Agaton Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Hallo. Et spørsmål under. Først litt om meg: Jeg er mann på 47 år, trener en del og spiser ganske sunt. Jeg har gjort god karriere, så det finansielle er godt fikset. Som person er jeg progressiv og er ganske morsom (basert på respons fra omgivelsene). Jeg er skilt og har to barn som er hos meg deler av tiden. I møte med damer (jobbreiser, ute på byen og dating apper) indikerer tydelig at jeg kan få meg ny kjæreste når jeg måtte ønske det. Her er tvisten: Jeg ser faktisk mindre og mindre nytten av en partner slik jeg gjorde da jeg var yngre. Og om jeg først skal ha en dame, ser jeg i alle fall absolutt ingen poeng i å finne meg en på min egen alder. Og ikke er jeg særlig interessert i en dame som har barn, heller. Så da koker det ned til hvor ung min kjæreste kan være før det blir rart. Tanker? Personlig har jeg ingen grense, så lenge det er gjensidig respekt og snillet fra begge sider. 2
Gjest Chroma Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Alt under 30 er rart. At du ikke har en nedre grense er også rart.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Tenker det er fint for deg at du har blitt såpass godt kjent med deg selv at du vet hva du vil ha. På den andre side tror jeg ikke det er mange flott unge damer som går for en "eldre" alenefar - som ikke stiller krav til kjæresten utover lav alder. Du kan være "heldig" å finne ei, men du må nok ned på både utseende, selvtillit og intelligens. Anonymkode: 848c9...681 12 1
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #4 Skrevet 21. april 2023 (endret) 10 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker det er fint for deg at du har blitt såpass godt kjent med deg selv at du vet hva du vil ha. På den andre side tror jeg ikke det er mange flott unge damer som går for en "eldre" alenefar - som ikke stiller krav til kjæresten utover lav alder. Du kan være "heldig" å finne ei, men du må nok ned på både utseende, selvtillit og intelligens. Anonymkode: 848c9...681 Stiller selvsagt krav. Men om man ikke trenger en lønn til og faktum er at jeg har liten interesse av "intelektuelle" samtaler med folk, inkludert kvinner (dels fordi jeg er glup og dels fordi jeg får dette dekket gjennom jobb) - da står det jo igjen egenskaper jeg mangler litt av: en som er snill og tar vare på hjem og slikt.... Endret 21. april 2023 av Agaton
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #5 Skrevet 21. april 2023 11 minutter siden, Chroma said: Alt under 30 er rart. At du ikke har en nedre grense er også rart. joda, har nedre grense selvsagt. men om jeg kan velge mellom en barnløs dame på 30 eller en på 25 (teoretisk altså, men har faktisk hatt muligheten), hvorfor skal jeg gå for 30 da? Og begge er gode, smarte damer. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Just now, Agaton said: Stiller selvsagt krav. Men om man ikke trenger en lønn til og faktum er at jeg har liten interesse av "intelektuelle" samtaler med folk, inkludert kvinner (dels fordi jeg er glup og dels fordi jeg får dette dekket gjennom jobb) - da står det jo igjen egenskaper jeg mangler litt av: en som er snill og tar vare på hjem og slikt....hehe Detter er alders uavhengig. Den siste nok heller proporsjonal med alder Anonymkode: 848c9...681 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Nysgjerrig på hva du tror du kan tilby meg, som ung frivillig barnløs kvinne? For øvrig så er ungene dine en dealbreaker uansett, men lurer veldig på hva det er du ser for deg. Anonymkode: ac7ad...c0e 19 1
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #8 Skrevet 21. april 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nysgjerrig på hva du tror du kan tilby meg, som ung frivillig barnløs kvinne? For øvrig så er ungene dine en dealbreaker uansett, men lurer veldig på hva det er du ser for deg. Anonymkode: ac7ad...c0e Alt som er kult og spennende. Reiser en del, både privat og på jobb (ikke dølle steder, men Rio, US, Asia). Er som sagt morsom og kjekk og sprek. Og kan tilby svært bra rammer ellers (eks økonomi). Og saken er faktisk at jeg går ikke og plukker unge damer. De plukker meg...og de har maaaange valg 🙂
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Siden du ikke ser kvinner som likeverdige levende mennesker så bør du ikke få deg dame i det hele tatt. Anonymkode: 7aa71...7b0 18 2 4
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #10 Skrevet 21. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Siden du ikke ser kvinner som likeverdige levende mennesker så bør du ikke få deg dame i det hele tatt. Anonymkode: 7aa71...7b0 Men det gjør jeg i høyeste grad. Trenger bare ikke en slik som meg selv. Og til info er det forbausende mange yngre damer der ute som synes å være litt mer tradisjonelle enn de som har vokst opp i det feministiske post-68ere tråkket. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Agaton skrev (8 minutter siden): Men det gjør jeg i høyeste grad. Trenger bare ikke en slik som meg selv. Og til info er det forbausende mange yngre damer der ute som synes å være litt mer tradisjonelle enn de som har vokst opp i det feministiske post-68ere tråkket. Tradisjonelle kvinner vil gjerne ha barn da, Det er liksom en del av pakken. Anonymkode: ac7ad...c0e 12
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #12 Skrevet 21. april 2023 Just now, AnonymBruker said: Tradisjonelle kvinner vil gjerne ha barn da, Det er liksom en del av pakken. Anonymkode: ac7ad...c0e Ja. Og jeg kan gjerne få barn med den rette også. Tipper jeg lever til jeg er 90, så plenty med tid 😉
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Kommer an på. Vi snakker kjøpedame her pga aldersforskjell. Du betaler alt og lar henne ha seg med (sine) jevnaldrende når hun er 50? Muligens ned mot 25. Da må du hyre hushjelp og barnepike til ungene dine vet siden av, for det gidder hun neppe. Anonymkode: 03838...177 6
Gjest Chroma Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Agaton skrev (30 minutter siden): joda, har nedre grense selvsagt. men om jeg kan velge mellom en barnløs dame på 30 eller en på 25 (teoretisk altså, men har faktisk hatt muligheten), hvorfor skal jeg gå for 30 da? Og begge er gode, smarte damer. Hvorfor må de være yngst mulig?
Nattens rytter Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 (endret) Leonardo DiCaprio går med dei same tankane. Ingen over 23 år. Endret 21. april 2023 av Nattens rytter 1 1
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #16 Skrevet 21. april 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kommer an på. Vi snakker kjøpedame her pga aldersforskjell. Du betaler alt og lar henne ha seg med (sine) jevnaldrende når hun er 50? Muligens ned mot 25. Da må du hyre hushjelp og barnepike til ungene dine vet siden av, for det gidder hun neppe. Anonymkode: 03838...177 Jeg betaler jo alt uansett alder på dama. - det meste i alle fall (har erfaring her). Om hun har seg med andre, uavhengig av alder på disse, er jo vi som par over og ut. Så argumentet ditt er at når dama er 50 år, vil jeg være for gammel? Så jeg skal velge en dame på femogførr fordi dette MULIGENS skjer om et kvart århundre? Kult perspektiv. Kanskje litt treigt for min smak. 2
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #17 Skrevet 21. april 2023 1 hour ago, Nattens rytter said: Leonardo DiCaprio går med dei same tankane. Ingen over 23 år. Dømmer han absolutt ikke, altså. Ganske få av oss som faktisk får damer til å velge oss selv om de kan velge menn som er yngre.
Agaton Skrevet 21. april 2023 Forfatter #18 Skrevet 21. april 2023 1 hour ago, Chroma said: Hvorfor må de være yngst mulig? Ikke et mål i seg selv. Hvem dama er og hvordan vi har det sammen trumfer alt. Var mer nysgjerrig på hva folk mener om aldersforskjell.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 Agaton skrev (9 minutter siden): Ikke et mål i seg selv. Hvem dama er og hvordan vi har det sammen trumfer alt. Var mer nysgjerrig på hva folk mener om aldersforskjell. En mann på 47, og en dame på 25? Det oser kjøpt og betalt lang vei. Trofekone. Hun er ikke interessert i deg og hva du har mellom øra, men hva du kan betale og gi henne av status og penger. Anonymkode: 3df44...f33 9 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Eh jeg er 26, hva faen skal jeg med et gammelt møllspist skinn på nesten 50? Samma hvor ung og frisk og rask og rik og blabla du er, jeg vil ikke være din hjelpepleier og bytte bleiene dine når jeg er 50. Anonymkode: 4a505...353 16 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå