Gå til innhold

Mensen etter abort

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg hadde en kirurgisk abort torsdag 16. februar 2023 og har fortsatt ikke fått mensen ni uker senere . Er dette normalt? Jeg er redd noe kan være galt

Anonymkode: a81cb...d29

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hei,

Jeg hadde en kirurgisk abort torsdag 16. februar 2023 og har fortsatt ikke fått mensen ni uker senere . Er dette normalt? Jeg er redd noe kan være galt

Har du tatt en graviditetstest?

Det blir vel anbefalt fire uker etter aborten for å sjekke at de har fått «alt» ut.

Ta en test og uavhengig av svar, ring avdelingen du tok aborten på. De er ansvarlige for oppfølgingen din.

Anonymkode: 68e57...3a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk ikke mensen før etter 5-6mnd etter med.abort. Ingenting galt. Hvis du har hatt ubeskyttet sex bør du ta graviditetstest.

Anonymkode: 0648d...e7b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det blir vel anbefalt fire uker etter aborten for å sjekke at de har fått «alt» ut.

Ta en test og uavhengig av svar, ring avdelingen du tok aborten på. De er ansvarlige for oppfølgingen din.

Hvis man har rester blør man..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tok graviditetstest i dag som viste negativ. Jeg får kontakte sykehuset og høre om oppfølging…

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Hei,

Er det mulig at du kan ha blitt gravid på ny før mensen rakk å komme? EL er ca 12-16 dager etter kirurgisk utskraping enten det er pga selvvalgt abort eller fordi man har mistet men kroppen ikke renser opp selv (missed abortion) .

Anonymkode: 36915...88b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg tok graviditetstest i dag som viste negativ. Jeg får kontakte sykehuset og høre om oppfølging…

Herlighet. Ta deg sammen! Det er 2! Mnd siden du tok abort. Det er helt normalt et mens uteblir noenmbder etter abort. Deter jo ett traume for kroppen der mye hormoner er i sving. Selv når man bar mister mensen ut av det blå får man ikke utredning før den er uteblitt i 6 mnd. Ikke plag helsevesenet med tullball som dette. Gi kroppen mer tid!

Gjest WhisperingWind
Skrevet

Kan gå flere måneder før mensen komme tilbake. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 21.50):

Herlighet. Ta deg sammen! Det er 2! Mnd siden du tok abort. Det er helt normalt et mens uteblir noenmbder etter abort. Deter jo ett traume for kroppen der mye hormoner er i sving. Selv når man bar mister mensen ut av det blå får man ikke utredning før den er uteblitt i 6 mnd. Ikke plag helsevesenet med tullball som dette. Gi kroppen mer tid!

Hva er dette for en kommentar. Jeg blir helt sjokkert over at det går an å skrive noe som dette. Spesielt til en person i en sårbar situasjon. Jeg syns på ingen måte det er allmennkunnskap at mensen kan utebli opptil 6 mnd etter en kirurgisk abort. Hvordan skal jeg vite det? Da jeg var på sykehuset sa de etter operasjonen var ferdig at jeg og min mann kunne begynne å prøve igjen etter at jeg hadde hatt første mens men aldri noe om at dette kunne ta så lang tid. Derfor syns jeg ikke det er rart å lure på om noe kanskje ikke stemmer i og med at jeg har vært gjennom en uønsket operasjon uten noen form for oppfølging i ettertid. Det er mange som sliter med å få barn så jeg syns ikke dette er å «plage helsevesenet» med tull. 

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...