg vil at hun skal kjenne på skam, føle seg patetisk, og frykte at alle kommer til å få vite det. Jeg forstår at alt dette kommer fra et dårlig sted i meg, et patetisk, såret lite ego. Men det føles som jeg trenger det. Som at jeg da kunne blitt ferdig med det. Har noen tips til hvordan de klarte å komme seg best mulig over disse følelsene når de må forholde seg til/treffe den andre kvinnen? Gjerne fra dere som har vært i en sånn situasjon, og ikke bare teoretiske råd om hva som er moralsk riktig. Jeg skjønner også at det sikkert er best å gå rakrygget videre, men det er i teorien. Vet ikke hvordan man kommer dit. Anonymkode: 0d237...fc0 Rett opp hodet pg bare vær bedre menneske. Det svir alltid mest. Anonymkode: 50fb6...f87 2
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 (endret) AnonymBruker skrev (20 minutter siden):er Jeg trenger ikke side opp og ned med lettvindte og snusfornuftige svar med åpenbare sannheter. Jeg trenger råd fra de som har vært på det stedet jeg er nå, og som har kommet seg videre. Jeg har vært der. Og kom meg videre. Uten hevn. Som sagt, anbefaler jeg å bruke den energien på å planlegge livet fremover. Istedenfor hevntanker og hat. Endret 21. april 2023 av Motelvibes 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg skjønner også at det sikkert er best å gå rakrygget videre, men det er i teorien. Vet ikke hvordan man kommer dit. Anonymkode: 0d237...fc0 Du kommer dit ved å være tålmodig, holde deg fattet og rasjonell, og la tiden gå. Ikke foreta deg noe. Snakker av erfaring... Tid hjelper. Kanskje laaang tid. Vær tålmodig! Om du må få det ut, skriv det ned på en lapp og brenn den, eller kjøp deg en dagbok og skriv det ut. Du kan skrive til henne, til han, til deg selv eller hvem du vil. Anonymkode: 3a34d...bba 2 2
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Jeg trenger råd fra de som har vært på det stedet jeg er nå, og som har kommet seg videre. Har noen for eksempel pratet med den andre kvinnen og faktisk fått noe ut av det? Anonymkode: 0d237...fc0 Jeg HAR vært der du er. For år siden. Og kom meg gjennom det uten hevn. Fokuser energien din der du nå trenger den.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Beste hevn er å konfrontere hun på en rolig og voksen måte når du møter henne ansikt til ansikt og hun ikke er forberedt på det. Og så lenge du håndterer det på en rolig og voksen måte så vil hun komme ut av det som den mindre, men om du kommer med usaklige spydigheter er det du som kommer ut av det som den mindre. Hvis dere pleier å hilse når dere ser hverandre så holder det å gå bort å si "Du, jeg må si jeg har endret syn på deg som kvinne når du har lagt deg etter en gift mann og ødelagt en familie. Sånne kvinner som deg er ikke mulig å respektere, så jeg ønsker ikke å ha noe med deg å gjøre igjen. Foreslår at du slutter å komme på disse arrangementene og drar hjem å ser deg selv i speilet og jobber med egen moral istedet." Helt rolig og konkret som viser at du har selvrespekt og at hun er den smålige, og med et lite sleivspark på slutten uten at det blir aggressivt eller truende. Anonymkode: d2df7...84d 7
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Beste hevn er å konfrontere hun på en rolig og voksen måte når du møter henne ansikt til ansikt og hun ikke er forberedt på det. Og så lenge du håndterer det på en rolig og voksen måte så vil hun komme ut av det som den mindre, men om du kommer med usaklige spydigheter er det du som kommer ut av det som den mindre. Hvis dere pleier å hilse når dere ser hverandre så holder det å gå bort å si "Du, jeg må si jeg har endret syn på deg som kvinne når du har lagt deg etter en gift mann og ødelagt en familie. Sånne kvinner som deg er ikke mulig å respektere, så jeg ønsker ikke å ha noe med deg å gjøre igjen. Foreslår at du slutter å komme på disse arrangementene og drar hjem å ser deg selv i speilet og jobber med egen moral istedet." Helt rolig og konkret som viser at du har selvrespekt og at hun er den smålige, og med et lite sleivspark på slutten uten at det blir aggressivt eller truende. Anonymkode: d2df7...84d Det her er ikke en voksen måte. 14 1 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Andro skrev (28 minutter siden): Din hevn er å være den som har kontrollen. Ikke vis følelsene dine til en dame du ikke kjenner. Det er du som kjenner skam, kjenner deg patetisk og er redd for at andre vet det. Ikke hun. Dette må du ordne opp i deg selv. En konfrontasjon er totalt bortkastet. Det eneste du oppnår er å krenke deg selv. Snakk med noen som har lønn for det, fiks følelsene dine, og ordne opp med mannen din. Du kommer aldri til å stole på ham igjen. Kom deg videre. Vær den som tar kontroll over situasjonen, tar initiativene og rydder i det formelle. Det er TS som kjenner skam og kjenner seg patetisk? Hvilken planet lever du på? En kan lure på motivet enkelte har for å forsøke å lempe over skyld for utroskap på offeret. Lurer ærlig talt på det moralske kompasset til enkelte. Nei, TS har ikke skyld i utroskapen, og hun trenger overhodet ikke kjenne på skam eller å være patetisk. De som er patetiske i dette er TS sin mann og den suspekte dama som har begått utroskap med ham. Hva angår hevn, så ville jeg ikke lagt noe imellom når det gjelder å fortelle omverdenen hva som har skjedd. Men dette er jo avhengig av om TS gidder å fortsette samlivet med mannen. Anonymkode: 1ff2b...145 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå