Gå til innhold

Dugnad idrett

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed denne uken om dugnad, selge sokker for 1000,-. På onsdag fikk barnet mitt med sokkene hjem og en betalingsfrist på mandag. 

Jeg synes dette er helt hårreisende. Nå har vi solgt sokker noen år gjennom skolen så markeder er rimlige mettet og vanskelig å få solgt. Ikke har jeg behov for sokker til 1000,- og i utgangspunktet ikke råd. Vi betaler allerede flere tusen kroner til idrettsklubben og utstyr. 

Er dette i det heletatt lov? 

Anonymkode: 27e85...181

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Neida. Ingen kan pålegge deg dugnad. Lever sokkene tilbake og si du ikke ønsker å bidra. Vis til Norges idrettsforbund sine sider. De har en veileder om dugnadsarbeid.

Anonymkode: 11b8c...851

AnonymBruker
Skrevet

Her må vi selge toalettpapir for 4000 kr pr. Jeg har gjort det i 8 år. Men i år sa jeg nei. Pga økonomisk situasjon nå, så får vi ikke solgt noen. Og vi har ikke råd å kjøpe det selv 

Anonymkode: a212d...232

AnonymBruker
Skrevet

Heldigvis minimalt med dugnad som innebærer å måtte legge ut noe selv. Har hatt spond dugnad, loddsalg og pantedugnad. Fikk inn 50000-60000 kroner på 25 barn. Skulle kun bidra med gaver til 100-150 kr og da «regiftet» jeg noe uåpnet vi fikk til jul. 

Anonymkode: eef4b...de0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...