Gå til innhold

Noen som har bodd på Haugerud eller Lindeberg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er på jakt etter ny bolig. Vi vil gjerne bo litt utenfor sentrum, markanært, og med tilgang til gode fasiliteter. Det er selvfølgelig å foretrekke at det er et hyggelig nabolag med ok folk rundt oss, men vi er ikke typene til å omgås med naboene. Vi er i utgangspunktet ikke bekymret for bydelene med dårlig rykte. Vi har bodd mange år på Stovner og stortrives der. Vår erfaring er at folk stort sett er veldig hyggelige, og at voksne mennesker uten barn ikke er utsatt på noen måte. Vi har ingen planer om barn, så det må bare være egnet for et voksen par.

Jeg vet hvilket rykte disse stedene (spesielt Haugerud) har, men jeg vil gjerne høre fra folk som har bodd eller bor der. Jeg vet hvordan ting blir hypet opp, så vil gjerne høre fra folk med førstehåndserfaring.

Anonymkode: d38d7...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Bodde i blokk på haugerud. Mye familier med mange barn. Barna ble ofte plassert i gangene så mye bråk, spesielt lørdag og søndag morgen/formiddag. Støvsuging på nattestid. Lytt mellom leilighetene. Ble kalt hore på T-banen da jeg gikk med bukse, joggesko og boblekåpe til knærne. 

Anonymkode: dad3e...fcb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vokste opp delvis på Lindeberg og det er veldig rolig der, hyggelige mennesker som bor der stort sett. Bor du oppe ved Bjørka bor du i tillegg rett ved siden av skogen bokstavelig talt 😊 

Anonymkode: b5766...756

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodd på Lindeberg og det er i bunn og grunn et veldig stille og fint område 😊 tror jeg ville valgt fra Trosterud t bane og retning Furuset og ikke andre siden av t banen. Men det er bare etter mine inntrykk da. 

Anonymkode: 2aa9c...379

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bor på Haugerud (på nedsiden av t-banen, ikke siden opp mot marka), stortrives og merker særs lite (ingenting) til det det skrives om i avisene. Området på denne siden er mer preget av småhusbebyggelse enn blokker, så det kan ha noe å si. Men aldri opplevd noe utrygghet på tbanen selv sent på kvelden

Anonymkode: 82eba...473

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Bodde i blokk på haugerud. Mye familier med mange barn. Barna ble ofte plassert i gangene så mye bråk, spesielt lørdag og søndag morgen/formiddag. Støvsuging på nattestid. Lytt mellom leilighetene. Ble kalt hore på T-banen da jeg gikk med bukse, joggesko og boblekåpe til knærne. 

Anonymkode: dad3e...fcb

Huff det vil jeg ikke bli kalt! Og jeg går med akkurat det samme som du beskriver! Bare at jeg har hijab i tillegg. Håper ikke det gjør meg mer utsatt

.

Anonymkode: 50f1a...7cc

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har bodd på Tveita, men brukte mye turvei inn i Marka fra Haugerud og Tveita. Aldri opplevd noen som helst ubehageligheter på t-bane. Jobbet turnus da, så kom mye sent hjem. Ikke skummelt å gå hjem alene. 

Og Marka der er kjempefin. Jeg vurderte området nå, men havnet på utenfor byen i stedet for å få mer plass enn jeg hadde råd til innenfor Oslo-grensa. 

Ellingsrud er også veldig fint. 

Anonymkode: 0dbc9...3a1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodd på Haugerud. Opplevde aldri noe ubehagelig, kun hyggelige mennesker og fin natur. 

Anonymkode: 908d5...41c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du burde se på bøler, der er det mye hyggeligere bomiljø.

Anonymkode: c5004...b91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, men har en venn som bodde på Lindeberg. Han havnet midt oppe i en skyteepisode og endte på sykehus.

Lykke til i ghettoen..!

Anonymkode: 26698...9b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, men har en venn som bodde på Lindeberg. Han havnet midt oppe i en skyteepisode og endte på sykehus.

Lykke til i ghettoen..!

Anonymkode: 26698...9b2

Er stortsett kriminelle som havner i skyte episodene så det sier en del om vennen din. Og om deg.

Anonymkode: e626a...489

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde på Lindeberg i 14 år. Rett ved marka. Stille og rolig. Ingen problemer på de 14år.

Flyttet ut fra Oslo 5 år siden.

Anonymkode: e626a...489

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bodde på Lindeberg i 4 år, og mamma har bodd der i snart 15 år. Stille og rolig, nært marka og en kort t-banetur til sentrum. Ville bodd der (eller i Maridalen) om jeg skulle flyttet tilbake til Oslo. 

Aldri opplevd noe ekkelt der. 

Anonymkode: 70d46...4d6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Takk for svar, alle sammen! 

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Bodd på Lindeberg og det er i bunn og grunn et veldig stille og fint område 😊 tror jeg ville valgt fra Trosterud t bane og retning Furuset og ikke andre siden av t banen. Men det er bare etter mine inntrykk da. 

Anonymkode: 2aa9c...379

Hvorfor tenker du dette? Vi ser først om fremst på delen nærmest marka. 

Anonymkode: d38d7...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er store forskjeller internt på om man hører mye støy fra E6 eller ikke, det ville jeg vært obs på på visninger. Gå ut på veranda/terrasse/hage og lytt. 
Ellers masse positive erfaringer. Mangfold av naboer, selv om mange har innvandrerbakgrunn er man fra mange forskjellige steder og har norsk som felles språk.
Om man er heldig med naboene er sikkert flaks og uflaks, men vi slår ofte av en prat med naboene, som er helt normale høflige familier som ikke plager naboene mer enn høyst nødvendig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 måneder senere...

Kom litt sent inn i denne tråden. Har vokst opp i blokk på Haugerud. Bodde der hele barndommen til jeg flyttet når jeg var 20 år cirka. Så har god kunnskap om hvordan det er å vokse opp Haugerud kan man si😄

Har selv barn nå og flytter ikke dit med kidsa🙃 

Anonymkode: b0f43...b2e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...