AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Del Skrevet 21. april 2023 Er det noen som har erfaring med å adoptere katt fra dyrebeskyttelsen e.l.? Hvordan var katten i forhold til hvordan den ble beskrevet? Hadde den noen problemer/utfordringer som dere ikke fikk vite om på forhånd? Hvordan gikk prosessen, var det vanskelig å bli godkjent for adopsjon? Ville de ha noe kontakt/oppdateringer i etterkant? Ville dere gjort det igjen? Takk for all hjelp! Anonymkode: 3455a...c84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Del Skrevet 21. april 2023 Har fostret og adoptert mange. Ja, de skriver kontrakt med deg og forvertene vil gjerne ha oppdateringer, men det er ingen krav. Vi har mye kontakt med noen av våre adopterere, om de ønsker det. Alltid koselig å få bilder av gullene! Da vi adopterte var katten ganske lik, men noe forskjell var det. Vår ene ble beskrevet som en god musejeger, men han er frivillig innekatt som aldri går ute. Ene fosterkatten vi hadde ble beskrevet som en som ville være mye ute, da vi trodde det. Det tok over et år i nytt hjem før hun turte å gå utenfor ytterdøra😅 Man vet jo aldri. Skal alltid adoptere m vi skal ha katt. Da støtter du mye bra og du får en fantastisk og ofte svært takknemlig katt. Anonymkode: cabf0...172 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aristoteles Skrevet 23. april 2023 #3 Del Skrevet 23. april 2023 Adopterte to cirka 12 uker gamle kattunger. De var født ute, og hadde bodd ute, de første 7-8 ukene. De ble beskrevet som greit sosialiserte. Da vi hentet dem, så viste det seg at den ene var voldsomt sky. Han gjemte seg for oss, inne i klesskap osv, og ville ikke ha noe med oss å gjøre. Broren, som egentlig ikke var redd av seg, ble påvirket av den skye kattens oppførsel. Lang historie kort, så endte det med at jeg sperret den skye katten inne på et lite rom uten muligheter for å gjemme seg. Der var jeg inne med ham flere timer hver dag. Satt meg på gulvet og leste høyt i en bok o.l. Etter fem dager kom han selv bort til meg Nå er de åtte år gamle, og den skye katten er fortsatt en liten Ludvig. Kommer det besøk, så forsvinner han. Men han er samtidig den mest kosete katten i verden med oss han er trygg på. Broren tar seg lange turer, mens han holder seg i nærheten av huset. Maks en tur over til naboene Ellers var det en grei prosess å adoptere. Ingen oppfølging etterpå, og godkjenningen i forkant gikk raskt. Ville adoptert på nytt. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymbruker789123 Skrevet 23. april 2023 #4 Del Skrevet 23. april 2023 Har adoptert min fra DB kun positivt og si. Føler det er tryggest, og du bidrar til at de kan redde mange andre katter. Du kan jo være fosterhjem først, for å se om du har kjemi med katten? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #5 Del Skrevet 23. april 2023 Kun positivt her også. Fikk julekort det året jeg adopterte, bortsett fra det har jeg ikke hørt noe fra de. Anonymkode: 99d3e...6a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. april 2023 #6 Del Skrevet 24. april 2023 Vi har adoptert 4 katter fra Dyrebeskyttelsen. Alle var katter "ingen ville ha". Første var et søskenpar på ca. 6 måneder. Livredde for mennesker (ble vi fortalt). Men det tok ikke mer enn noen timer før de kom inn i stua for å være med oss. Andre var også et søskenpar. Ca. 9 måneder. De var mer vant med mennesker. Alle pusene er dessverre borte nå. Dette er mange år siden. Men vi har bare gode erfaringer med å adoptere fra Dyrebeskyttelsen. Anonymkode: bb2b9...2e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Svisle Skrevet 26. april 2023 #7 Del Skrevet 26. april 2023 Har adoptert flere fra DB i løpet av årene. Den siste er nå ca. 9 år og en trivelig fyr som jeg måtte hente litt på sparket. Han kommer fra en kattekoloni som ble funnet dumpet ute på vinteren med begynnende frostskader. Han trivdes overhodet ikke på oppstallingen på klinikken de ble innlevert til, så jeg kunne hente han med en gang og slippe adopsjonsgebyret dersom jeg kostet på chip og kastrering selv. De antok at han var ca. 1 år gammel, men da jeg fikk min veterinær til å kikke på tennene hans da han ble kastrert ble alder antatt til å være mellom 2 og 5 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #8 Del Skrevet 6. mai 2023 Adopterte en kattunge på 7 mnd. Han ble beskrevet som litt sky og redd. Det var han ikke. Han brukte vel 10 minutter på å utforske huset, la seg ned på fanget mitt og sovnet. Vært trygg på meg fra første sekund og synes gjester er super interessant. Har hatt han i rundt 1 år og han er helt herlig. Aktiv og leken. Må holde han som innekatt da. Forsøkte noen ganger å la han gå ut, men han ble alt for redd. Anonymkode: 985c3...36d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2023 #9 Del Skrevet 6. mai 2023 Ja har adoptert en katt derfra. Hun var da 5-6 mnd og hadde vært et par mnd i fosterhjem. Var da veldig redd og rett og slett ikke tam. Jeg følte da at jeg ikke hadde fått tilstrekkelig informasjon og vurderte å levere hene tilbake. Hu lå bare under sofaen og freste til meg. Ombestemte meg ganske raskt da jeg rett og slett ble glad i henne. Tok 3 mnd før hun kom på fanget mitt. Hun er i dag 7 år og er en veldig kosete og snill pus, men fremdeles litt skvetten av seg. Anonymkode: 2f11e...1ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå