AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Tiden kommer jo, men jeg er ikke engang fylt 46, og allerede rett etter jeg fylte 45 merket jeg at jeg begynte å bli veldig varm. Det er stor forskjell fra tidligere, jeg har vært en skikkelig frossenpinn. Får fortsatt mensen, og var hos gynekolog i vinter som sa at så lenge man kan se eggfollikler på ultralyd, er man ikke i overgangsalder ennå.. tok ikke blodprøver eller noe annet. Hun var en godt voksen dame selv, så jeg regner med hun visste hva hun snakket om. Likevel.. det er så uvant å være så varm. Folk fryser rundt meg, og jeg må sitte i skyggen. Har heldigvis ikke begynt med nattesvette eller svettetokter. Er bare VARM. Dere damer som har vært igjennom dette, har dere noen råd? Eller er det bare å kroppen gjøre det den gjør? Takknemlig for svar!! Anonymkode: 380b9...a1a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Selv om du ikke er i overgangsalderen er du nok i starten av den og hormonene går nedover. Jeg holdt på sånn i flere år før jeg kom i den da jeg var 53 år. Tok en blodprøve i 40 årene og fikk påvist at hormonnivået var på vei ned. Anonymkode: c849a...a4c 1
Andro Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 (endret) Denne er veldig interessant og lærerik https://tv.nrk.no/program/KOID24002921 Endret 21. april 2023 av Andro 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Man kan definitivt ha symptomer på overgangsalder i åresvis før man faktisk kommer i overgangsalderen. Jeg har hatt en menssykus helt på bærtur i 9 år, og blodprøvene mine for noen år siden viste at hormonnivåene mine var veldig lave. Hos gynekolog fant de en sjokoladecyste, noe som tyder på nylig eggløsning, så der konkluderte hun med at jeg ikke var i overgangsalder enda. Nå har jeg i tillegg fått Graves/høyt stoffskifte, så da får man jo flere av de samme symptomene som ved overgangsalder, sånn bare for å forvirre enda mer. Anonymkode: d16e2...3b8 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå