Gå til innhold

hva kan man bli blå på halsen av?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

var på yoga idag over lunsjen. Der la jeg merke til ei som var blå på halsen. Det var ikke et trykkmerke eller kyssemerke, men rett og slett en lang blåfarge nedover halsen på den eine sida. Og "skaden" (eller hva det nå var) såg ikke fersk ut. Hadde tydelig begynt å blekne. 

Jeg sa ingenting. Jeg aner ikke hvem hun er - idag var første gang jeg såg henne i det hele tatt. Jeg tenkte for meg selv at "slapp av, det er sikkert helt uskyldig, masse andre ting som kan være årsaken. Ikke mal fanden på veggen med én gang". 

Hva kan man bli blå på halsen av (bortsett fra vold)? Burde jeg ha sagt noe? Spurt? Kanskje hun bare ville blitt flau og brydd.. Og hun ville jo uansett aldri kommet til å si at "jo, du skjønner, jeg blir banka av partneren. Kan du hjelpe meg?" 

Anonymkode: 0daf0...58d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

kan være merker etter sprøytestikk?  Jeg har selv erfaring med å sette sprøyter i blodårene i halsen, og noen ganger blir det blåmerker der i noen dager.

Anonymkode: f2176...d7d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

La henne være i fred. Pass dine egne saker. Hun er fullt klar over det blåmerket selv.

Anonymkode: 605d0...e65

• Liker 3
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Yoga-damer liker jo ofte litt røff sex..

Anonymkode: 9fd84...27e

AnonymBruker
Skrevet

Som mamma til 3 åringer kan jeg foreslå blåbærsyltetøy som ikke ble vasket bort med en gang, høyhalset blå genser som farger av, maling/kroppsmaling og blå kulepenn som har kommet på fingre og kan bli gnidd utover. 

Anonymkode: 2482c...489

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du likt om noen du aldri hadde møtt før kom å spurte om blåmerkene dine?

Jeg ville blitt både flau og sint.

Anonymkode: 91f59...f29

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får blåe operasjonssår. Mulig det er det. Vanskelig å si utifra forklaringen din 

Anonymkode: 3be3a...d61

AnonymBruker
Skrevet

Smykke av uekte metall kan smitte av på hud og gi en blågrå farge

Anonymkode: 31c52...a52

• Liker 1
Skrevet

Var hun blond? Hun kan ha brukt blå eller lilla shampoo, balsam eller skum. 

• Liker 1
Skrevet

Kan være et fødselsmerke, et sprukkent blodkar, noe hun har snubla borti - whatever.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

La henne være i fred. Pass dine egne saker. Hun er fullt klar over det blåmerket selv.

ja..vet du...  du har rett. Det er ikke noe jeg trenger å legge meg opp i. Og hvis det mot formodning faktisk handler om partnervold, så står hun vel fritt til å bryte ut av det selv. Evt. hjelp og støtte burde komme fra noen som står henne nær

AnonymBruker
Skrevet

Yoga-damer liker jo ofte litt røff sex..

altså..... forsåvidt... Vi driver jo hele tiden med å tøye smertegrensene, så påstanden kan vel faktisk stemme 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan ville du likt om noen du aldri hadde møtt før kom å spurte om blåmerkene dine?

Jeg ville blitt både flau og sint.

jeg har aldri vært i en situasjon hvor jeg var flau over et blåmerke nemlig. Men jeg kan tenke meg at man blir det hvis det kommer av noe som ikke burde se dagens lys 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...