AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg har få arvesmykker, og sånn sett har ikke jeg noen smykker jeg bruker hver dag. Ikke ringer heller, selv om jeg er gift. Bruker ikke giftering. Det betyr ikke at jeg ikke elsker mannen min, men ingen av oss bruker gifteringene våre, ettersom vi ikke liker å ha ringer på fingrene. Jeg liker øredobber, smykker og armbånd. Ikke ringer. Så jeg bruker de når jeg skal ut, men ikke hjemme. Jeg liker både små og store øredobber, også halsbånd og armbånd. Kun når jeg skal pynte meg. Men der har jeg et stort utvalg som passer til alt av klær. For jeg er opptatt av klær og at de passer sammen med smykker. Har dere et fast smykke som dere bruker alltid, og har det en spesiell betydning? Selv varierer jeg smykker etter hva de passer til av klær. Anonymkode: 62538...0d0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Ringer er gaver fra mannen eller arv fra mamma, de betyr mye. Roterer hva jeg bruker da det har blitt en del, selv forlovelsesringen bruker jeg bare innimellom. Øredobber og armbånd er det jeg har størst interesse i selv, der har jeg samlet mye, over mange år. Noe arv der og. Halskjeder takler jeg ikke. Er som deg generelt opptatt av at smykker skal passe til klær. Velger metall og farge på stener etter hva jeg ellers har på meg, og veske, den dagen. Når jeg kommer hjem tar jeg av alt unntatt ørepynt. Mest fordi ringer og armbånd er mindre hygienisk på kjøkkenet, samt upraktisk om jeg skal vaske hus. Anonymkode: f8b70...c1e
Rosa Dartle Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Jeg har et halskjede som jeg fikk i forbindelse med at min første ble født, det bruker jeg hele tiden. Ellers bruker jeg tre ringer jeg har fått av mannen min, den ene er en giftering. Bruker ofte et armbånd jeg fikk i bursdagsgave. En klokke jeg fikk i 30-årsgave av min far. Øredobber bytter jeg på. De har jeg som regel kjøpt selv 😄 Jeg har mange arvesmykker, men de bruker jeg bare til spesielle anledninger.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Betyr ingenting og bruker ikke smykker. Anonymkode: 47684...2d4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Bruker alltid et smykke jeg fikk i 30-års gave, forlovelsesringen og gifteringen. De betyr mye for meg. Ellers varierer jeg, men kun hvis jeg skal pynte meg. Det er veldig sjeldent. Anonymkode: a7314...778
svartkatt Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Det meste jeg har henger på veggen eller på bilder.
Daria Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Jeg har masse smykker, i spekteret fra -nille-juggel til arvegods, og bruker mye og variert, hver dag. Det er ikke nødvendigvis de som betyr mest for meg som jeg bruker mest, både fordi jeg er redd for å miste dem og fordi de ikke alltid er så anvendelige.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Liker smykker men bare i teorien når det gjelder å ha dem på. Liker de best .. i skuffen. Men har noen som er de jeg griper til om bruker: noen slike vikingsaga ringer, korte kjeder med anheng : ett lite rødt glasshjerte, ett blad, en bit av en meteoritt ( ja ikke på samme kjede) ett tynt sølvarmbånd , en slektning har lager ert bredt stivt armbånd i tinn og jeg har ett laget av bukkehorn. Hullene i ørene reagerer på alt de blir tilbudt de siste årene, så der er pynten bare de mange hull Anonymkode: cabe5...9b9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Jeg har et gullkjede med evighetssymbolet som jeg alltid bruker. Evighetssymbolet i regnbuens farger symboliserer nevrodiversitet, og i gull står det for autisme. (Au) Og en gullring jeg har arvet, med fem stener, tre rubiner og to diamanter. Den går jeg også alltid med. Jeg har troen på å bruke det flotteste man har i hverdagen. Og tar gjerne i bruk flere av arvestykkene om jeg føler for det. Anonymkode: 0979e...2ea
Chailatte Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Forlovelsesringen min og et gullkjede jeg har fått av mamma har stor affeksjonsverdi for meg. Hadde blitt helt fra meg om de hadde blitt mistet. Resten jeg har er "juggel", men fine, og brukes daglig. Liker ikke store, prangende smykker, men små, delikate, type gullringer til ørene, etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå