AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Straks er det tre år siden jeg mistet min første egne hund til langvarig sykdom. Jeg fikk henne i starten av 20 årene og fikk ha henne ved min side i ti år. Jeg vil gjerne ha en hund i livet mitt igjen men hvordan vet man at man er klar? Jeg vurderer det om og om igjen, men så kommer tankene snikende at jeg egentlig bare vil ha hunden min tilbake 💔 Anonymkode: 96099...2db 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #2 Skrevet 22. april 2023 Man burde være over sorgen før man skaffer ny hund. Om ny hund fremmer en følelse av sorg hos deg, kan det være uheldig for den nye hunden. Hunder er sensitive på energier. Hunder matcher energier. Er du mye trist og lei deg i møte med hunden, så plukker den det opp, kan matche ditt energi nivå og bli trist selv. Eller den kan se deg som uegnet til å være stabil og ta kontroll, og føle at den selv må ta styringen. Det kan være uheldig og fremkalle mye uønsket atferd. Kom deg over sorgen først. For deg selv og hundens beste Anonymkode: 88d2b...76f 1
PURE/HONEY Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Nei, en ny hund vil ikke hjelpe. Det er ingen personer, dyr eller materielle ting som kan kurere et knust hjerte. Tid kurerer et knust hjerte.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #4 Skrevet 22. april 2023 Ikke skaff deg hund for å lappe sammen et knust hjerte.. Anonymkode: 1d295...2e1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 Jeg kommer ikke til å skaffe meg ny hund når jeg mister min. Det er jo henne jeg vil ha, ikke en random hund liksom. Så da kan det være det samme. Anonymkode: 22adb...4ed
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 Jeg går mot strømmen, og mener en ny hund vil hjelpe. Rett og slett fordi du da får fokus over på noe nytt, og får en ny sjel å bli kjent med, knytte deg til og glede deg over. Anonymkode: 5d414...485 4 1 1
Phoenix Heart Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Nei, ville ikke skaffet meg en ny hund på det grunnlaget.
Mt3 Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 Når du enda kjenner at det er DIN hund du vil ha, så er det ikke til en ny hunds beste å få en ny nå. Kanskje kan du være vertsfamilie til valp som skal videreutdannes til førerhund for blinde/hjelpetrengende. De fostres jo opp av noen fra de er så store at de skal forlate mor og frem til de skal starte i trening. Eller du kan hjelpe til på ett omplasseringssenter, være hundelufter... frem til du kanskje finner ut at du kan like ulike personligheter og ikke bare personligheten til din forhenværende hund.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 Jeg går også mot strømmen her og mener at det er helt logisk at en ny hund vil gi deg samme gleden som den forrige. Det er som med foreldre som får et barn nr to, de sier at de aldri kunne trodd at det gikk an å elske enda et barn like høyt som det første, men så gjorde det det. Den nye hunden blir akkurat like spesiell for deg. Du blir opptatt med å gå turer og gi omsorg for den isteden for å sitte å sørge. Får du en valp så blir den fort fullstendig avhengig av deg og dere blir liksom «ett» uansett, da du former den fra start☺️👍🏻 Anonymkode: f4080...a2b 1
MyMichelle Skrevet 22. april 2023 #10 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg går mot strømmen, og mener en ny hund vil hjelpe. Rett og slett fordi du da får fokus over på noe nytt, og får en ny sjel å bli kjent med, knytte deg til og glede deg over. Anonymkode: 5d414...485 Jeg er enig.
°Rozárka° Skrevet 23. april 2023 #11 Skrevet 23. april 2023 Jeg er også enig med de som mener en ny hund kan hjelpe, og det har jeg selv erfart. Ikke fordi den andre hunden erstatter den du mistet, men du får et nytt fokus som gjør at du kan få en ny firbeint venn som gir deg mange gleder. Jeg hadde vondt i magen i lang tid etter at jeg mistet min hund hver gang jeg så samme rase med lik farge. Nå er det 7 år siden den første hunden døde, og hund nummer to begynner å bli godt voksen. Jeg har ikke lenger like vondt i magen når jeg møter hunder som ser ut som han som døde,men jeg tenker ofte på han,og bærer han med meg i minnene. Og jeg erfarte det jeg ikke trodde jeg greide den gangen. At jeg også klarte å knytte meg til den nye hunden, og ha stor glede av den. 1
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #12 Skrevet 23. april 2023 Ja, det er jeg overbevist om at en ny hund kan😄. En ny hund med sin egen herlige personlighet, sjarm og glede over å se deg vil absolutt hjelpe til å lege et knust hjerte! Du vil få masse å gjøre, tilbringe masse tid med den og den vil garantert sjarmere seg vei inn i hjertet ditt før du vet ordet av det. Og en dag sitter du der og tenker at du faktisk elsker denne like mye som den forrige hunden 🥰 Kanskje på sitt eget vis og på et litt annet vis, for den har sine egne personlighetstrekk, men like mye. Det er uunngåelig at man sammenligner to hunder og kanskje tenker at 'dette var ikke sånn gamle Pernille var' og lignende, men det er jo ikke noe galt i det. Det er normalt. Anonymkode: d47b6...66f
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #13 Skrevet 23. april 2023 Jeg fikk ny katt to måneder etter jeg mistet min kjære pus igjennom 15 år. Og det hjalp- masse! Er ikke den samme katten nei men en ny og god. Hadde vært mye tyngre med tomheten for min del. Savner den gamle men den mye lindret sorgen ❤️ Anonymkode: e2b1e...a34
Lea Skrevet 23. april 2023 #14 Skrevet 23. april 2023 Jeg er enig om at en ny hund kan hjelpe❤️ Det å miste en venn er trist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå