Gå til innhold

Elfenben

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har en kjenning jeg arver om noen mnd. Hen har en elfenbenstatue jeg avskyr og vil kvitte meg med. Burde jeg brenne den? Gi den vekk? Knuse? Å selge/tjene noe på den er ikke et alternativ

Anonymkode: 2aa1d...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje det går an å gi den til en forening eller lignende, som kjemper mot elfenbenhandel. Eller en avis. De kunne ha brukt statuen som et eksempel på hvor ille det er. Ikke alle vet hva elfenbenet blir brukt til. Hadde de sett statuen, kunne de kanskje blitt mer aktive stemmer i kampen for å ta vare på elefanter. Statuen ville vekket følelser, akkurat som hos deg. Jeg hadde sikkert begynt å gråte om jeg hadde sett den. Om du kaster den, blir det nesten som å vise at elefantens liv er verdiløst, synes jeg.

Det virker som både elefanter og neshorn blir «glemt». At vi nordmenn er mer opptatte av å bevare rovdyrene våre, og av dyrevelferd i norsk jordbruk, enn å tenke på hvordan mennesker påfører utenlandske dyr lidelser. Statuen ville vært perfekt for å få norske dyrevenner til å se dyretragedier på andre kontinenter.

🐘💔🦏💔🐘💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...