Gå til innhold

Til hvilke anledning MÅ man bruke kjole?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er svært lite feminin av meg, når jeg skal pynte meg bruker jeg som regel en pen dressbukse og dressjakke som jeg varierer med ulike topper. Jeg misliker sterkt å gå i kjole eller skjørt. Er det noen anledning man absolutt MÅ ha kjole/skjørt i?

Anonymkode: 21bfb...d5d

Skrevet

Jeg vil nesten si i bryllup, men dersom du føler deg skikkelig ukomfortabel i kjole, er det innafor og komme slik du beskriver :)

• Liker 1
Skrevet

Kan ikke komme på en eneste anledning. Ta det du føler deg fin i 😊

• Liker 9
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Altså hvis menn er pyntet nok i dress, så ser jeg ikke hvorfor ikke det skal gjelde for damer også.

Anonymkode: 21134...60a

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bryllup vil nok jeg også si. Er det oppgitt dresskode som tilsier at det er kjole som gjelder for damer så bør en forholde seg til det.

Anonymkode: 01ded...f56

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. En fin buksedress er fint det. Eller dressbukse med festtopp

Anonymkode: c52c7...3be

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Man må vel svært sjeldent noe som helst i livet, sånn egentlig.. så å spørre i det hele tatt, og om KLÆR ,virker bare så overflatisk og konstruert. 

vil du snakke om hva som er greia? 

Anonymkode: d03cb...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Det finnes mange flotte dressbukser man kan ha en skjorte til. Med mindre det er en anledning der alle, uavhengig av kjønn, trenger å ha på kjole, så finnes det ingen anledning.

Kjør på med det du er komfortabel med 😄

Anonymkode: e85e1...d06

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan menn gå i dress kan du. Er det galla finnes det flotte smokinger til dame. Jeg synes man skal pynte seg, men ikke at man skal tvinge seg inn i kjole om man ikke trives i det. Hvis det eneste man trives i er sliten joggebukse og t-skjorte kan man bli hjemme 😅

Begynte å tenke på det motsatte; ville det vært ok for en mann å komme i kjole el. om han følte seg litt eksperimentell (slik f.eks. Harry Styles har kledt seg av og til). Tenker ikke på transkjønnet eller transvertitt (sier man det lenger?), bare en cis-mann som følte for å prøve noe annet, uten å prøve å se ut som en dame, det motsatt av dame i dress rett og slett. Jeg tenker det er helt greit, selvfølgelig.

Anonymkode: 9c237...685

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er svært lite feminin av meg, når jeg skal pynte meg bruker jeg som regel en pen dressbukse og dressjakke som jeg varierer med ulike topper. Jeg misliker sterkt å gå i kjole eller skjørt. Er det noen anledning man absolutt MÅ ha kjole/skjørt i?

Nei det er det ikke

Anonymkode: d5ce3...47d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man må vel svært sjeldent noe som helst i livet, sånn egentlig.. så å spørre i det hele tatt, og om KLÆR ,virker bare så overflatisk og konstruert. 

vil du snakke om hva som er greia? 

Anonymkode: d03cb...5ce

Greia er at jeg i hele barndommen ble tvunget til å gå med kjole i alt fra jul til bursdager, til store protester fra meg. Misunte min bror som fikk gå i dress. Begynte faktisk i korps kun for da slapp jeg ihverfall kjole 17. mai 😕. ( trivdes veldig bra i korpset da, spiller fortsatt )

Føler ikke jeg er meg selv når jeg må gå i kjole/skjørt, er mer en følelse av å være utkledd ( nesten som på karneval )

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei ingen anledning man MÅ ha kjole 

Anonymkode: 6a129...4b3

• Liker 2
Skrevet

Ingen anledning man må bruke kjole, finnes pentøy som ikke er kjole. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil si at det ikke finnes en anledning hvor kjole er obligatorisk. Og jeg er opptatt av at man skal kle seg fint og ordentlig også i det daglige, så dette her er ikke et "du kan alltid kle deg akkurat som du vil"-innlegg. 

Dersom du ikke vil bruke kjole/skjørt og likevel er opptatt av å se like festkledd ut som andre, er det dog viktig at du passer på silhuetten og tar på noe som ser litt "elevert" ut.

Anonymkode: 6aa65...674

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen. Noen vil si at man må ha bryllupskjole, men jeg mener at man kan ha det antrekket man vil. 

Anonymkode: 02c3e...c22

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen. Noen vil si at man må ha bryllupskjole, men jeg mener at man kan ha det antrekket man vil. 

Anonymkode: 02c3e...c22

Er da mange som har giftet seg i buksedress, så er bare å droppe brudekjole også. Det fins MASSE utvalg hvis man Googler "pant suit bride". 

886C4549-CFBA-43B6-B04E-DBAFF24D957D.jpeg

Anonymkode: 68b93...1af

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje på middag på slottet. Ellers kommer jeg ikke på noen anledning. 

Anonymkode: d1bc7...f07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
On 4/22/2023 at 9:59 AM, AnonymBruker said:

Trenger ikke kjole da heller

Anonymkode: d5ce3...47d

Skrevet

Kommer bare på en anledning hvor kjole er et must, sin egen barnedåp! Og den kjolen gjelder både for gutter og jenter😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 22.09):

Nei.

Kjøp deg en pen dress eller jumpsuit og gjør som fornuftige mennesker (og menn): bruk den til alle anledninger. Pynt den opp og med med tilbehør.

AnonymBruker skrev (På 22.4.2023 den 9.59):

Fortsatt nei. Å kreve at noen på bakgrunn av sitt kjønn skal tilpasse seg en kleskode er ulovlig ved lov i Norge. Norsk lov gjelder absolutt alle steder i Norge: fra slottet til badeland.

Minmorsbarn skrev (1 minutt siden):

Kommer bare på en anledning hvor kjole er et must, sin egen barnedåp! Og den kjolen gjelder både for gutter og jenter😊

Fortsatt nei. Tror du kirken nekter å ta imot et medlem de får statstøtte for på bakgrunn av antrekk? Ha på ungen joggedress om du vil - kirken sier aldri nei til penger. 

Anonymkode: e76d5...ca5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...