AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Må bare for å oppklare så skal jeg betale når jeg får lønn den 12. Men spm mitt er, dersom jeg ikke hadde betalt til fristen ville jeg da fått purring og beholdt billettene? Eller ville billettene bli kansellert og saken uten av verden eller måtte jeg fremdeles ha betalt for de, men mistet billettene? Igjen, hypotetisk spm fordi jeg ble nysgjerrig, jeg visste ikke at man kunne ta billetter ( norwegian) på Klarna. Anonymkode: 34f30...801
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 På klarna kan man jo be om utsettelse eller delbetaling. Selv om man velger delbetaling, kan man betale hele restbeløpet med en gang Anonymkode: 74cc4...556
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Under pandemien lærte jeg nesten på den harde måten at hvis du betaler med Klarna, er du ikke dekket hvis flyselskapet går konkurs. Så det gjør jeg aldri igjen. Jeg ville lest det som står med liten skrift nøye. Klarnas kjøpsgaranti gjaldt ikke på flybilletter i 2020, i alle fall. Anonymkode: 1a379...a0c
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): På klarna kan man jo be om utsettelse eller delbetaling. Selv om man velger delbetaling, kan man betale hele restbeløpet med en gang Anonymkode: 74cc4...556 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Under pandemien lærte jeg nesten på den harde måten at hvis du betaler med Klarna, er du ikke dekket hvis flyselskapet går konkurs. Så det gjør jeg aldri igjen. Jeg ville lest det som står med liten skrift nøye. Klarnas kjøpsgaranti gjaldt ikke på flybilletter i 2020, i alle fall. Anonymkode: 1a379...a0c men ikke det jeg spurte om:) Anonymkode: 34f30...801
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Klarna er kun betalningsløsningen og har ingenting med flyselskapene å gjøre sånn sett angående plasser. Billetten er bestilt uavhengig av om du betaler fakturaen din eller ikke. Ingen billetter holdes i på vente av at du skal betale/ikke betale en faktura. Samme som med når du betaler billetter med kredittkort, da er det enten Klarna eller Kredittkortselskapet flyselskap har penger utestående hos Anonymkode: 891f2...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Klarna er kun betalningsløsningen og har ingenting med flyselskapene å gjøre sånn sett angående plasser. Billetten er bestilt uavhengig av om du betaler fakturaen din eller ikke. Ingen billetter holdes i på vente av at du skal betale/ikke betale en faktura. Samme som med når du betaler billetter med kredittkort, da er det enten Klarna eller Kredittkortselskapet flyselskap har penger utestående hos Anonymkode: 891f2...ed6 Så om jeg ikke betaler så ville bare billettene blitt kansellert? Anonymkode: 34f30...801
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så om jeg ikke betaler så ville bare billettene blitt kansellert? Anonymkode: 34f30...801 Nei, fordi flyselskapet har da et krav mot Klarna og ikke deg, Klarna vil purre på deg men de har ingen rettighet til å kansellere billettene. Da blir det som å kreve betaling for en vare du ikke får Anonymkode: 891f2...ed6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, fordi flyselskapet har da et krav mot Klarna og ikke deg, Klarna vil purre på deg men de har ingen rettighet til å kansellere billettene. Da blir det som å kreve betaling for en vare du ikke får Anonymkode: 891f2...ed6 ok, så jeg hadde mistet billettene, men måtte betalt? Anonymkode: 34f30...801
Bondenisse Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Nei. Billettene er dine uansett. Klarna kan ikke kansellere. Men du vil få inkassokrav osv 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): men ikke det jeg spurte om:) Anonymkode: 34f30...801 Jeg vet, men det er likevel svært relevant informasjon. Anonymkode: 1a379...a0c
Christina82 Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 Ryddet for brukerdebatt. Christina82, mod
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Kan man kjøpe billetter via klarna i alle flyselskap? Anonymkode: 2add9...486
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan man kjøpe billetter via klarna i alle flyselskap? Anonymkode: 2add9...486 Det vet jeg ikke, men for SAS og Norwegian kan man det. For min del var det veldig praktisk da det var tilbud, ser prisene har økt nå og jeg skal i 90 årsdag til min bestemor i juni. og til nr # 2 og 3 så beklager jeg at jeg var litt krass i svaret, men regner med at Norwegian ikke går konkurs. Det blir mer spennende å se om det kan bi streik slik SAS streiket over lang tid i fjor sommer. Anonymkode: 34f30...801
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå