Gå til innhold

Er «glass skin» mulig?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg tviler på at det koreanske idealet om «glass skin» er mulig å oppnå uten sminke. Hva tror dere? Poreløs hud er definitivt umulig å oppnå. 

Anonymkode: c64c3...2e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er jo ikke poreløs,  bare produkter og olje som gir en effekt av små porer. 

Har selv store porer og olje produkter får det til å se temmelig poreløst ut. 

Anonymkode: 4be37...c42

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Koreanerne tar vel gjerne koreansk Botox for å få sånn hud. 

Anonymkode: 31612...b74

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min farmor hadde ingen synlige porer i ansiktet, så mulig, det er det. Hun brukte ingen spesielle hudpleieprodukter, vanlig såpe på ansiktet på kvelden og kanskje en krem i ansiktet på morgenen. Hvilken krem varierte, alt fra Spenol til håndkremer. Om hun brukte egen ansiktskrem må det ha vært sjelden.

Jeg har arvet motsatt side av familien som har en del porer i huden.

Anonymkode: 4969e...ace

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Poreløs hud er umulig. Da er bildene redigert eller videoklippet filmet med profesjonelt lys og fotofilter. 

Glass skin betyr shiny hud og her i vesten kalles det for dewy look. Det er fullt mulig å oppnå men personlig syns jeg man ser svett ut, utenom hvis man poserer i helt riktig lys og vinkel 😛

Anonymkode: 97476...1b8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Poreløs hud er umulig. Da er bildene redigert eller videoklippet filmet med profesjonelt lys og fotofilter. 

Glass skin betyr shiny hud og her i vesten kalles det for dewy look. Det er fullt mulig å oppnå men personlig syns jeg man ser svett ut, utenom hvis man poserer i helt riktig lys og vinkel 😛

Jeg er glad jeg ikke har dewy look, synes ikke det er pent.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Koreansk botox? Hva er det? 

Anonymkode: 9c77b...cf5

Det er akkurat det som du skriver. En koreansk form for botox. Den er billigere enn den vestlige, og både botox og kosmetiske inngrep er vanlige blant unge kvinner i Sør-Korea. Det er enormt utseendepress på kvinner, og i jobbsøknader må man legge ved bilde av seg selv. Og briller er fy-fy.

De bruker også botox mot porer, for å oppnå glasshud: https://www.glamourmagazine.co.uk/article/skin-botox-korean-injectable-technique-glass-skin

Endret av MyMichelle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (1 time siden):

Det er jo faktisk noen mennesker som har små,nesten usynlige porer,da.

Hadde en kollega som tilsynelatende så ut som hun ikke hadde porer. Hun så rett og slett photoshoppa ut i person:P Helt vilt. Tett før jeg hadde begått mord for å få sånn hud :fnise:

Hva man kan oppnå med produkter kommer vel kanskje litt an på utgangspunktet også, og om man er villig til å ta injeksjoner eller andre behandlinger utover kremer o.l.

Anonymkode: a4747...e80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
flusa skrev (2 timer siden):

Det er jo faktisk noen mennesker som har små,nesten usynlige porer,da.

Ja, jo tørrere hudtype man har og er født med jo mindre synlige porer. Jo fetere hudtype jo mer synlige porer. Men tørr hudtype får tidligere rynker enn fet hudtype så det er i det minste én fordel med å ha store porer 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, jo tørrere hudtype man har og er født med jo mindre synlige porer. Jo fetere hudtype jo mer synlige porer. Men tørr hudtype får tidligere rynker enn fet hudtype så det er i det minste én fordel med å ha store porer 

Yes!

Har lært meg å like huden min,til tross for,at jeg har fet hudtype.

Som du sier,vi får senere rynker😁

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...