AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Hva tenker dere, kunne dere skiftet tro, eventuelt politisk parti, flyttet til et annet land ol. for kjærligheten? Anonymkode: 66870...9dc
Drizzt Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Skiftet tro og politisk parti - nei. Flytte til et annet land - ja. Tro og politisk syn er såpass private ting at enhver som krever at jeg endrer dem for hans skyld får tommel ned fra meg. Men å flytte til et annet land er lettere sånn sett. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Byttet tro nei. Mennesker som respekterer hverandre må ikke på død å liv tro på samme gud for å leve sammen. Og om de føler de må så er nok den troen temmelig altoppslukende og slitsom. Det er ikke noe for meg. Politisk parti trenger man da slett ikke dele. Man må da tåle å mene forskjellig. Flytte.. tja. Anonymkode: 17037...b2d 2
Aoo19 Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Ikke byttet tro. Flytte til et annet land: ja kanskje. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Er åpen for religion og er delvis troende fra før uten å tilhøre noen religion, men måtte lært mer om den religionen han hadde. Kunne ikke byttet politisk side. Kunne flyttet til annet land ja. Anonymkode: 4c892...14a 2 1
Eva-Lena Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Aldri i livet. Trur ikke på religion. Hadde ikke giddi å date en religiøs fyr heller. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Isolert sett kunne jeg flyttet. Gjorde for så vidt det før jeg fikk barn, men vi møttes i utlandet så terskelen var nok lavere enn om jeg skulle flyttet fra Norge. Nå har jeg barn så jeg er ikke lenger flyttbar før de blir store og flytter ut. Å late som jeg er religiøs når jeg i realiteten er ateist hadde ikke gått. Innerst inne synes jeg religion er tull og de som tror skjønner jeg meg ikke på. Samme med spirituelle som tror på krystaller, tarot, astrologi etc. Prøver å være litt mer tolerant på utsiden, folk må jo få tro det de vil 😄 Ville neppe falt for noen som var såpass religiøse at de ønsket at jeg konverterte uansett. Anonymkode: b0082...5e4 3
Bombasi Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Jeg anser meg selv som en agnostisk teist religiøst sett, og kanskje en gnostisk teist, og er sådan åpen for en partner som er troende. Vi har iallfall èn verdi som er lik. Jeg tror dog ikke hun ville klart å gjøre meg religiøs på noe som helst måte. Ihvertfall ikke når det kommer til Islam. Politisk parti er hipp om happ for meg, og har nærmest sluttet å bry meg om partipolitikk fordi de er litt av en gjeng uansett. Så for min del kan hun bare være så politisk rød, grønn eller blå som hun vil. Ville ikke flyttet til et annet land, nei. Jeg anser meg ikke flyttbar mer enn 100 km fra der jeg bor. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Selger ikke sjela mi for å få meg et nummer, nei. Hadde jeg ikke hatt barn og det var lett å finne jobb kunne jeg kanskje flytta, men det andre er uaktuelt. Anonymkode: 2bad2...9d4 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Glemte politikk 😄 Politikk er jeg ikke veldig involvert i på den måten at jeg ikke har et fast parti jeg stemmer på. Jeg har jo meninger i de fleste enkeltsaker, og noen partier utgår (Krf, Frp, enkeltsakspartier, Rødt), men alt på midten er det vanskelig å skille på, er litt enig med alle. Slik sett er det jo ikke noe å bytte fra, men en ihuga Frp’er, eller konservativ Krf’er a la Lossius hadde jeg nok ikke orket. Anonymkode: b0082...5e4 2
Btw Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 (endret) Ja, om han hadde alt jeg ønsket meg, bortsett fra politisk syn. Man må gi og ta tenker jeg. Endret 21. april 2023 av Btw 2
Beloved Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Jeg er ikke religiøs, og å bli religiøs tror jeg er vanskeligere enn å skifte religion. Men kunne kanskje faket det, dersom jeg ikke hadde noen store problemer med inndoktrineringen til akkurat den religionen (mao. utgår kristendom, jødedom og islam fullstendig). Hadde lett flyttet om jeg var barnløs, og politisk er jeg ikke tro mot ett parti uansett, ikke funnet noe som matcher meg på alle områder. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 26 minutter siden, Drizzt said: Skiftet tro og politisk parti - nei. Flytte til et annet land - ja. Tro og politisk syn er såpass private ting at enhver som krever at jeg endrer dem for hans skyld får tommel ned fra meg. Men å flytte til et annet land er lettere sånn sett. +1 Anonymkode: 40741...2ac 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 11 hours ago, Bombasi said: Jeg anser meg selv som en agnostisk teist religiøst sett, og kanskje en gnostisk teist, og er sådan åpen for en partner som er troende. Vi har iallfall èn verdi som er lik. Jeg tror dog ikke hun ville klart å gjøre meg religiøs på noe som helst måte. Ihvertfall ikke når det kommer til Islam. Politisk parti er hipp om happ for meg, og har nærmest sluttet å bry meg om partipolitikk fordi de er litt av en gjeng uansett. Så for min del kan hun bare være så politisk rød, grønn eller blå som hun vil. Ville ikke flyttet til et annet land, nei. Jeg anser meg ikke flyttbar mer enn 100 km fra der jeg bor. Det er interessant, ikke mange er villige til å endre livssyn og levesett. Politisk kanskje mer fleksible, men hva om hen er politisk sett ekstremist? Flytting til utland er ok for mange, men da spiller det vel en rolle hvilket land? Anonymkode: 66870...9dc
LivetErEnLek Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 Hvis det hadde vært viktig for han at jeg byttet tro, hadde han ikke vært riktig for meg. Så det dilemma kommer jeg aldri til å møte. 6
.Fjellmannen Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 Nei absolutt ikke tro og politikk, jeg personlig tror ikke på noen gud, det kommer jeg heller aldri til å gjøre. flytte til et annet land kan vurderes 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 Jeg er ikke religiøs, og ville ikke latt meg overbevise av en partner heller. Ville ikke vært interessert i å starte et forhold med en som var så sterkt religiøs i en eller annen retning at det påvirket dagliglivet mye. Feks Jehovas vitner, muslim og kristen på den måten at andre seksuelle legninger enn heterofil ble ansett som synd osv. Politikk: kan da godt stemme på hvert sitt parti uten at det skal gå ut over parforholdet. Ville ikke byttet parti, men det ville nok stort sett vært greit for meg med en partner som ikke stemte det samme som meg. Flytte utenlands; tjaaaa. Snart flytter yngste barnet hjemmefra, så da er k g mer fri til å flytte. Samtidig er jeg veldig hjemmekjær og begynner å få foreldre som drar på årene. Hvis det var snakk om å bo etpar år utenlands der jeg også fikk jobb, kunne det vært ok. Men ikke til et land der kvinner er under sterk kontroll/undertrykte. Anonymkode: 59b76...55c
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 Kunne flyttet til et annet nordisk land. Religion og politikk; hell no. Anonymkode: 9a840...1bb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #20 Skrevet 22. april 2023 Nå tilhører jeg ikke noe trosamfunn og kommer aldri til å gå inn i noe trosamfunn. Jeg vet hvor jeg står politisk, så det hadde jeg heller ikke endret. Flytte til et annet land kom an på hvilket land det er snakk om. Anonymkode: adf1e...277
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå