AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg snakket med en student som jeg traff på butikken. Han hadde fått jobb i ett firma som telefonselger for Telenor. Er ikke lett å få jobb så han ville prøve dette . Men han får 100 kr timen. Pluss litt ekstra hvis han selger abonnement. Men det er vanskelig. Er det lov å betale noen 100 kr timen? Anonymkode: a96a6...64f
Portia Catonis Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Regner med det ikke er lønn etter tariff, så ja. Vi har ikke minstelønn i Norge.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 De har grunnlønn, og så får de lønn over det alt etter hvor mye de selger. Det er vanlig i selgerjobber at de får betalt pr salg, utover grunnlønnen. Broren min, det toskehuet, var så dum en gang at han tok en selgerjobb der de kun fikk betalt etter hvor mye de solgte. Ingen grunnlønn. Han endte opp med 0,- i inntekt flere ganger. Anonymkode: fa147...8fe 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har grunnlønn, og så får de lønn over det alt etter hvor mye de selger. Det er vanlig i selgerjobber at de får betalt pr salg, utover grunnlønnen. Broren min, det toskehuet, var så dum en gang at han tok en selgerjobb der de kun fikk betalt etter hvor mye de solgte. Ingen grunnlønn. Han endte opp med 0,- i inntekt flere ganger. Anonymkode: fa147...8fe Det burde ikke vært lov Anonymkode: a96a6...64f
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #5 Skrevet 22. april 2023 5 hours ago, AnonymBruker said: Det burde ikke vært lov Anonymkode: a96a6...64f Telefonsalg burde ikke vært lov. Anonymkode: 8b545...d26 6
Taluno Skrevet 22. april 2023 #6 Skrevet 22. april 2023 Det er kun noen enkelte yrker hvor vi har en lovpålagt minstelønn. Det er en del salgsjobber hvor man har provisjonslønn, og den kan være enormt god dersom man er en dyktig selger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå