AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Hei! Jeg har nylig møtt det jeg synes er verdens flotteste fyr. Han ser skikkelig bra ut, er veldig hyggelig, omsorgsfull og koselig, vi har samme verdier, ønsker i livet og interesser. Han har en stabil og god jobb og ønsker å stifte familie. Vi har snakket om hvordan han ikke er så veldig glad i større sosiale sammenhenger som fester og festivaler, han føler ikke han fungerer veldig godt sosialt på slike steder, mens jeg synes sånt er moro. Vi har drukket vin sammen med to venninner, det synes han var veldig koselig og han så ut til å trives, venninnene mine synes også han var en kjernekar. Han har møtt foreldrene mine som synes det samme. Forrige helg var vi derimot på en større fest sammen med ca 15 av mine venner. Han følte seg utilpass, satt stort sett i sofaen og drakk øl og snakket med én person i tillegg til meg. Etterpå sa han at han ikke er så glad i slike sammenhenger. Jeg er litt skuffet fordi de fleste unge mennesker klarer å iallfall være litt morsomme på fest, og liker slikt en gang i blant. Han gjør derimot ikke det. Samtidig tenker jeg at den dagen jeg skal slå meg til ro, er han den perfekte familiefaren. Noen andre som har møtt denne typen mann før? Anonymkode: 3abbf...9ba
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Alstå en helt normal mann som er sosial i små lag men ikke større? Ja, helt normalt. Hvis dette er det eneste du har å klage på og ser på det som negativt er det noe rart med deg TS. Du kan fint være sosial i store lag uten typen. Jeg reiser på ferier uten samboer fordi han hater turer med mye farting. Bortsett fra det så gjør vi mye sammen og hver for oss. Det er sunt for forholdet. Anonymkode: 3cfea...7f4 26 7
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Høres ut som aspergers Aspergers er arvelig og vil videreføres til barn Løp TS Løp Anonymkode: aa0db...8bc 1
Daria Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Det høres ut som meg i alle aldre (bortsett fra øldrikkingen) i de aller fleste sosiale sammenhenger med 10+ mennesker jeg ikke kjenner, og har ingenting med aspergers eller andre diagnose å gjøre. Alle er ikke like utadvendte og sosiale, det ene er like normalt som det andre. Han trives ikke på fest, han er helt åpen om det - er det virkelig et så stort problem at dere ikke er like akkurat på dette området? 21 5
RC Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Hvis du ikke vil ha han får du sende han til meg. Han høres helt perfekt ut. 8 2 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Jeg er som mannen din...og mannen min er som deg. For oss fungerer det fint. Han drar det sosiale lasset, og bil gjerne være med på alt. Jeg vil gjerne ha det litt roligere til tider og sender han ut for å være sosial. Så er vi selvsagt sosiale sammen med våre venner. Alle er fornøyde. Ok, mannen min vil nok gjerne ha meg litt med på større fester, men har det kjekt uten meg. Jeg tror ikke du trenger å ga diagnose av den grunn. Anonymkode: 8b33c...a1e 9
Andro Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Ville ansett dette som helt normalt, og ikke latt meg skremme av det. Vi er ulike. 4 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Han er som meg, føler meg ikke unormal. Men om dere passer sammen? Kanskje ikke. Anonymkode: 0d56a...95f 3 2
Krist1an Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Han er som meg, føler meg ikke unormal. Må si det samme. 3
Nattens rytter Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Mindre sjanse for at han er utru om han ikkje likar fest og moro. 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 Hvorfor må alle være så morsomme? Han ble med, og han snakket med noen. Ut ifra at han egentlig ikke liker slike settinger så synes jeg han gjorde det bra. Jeg kan virke litt overfladisk og utadvendt fordi jeg har lært meg å fake (og fordi jeg er 40+ og ikke bryr meg om hva andre måtte tenke lenger 😁), men på fester der jeg ikke kjenner så mange, spesielt om jeg kommer dit uten følge, så kommer den introverte personligheten frem. Jeg blir stående på kjøkkenet, innerst i hjørnet, så snakker jeg bare med dem som måtte ende opp der 😄 Jeg liker heldigvis å danse så hvis det er en mulighet holder jeg meg på dansegulvet. Anonymkode: 57504...60e 4 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Hold han på gress til du er klar for å slå deg til ro. Han kommer ikke til få seg dame i mellomtiden. Sånne menn kan gå hele livet uten noen gang å få sjansen til hudkontakt med en kvinne. Så du trenger ikke bekymre deg for at han forsvinner. Kos deg med fest og morro mens du er ung. Og ta han heller fram den dagen du har festet fra deg. Anonymkode: ae34e...285 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Høres ut som aspergers Aspergers er arvelig og vil videreføres til barn Løp TS Løp Anonymkode: aa0db...8bc At barn arver sine foreldres personlige trekk i større eller mindre grad er jo helt naturlig..Men du har tydeligvis møtt omtrent ingen med diagnosen Anonymkode: f0eed...16d 1 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Det er mange som ikke liker seg på fester/samlinger med mange folk, det er ikke unormalt. Kjenner mange, meg selv inkludertr og samme med mannen min, Kommer jo an på hvor gamle dere er, ser utrolig mange folk rundt som aldri blir voksne og må feste og drikke og være mange samlet. Slitsomt og glad jeg ikke har sånne venner og familie Anonymkode: 81954...763 4 1
jabx Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hei! Jeg har nylig møtt det jeg synes er verdens flotteste fyr. Han ser skikkelig bra ut, er veldig hyggelig, omsorgsfull og koselig, vi har samme verdier, ønsker i livet og interesser. Han har en stabil og god jobb og ønsker å stifte familie. Vi har snakket om hvordan han ikke er så veldig glad i større sosiale sammenhenger som fester og festivaler, han føler ikke han fungerer veldig godt sosialt på slike steder, mens jeg synes sånt er moro. Vi har drukket vin sammen med to venninner, det synes han var veldig koselig og han så ut til å trives, venninnene mine synes også han var en kjernekar. Han har møtt foreldrene mine som synes det samme. Forrige helg var vi derimot på en større fest sammen med ca 15 av mine venner. Han følte seg utilpass, satt stort sett i sofaen og drakk øl og snakket med én person i tillegg til meg. Etterpå sa han at han ikke er så glad i slike sammenhenger. Jeg er litt skuffet fordi de fleste unge mennesker klarer å iallfall være litt morsomme på fest, og liker slikt en gang i blant. Han gjør derimot ikke det. Samtidig tenker jeg at den dagen jeg skal slå meg til ro, er han den perfekte familiefaren. Noen andre som har møtt denne typen mann før? Anonymkode: 3abbf...9ba Når skal du begynne å forklare hvordan han er dårlig i sosiale settinger? 8 1
Sunshineyellow Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Så fantastisk det må være å ha han! Du kan sikkert finne en som er morsommere på fest, men da kan det jo hende at det sosiale kan bli litt for mye viktig når dere evt får familie. 5 1
AprilLudgate Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Hallo….. Seriøst? Du synes han er megatopp, venner og familie liker ham - han ble med på stort arrangement og pratet helt greit med en fyr og oppførsel seg ellers greit? Hva er problemet? Han oppførte seg jo ikke upassende - han bare trives mest i mindre grupper og med folk han kjenner. 7 3
BobbySocks Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 Du har aldri hørt om introverte folk? Imponerende. 5
AprilLudgate Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Sunshineyellow skrev (2 minutter siden): Så fantastisk det må være å ha han! Du kan sikkert finne en som er morsommere på fest, men da kan det jo hende at det sosiale kan bli litt for mye viktig når dere evt får familie. Da kommer tråden «jeg sitter med ansvar for babyen alene, mens far stadig er på fest og hele tiden skal ha besøk». 8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå