Gå til innhold

Sende pakke til Spania raskest og billigst mulig

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier, jeg skal sende en pakke til en venn som er i Spania og skal bli der noen mnd.

Saken er at han har glemt noen medisiner som han trenger og får på resept, jeg har hentet medisinene på apoteket for han og skal altså sende dem.

På posten sine sider for ekspresslevering står det at medisiner er forbudt å sende, mens det er ikke nevnt under forbudte ting ved vanlig forsendelse, kan det virker stemme?

Og er det forbudt å sende medisiner til en person når disse er skrevet ut av lege til denne personen?

Har søkt på google og kommer opp mye rart så tenkte jeg kunne prøve å spørre her om noen har gjort det før og vet hvordan, må det feks fylles ut toll papirer når det bare er egne eiendeler som sendes?

Anonymkode: 2a1e2...f7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel bare apoteker som har lov å sende medisiner

Skrevet

Hvis du sender dem, kan de bli stoppet og beslaglagt i tollen. Myndigheter i diverse land er jo ikke så veldig interessert i at folk sender ting som kan være ulovlig i deres land, inneholde narkotika osv. Et land har gjerne strikte bestemmelser rundt hva som er lov å selge av reseptbelagte medisiner i det landet. 

Kanskje Spania ikke er de strengeste, det vet jeg ikke, men det blir nesten garantert stoppet i tollen om du sender det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i Spania og det finnes ingen raske metoder for å sende pakke fra Norge, siden Norge ikke er medlem i EU så havner alle pakker hos det spanske tollvesenet og der kan de bli liggende i ukesvis.

Er det i tillegg pakker der verdien eller innholdet må deklareres så er tar det enda lengre tid og mottakeren må fylle ut skjema og sende til Aduana.

Anonymkode: 7faf9...6ca

Skrevet

Kan ikke vennen din bare be legen sende papir-resept i posten til leiligheten han bor i, så kan han selv hente medisinen på et apotek i Spania? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Som overskriften sier, jeg skal sende en pakke til en venn som er i Spania og skal bli der noen mnd.

Saken er at han har glemt noen medisiner som han trenger og får på resept, jeg har hentet medisinene på apoteket for han og skal altså sende dem.

På posten sine sider for ekspresslevering står det at medisiner er forbudt å sende, mens det er ikke nevnt under forbudte ting ved vanlig forsendelse, kan det virker stemme?

Og er det forbudt å sende medisiner til en person når disse er skrevet ut av lege til denne personen?

Har søkt på google og kommer opp mye rart så tenkte jeg kunne prøve å spørre her om noen har gjort det før og vet hvordan, må det feks fylles ut toll papirer når det bare er egne eiendeler som sendes?

Anonymkode: 2a1e2...f7e

Be din venn gå til en spansk lege å forklare situasjonen så får han jo hentet ut medisinene i Spania 

Anonymkode: 663bb...2b8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...