AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 hei meg omg samboer ble invitert på grillfest, der alle tar med det dem vil og grille. Nå vet jeg ikke om folk forventer at alle skal dele på alt og kjøpe store pakker med feks sommerkoteletter og kyllingvinger osv. jeg og samboer var og grillet 2 dager før grillfesten til hans kompis så vi hadde litt rester av grillmat feks litt kyllingvinger og 3 stk sommerkoteletter, og kyllingvinger, som var nok til oss så trengte ikke å gå å handle enda en pakke med sommerkotelett og kyllingvinger og mais. Når vi allerede hadde litt rester igjen. tenker at når det er ta med selv det du vil grille da har jo folk med eget mat? En kvinne som var der hadde plutselig lyst på kyllingvinger men vi hadde jo ikke nok til å dele dem😅 kjente jo ikke denne kvinnen heller. Hva gjør dere? Tar dere med mye i tilfelle noen vil ha eller bare nok til dere? Anonymkode: 8f019...a58 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Jeg beregner aldri mat på "akuratt'n". Alltid blitt sett på som flaut og smålig i min familie, men folk er forskjellige. Anonymkode: d469a...4e9 22
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg beregner aldri mat på "akuratt'n". Alltid blitt sett på som flaut og smålig i min familie, men folk er forskjellige. Anonymkode: d469a...4e9 Vet ikke tenkte var greit å bli kvitt restene en å kjøpe mer, da det er dyrt🙈 Anonymkode: 8f019...a58
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Jeg er vant til at sånne lag er kurvfester. Det vil si at man setter på bordet det man har med seg og alle deler. Så ja, jeg syns det er gjerrig å ta med seg akkurat til seg selv og knapt nok det. Anonymkode: b5bd3...72d 20 1
svartkatt Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Jeg tenker at man tar med det en vil ha selv. Blir det mer enn jeg klarer så kan andre få en pølse eller noe, men jeg hadde ikke giddet kjøpe en ny og hel pakke i tilfelle noen andre vil ha. Alle skal jo ha med seg mat. Er ikke mitt problem om noen vil ha det jeg har og jeg ikke har nok til å dele. 24
Hensatt Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Tenker man tar med det som skal grilles til kun seg selv om ikke annet er spesifisert og at vertsksapet står for tilbehør som ris og salat. Hvis ikke må det presiseres at det er en spleisemiddag der alle tar med en "rett" hver som legges i en felles pott som skal deles. 11
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Det kommer an på hvordan det er lagt fram. Alle tar med det de vil grille selv eller alle tar med litt hver. Det pleier være tydelig. Anonymkode: 965fb...dd7 2
Numii Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 I min krets så står verten for tilbehør, men det er vanlig å tilby vertinnen å lage salat, potetsalat, rundstykker, en kake eller lignende. Om man ikke lager noe så tar man med blomster eller vin. Man kommer altså ikke tomhendt. Man tar selv med det kjøttet man vil ha, lite deling, det forekommer men ingen selvfølge. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 svartkatt skrev (3 minutter siden): Jeg tenker at man tar med det en vil ha selv. Blir det mer enn jeg klarer så kan andre få en pølse eller noe, men jeg hadde ikke giddet kjøpe en ny og hel pakke i tilfelle noen andre vil ha. Alle skal jo ha med seg mat. Er ikke mitt problem om noen vil ha det jeg har og jeg ikke har nok til å dele. Jeg gir gjerne vis jeg ikke skal ha mer men gidder selv ikke å kjøpe mer når vår nok med restende Anonymkode: 8f019...a58 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Blizz1 skrev (4 minutter siden): Tenker man tar med det som skal grilles til kun seg selv om ikke annet er spesifisert og at vertsksapet står for tilbehør som ris og salat. Hvis ikke må det presiseres at det er en spleisemiddag der alle tar med en "rett" hver som legges i en felles pott som skal deles. Nei ble ikke sagt noe om å gjerne ta med det osv så da tenkte vi jaja vi tar med restene Anonymkode: 8f019...a58 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): hei meg omg samboer ble invitert på grillfest, der alle tar med det dem vil og grille. Nå vet jeg ikke om folk forventer at alle skal dele på alt og kjøpe store pakker med feks sommerkoteletter og kyllingvinger osv. jeg og samboer var og grillet 2 dager før grillfesten til hans kompis så vi hadde litt rester av grillmat feks litt kyllingvinger og 3 stk sommerkoteletter, og kyllingvinger, som var nok til oss så trengte ikke å gå å handle enda en pakke med sommerkotelett og kyllingvinger og mais. Når vi allerede hadde litt rester igjen. tenker at når det er ta med selv det du vil grille da har jo folk med eget mat? En kvinne som var der hadde plutselig lyst på kyllingvinger men vi hadde jo ikke nok til å dele dem😅 kjente jo ikke denne kvinnen heller. Hva gjør dere? Tar dere med mye i tilfelle noen vil ha eller bare nok til dere? Anonymkode: 8f019...a58 Du må høre nøye beskrivelsen av hva du er invitert til. Du er invitert til en fest hvor gjestene må ta med det de vil og grille. Jeg forstår det slik at alle tar med egen mat som de skal spise og kaaaaanskje eventuelt ha litt på deling. Jeg har vært med på lignende og da grillet alle og spiste det de hadde selv tatt med. Det som var problemet var barna som ville smake på det andre barns foreldre hadde med, så det var fint at alle hadde med litt ekstra. Anonymkode: 537e6...91b
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du må høre nøye beskrivelsen av hva du er invitert til. Du er invitert til en fest hvor gjestene må ta med det de vil og grille. Jeg forstår det slik at alle tar med egen mat som de skal spise og kaaaaanskje eventuelt ha litt på deling. Jeg har vært med på lignende og da grillet alle og spiste det de hadde selv tatt med. Det som var problemet var barna som ville smake på det andre barns foreldre hadde med, så det var fint at alle hadde med litt ekstra. Anonymkode: 537e6...91b Men her er det ikke barn 🙈 Anonymkode: 8f019...a58
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Når alle skal ta med de de vil grille selv så er det helt innafor å ta med rester så det er akkurat nok til dere. At noen ble fristet får bare være. Da inspirerte dere kanskje til middagsforslag en av de neste dagene for denne personen. Anonymkode: 07cc0...fac 8
Brunello Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Som i den andre tråden reagerer jeg mest på hva slags type mat som brukes som eksempel. Ta med skikkelig mat!
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men her er det ikke barn 🙈 Anonymkode: 8f019...a58 Enda lettere. Da tar dere med det dere skal selv spise og sånn er det. Blir det rar stemning, sier dere bare at dere tok med rester dere hadde tenkt å spise uansett, så det var nok til dere to. Anonymkode: 537e6...91b 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Jeg er vant til at alle tar med det man selv skal grille, med mindre det er presisert at det er sånn at alle tar med noe og alle deler alt. Så i ditt tilfelle ville jeg tatt med kun det du og samboeren selv skal spise. Anonymkode: d1e48...30c 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du må høre nøye beskrivelsen av hva du er invitert til. Du er invitert til en fest hvor gjestene må ta med det de vil og grille. Jeg forstår det slik at alle tar med egen mat som de skal spise og kaaaaanskje eventuelt ha litt på deling. Jeg har vært med på lignende og da grillet alle og spiste det de hadde selv tatt med. Det som var problemet var barna som ville smake på det andre barns foreldre hadde med, så det var fint at alle hadde med litt ekstra. Anonymkode: 537e6...91b Men da lærer man jo bare barna at man ikke kan få andres mat, vi har med vår egen. Anonymkode: d1e48...30c 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men da lærer man jo bare barna at man ikke kan få andres mat, vi har med vår egen. Anonymkode: d1e48...30c Det er ingen problem når alle hadde litt ekstra. Da var det greit å smake på. Det var ikke snakk om å spise seg mett på andres mat, men å smake gikk det fint med. Anonymkode: 537e6...91b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 Jeg er vant med at man tar med det kjøttet man vil grille til seg selv. Også pleier vertskapet å stå for salat, brød osv. Sykt kjipt om man har veldig lyst på den maten man selv har tatt med (og kanskje er kresen), også skal andre spise den og du ender med noe du ikke vil. Det samme med vin. Tar jeg med meg en fin flaske vin på fest som jeg vil drikke akkurat da, er det kjipt om den skal gå på rundgang og jeg får en vin jeg ikke liker i retur. Anonymkode: ce6ce...da8 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Brunello skrev (17 minutter siden): Som i den andre tråden reagerer jeg mest på hva slags type mat som brukes som eksempel. Ta med skikkelig mat! Hvis TS liker sommerkoteletter, kyllingvinger og maiskolber når hun griller, så skjønner jeg ikke helt hvordan det er et problem for deg? Helt standard grillmat! Anonymkode: 029af...6bc 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå