AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Samboer har ansvar over Hagen. Hagen og garasje ble fylt med det som i mine øyne er skrot- jeg har X antall ganger rydda alt og organisert selv hver minste lille skrue til ingen nytte. Så nå er jeg lei, det er bokstavelig talt 3 dagers jobb for å få dette i orden, (etter at jeg har mast og mast ) Hn har fri om et par uker og nå er jeg lei og flau. At jeg går ut igjen er ikke lenger et alternativ, dette har vart i 5 år og jeg gidder/ har ikke tid til å rydde opp rotet mer. Har noen noe råd ? Vurderer å skrive et brev med varsel…. så naboene og jeg endelig kan orke å være ute. Setter pris på råd. Hn er heldigvis en veldig så ålreit person på andre måter/områder, bare hage problemet som må løses🥹 Anonymkode: ebb32...a0d
kaleidoskop Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Hvorfor har han ansvar for hagen? Kan dere bytte? Det hjelper å ha ansvar for noe man har interesse for.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Hadde brukt de tre dagene nå en helg i fint vær og tatt i et tak begge to og sagt at nå er det rett ut om han roter til en gang til Anonymkode: 82518...467
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Har du ansvar for noe du virkelig absolutt ikke bryr deg om, og som er veldig viktig for samboeren din? Her deler vi ansvar litt etter interesse. Typen eier ikke interesse for planter og mat, så da tar jeg meg av det. Han tar ansvar for husarbeidet ellers, for jeg ser ikke hybelkaniner... Anonymkode: 6a03d...e60 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Årsaken til at han har ansvaret over Hagen nå er rett og slett fordi det er saker og ting som er for tunge for meg, brukket arm. Jeg har bidratt til å fjerne løv, plante blomster, kjøpe inn kasser hjelpe der jeg kan og tatt meg av alt annet for å lette på trykket før dette. men det går jo ikke nå. Også føler jeg jo at dette bør han få gjøre selv så jeg slipper å møte på samme problem frem i tid. ts Anonymkode: ebb32...a0d
Wenda Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Har du hatt en brukket arm i 5 år? Bruker han hagen da? Om han ikke bruker hagen, men du gjør det så kan du vel rydde opp etter seg selv. Og man trenger ikke masse blomster osv. Om dere begge sliter med å holde hagen i orden så får man skalere ned på hva som må vedlikeholdes der til minimum Jeg har ikke energi til å styre med hagen pga kronisk sykdom. Mannen min har ingen interesse av å drive med hage. Så da har vi heller ikke annen jobb med hagen enn det aller mest nødvendige som å klippe gress og hekk 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 Slik jeg skjønner det så samler samboeren til TS hagen og garasjen full av skrot,(ergo søppel) og dette skal vel ikke TS ta ansvar for å rydde opp i? Hun har tidligere ryddet opp etter ham flere ganger. Men han drar da nytt hjem. Jeg hadde heller ikke taklet dette, og gitt samboer FORBUD mot å komme hjem med skrot. Anonymkode: 4d10b...abb
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Slik jeg skjønner det så samler samboeren til TS hagen og garasjen full av skrot,(ergo søppel) og dette skal vel ikke TS ta ansvar for å rydde opp i? Hun har tidligere ryddet opp etter ham flere ganger. Men han drar da nytt hjem. Jeg hadde heller ikke taklet dette, og gitt samboer FORBUD mot å komme hjem med skrot. Anonymkode: 4d10b...abb Om det er det som er tilfellet så får han rydde opp selv ja. Men er det slik så høres han ut som en form for hoarder. Enten få hjelp til å klare å slutte med å dra med seg dritt hjem, eller flytte ut Anonymkode: 0db42...565
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå