Gå til innhold

Ift. at kvinner har høye krav: gjerne start diskusjon etter meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg skriver mest dette som et slags sosialt eksperiment for å høre hva andre tenker og for å stimulere til nye tanker rundt denne diskusjonen, da jeg ser mye av lignende diskusjoner rundt dette temaet for tiden.

Jeg er kvinne, 20 år, og får høre fra flere hold at jeg er attraktiv, hot, osv. Jeg er også mer innesluttet og syns sosial interaksjon kan være vanskelig.

Har aldri hatt kjæreste eller hatt sex.

Dette er mine krav for sex, forhold eller hva det utvikler seg til:

1. Jeg må føle meg tiltrukket av dem. Altså kjenne det suget I magen osv.

2. De må naturligvis også være tiltrukket av meg.

3. Jeg må føle meg noenlunde komfortabel med dem.

4. Jeg må gå greit overens med dem.

Har jeg høye krav syns du? Gjerne kom med egne erfaringer og refleksjoner rundt hele denne større debatten, gjerne tanker som er litt "utenfor boksen" 🙂

Mulig HI blir litt dumt, men håper jeg i det minste får startet litt refleksjon.

Anonymkode: 72bed...a6a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kravene dine er the bare minimum

Anonymkode: 44030...24e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg synes absolutt ikke du har høye krav.

Har ikke tid å reflektere så mye akkurat nå, kommer tilbake senere, for jeg synes det er en interessant diskusjon.

• Liker 1
Skrevet

Du har jo åpenbart ikke høye forventninger ut ifra HI. Og det tror jeg du vet selv.

Men jeg tar oppfordringen din. Jeg synes det er en uting at vi kategoriserer forventning med noe negativt. Hvorfor skulle man ikke ha forventninger til en partner. Jeg synes man skal tillate seg å ha skyhøye forventning. 

Selvsagt må de være realistiske utifra egne forutsetning på datingmarkedet, men fysisk og psykisk attraksjon, ambisjoner, verdier osv må da være helt innenfor å kreve fra en partner. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Min liste er langt lengre etter en del erfaring.

Din liste er kun absolutt minimum. Det skader ikke å få opp flere punkt.

Feks at de behandler deg med respekt, tar ansvar for livet sitt, støtter deg og er lojal og mere til er også et must spør du meg.

Anonymkode: 103d4...800

Skrevet

De kravene er jo ikke særlig høyere enn dem man forventer av sidemannen på bussen (foruten det med tiltrekning)
Det er bare å vente til man er forelska og ting kjennes rett ut.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hei. Jeg skriver mest dette som et slags sosialt eksperiment for å høre hva andre tenker og for å stimulere til nye tanker rundt denne diskusjonen, da jeg ser mye av lignende diskusjoner rundt dette temaet for tiden.

Jeg er kvinne, 20 år, og får høre fra flere hold at jeg er attraktiv, hot, osv. Jeg er også mer innesluttet og syns sosial interaksjon kan være vanskelig.

Har aldri hatt kjæreste eller hatt sex.

Dette er mine krav for sex, forhold eller hva det utvikler seg til:

1. Jeg må føle meg tiltrukket av dem. Altså kjenne det suget I magen osv.

2. De må naturligvis også være tiltrukket av meg.

3. Jeg må føle meg noenlunde komfortabel med dem.

4. Jeg må gå greit overens med dem.

Har jeg høye krav syns du? Gjerne kom med egne erfaringer og refleksjoner rundt hele denne større debatten, gjerne tanker som er litt "utenfor boksen" 🙂

Mulig HI blir litt dumt, men håper jeg i det minste får startet litt refleksjon.

Interessant utgangspunkt, men jeg tror det en del savner er noe mer refleksjoner rundt hva enkelte av punktene forutsetter. Eksempelvis vil nok de aller fleste være enige i at å bli tiltrukket ikke er et særlig høyt krav. Om jeg derimot utdyper dette med hva jeg finner tiltrekkende vil "kravet" kanskje fremstå en del høyere. 

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er rett tidspunkt å legge det til eller ikke men:

Jeg er for det meste eller bare tiltrukket av kvinner.

Så jeg har jo mye mindre sjans for å få den "matchen". Er jo naturligvis ikke tiltrukket av alle kvinner heller. Og siden jeg aldri har opplevd at det klaffer med tiltrekning, har jeg ikke mange krav.

Liker ikke tanken på datingapper og slikt, jeg syns det er en unaturlig og merkelig måte å møte folk på.

Føl dere frie til å se bort fra dette og fortsette tråden som en større diskusjon basert på egne premisser.

- TS

AnonymBruker
Skrevet
herzeleid skrev (4 minutter siden):

Interessant utgangspunkt, men jeg tror det en del savner er noe mer refleksjoner rundt hva enkelte av punktene forutsetter. Eksempelvis vil nok de aller fleste være enige i at å bli tiltrukket ikke er et særlig høyt krav. Om jeg derimot utdyper dette med hva jeg finner tiltrekkende vil "kravet" kanskje fremstå en del høyere. 

Men slik jeg ser det, så er det ikke spesifikke ting man finner tiltrekkende, men man føler plutselig en tiltrekning mot en annen person uten å nødvendigvis vite hvorfor.

- TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men slik jeg ser det, så er det ikke spesifikke ting man finner tiltrekkende, men man føler plutselig en tiltrekning mot en annen person uten å nødvendigvis vite hvorfor.

- TS

Det kan godt hende det er sånn for en del. Jeg har likevel litt vondt for å tro at det ikke er en del forutsetninger som for de aller fleste må på plass for at en skal kjenne på tiltrekning. Ikke nødvendigvis skjematisk/punktvis og alltid uniformt mellom hvert individ, men at å føle tiltrekning for de fleste av oss stiller en del relativt strenge krav til en partner. Gjerne krav vi selv ikke er bevisste. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg må føle meg tiltrukket av dem

Dette kravet kan jo bety hva som helst... Er det bare 1 av 100 som er kjekk nok for deg så er det jo et høyt krav, i hvertfall om du ikke er 1/100 selv.

Hvis utseendekravet gjør at du ikke får kjæreste så er det jo "for høyt". Om det er tilfelle for deg er det jo umulig å si for oss.

Anonymkode: a7b76...1c8

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo totalt umulig å svare om kravene dine er høye når du bare snakker i generaliteter som sier absolutt ingen ting.

• Du må føle deg tiltrukket av dem: Hva betyr det? Må man være verdens kjekkeste og rikeste fyr for at du skal føle deg tiltrukket?
  • De må være tiltrukket deg: Igjen hva innebærer det? Må de overøse deg med gaver og oppmerksomhet?
  • Du må være komfortabel med dem: Hva innebærer det? Vil du beskrive alle som ikke er verdens kjekkeste menn som creeps?

Hva vil du med denne tråden egentlig?

Anonymkode: 69c02...0c2

Skrevet (endret)

Tror ikke folk har lest gjennom her altså

Endret av Trish
.
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...