AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 jeg er en 38 år ung dame som har fått kviser i ansiktet hvor jeg til vanlig ikke har hatt kviser før. Pannen og haken. Kan det ha noe med at jeg har begynt med ny hudpleierutiner? Bruker rens, toner, serum, øyekrem og dag/nattkrem hver dag. Produktene er tilpasset min hud. Anonymkode: 97839...f1b 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Det er vanlig når du starter med nye produkter. Oppsøk hudlege eller kosmetisk sykepleier dersom det ikke gir seg etter noen uker. Anonymkode: a3b1b...a65 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Ja hudpleie kan trigge kviser. Som oftest er det tegn på at du reagerer på en eller flere ingredienser, for mye hudpleie har ironisk nok kvisetriggende ingredienser i seg. Jeg har opplevd at til og produkter det står er for sensitiv hud, inneholder ingredienser med 4 i karakter (av 5) på Inci skalaen. Inci er et verktøy utviklet for å hjelpe både utviklere og forbrukere å lære mer om hver enkelt ingrediens. Den forteller deg hva hver ingrediens er og hjelper for og den forteller deg om ingrediensen er bra eller om den kan virke irriterende og acnetriggende på huden. Du kan lime inn ingredienslisten til produktene dine på cosdna.com og incidecoder.com og se om du blir noe klokere eller poste ingredienslistene her så kan jeg hjelpe deg å tyde om det er de som gir deg kviser. Har ikke tall på hvor mange produkter jeg selv har måttet kaste pga dette Anonymkode: d6605...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Om du har begynt med all hudpleie samtidig kan dette være en reaksjon. Når man starter med en ny hudpleie rutine, skal du innføre ett og ett produkt med noen ukers mellomrom for å tilvenne huden produktet. Når du starter på alt samtidig, så vil huden bli overeksponert. Anonymkode: c61a1...e46 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Ja, det er garantert en eller flere produkter du reagerer på. Det er veldig individuelt hvordan man reagerer på et produkt selv om det skal være for din hudtype Anonymkode: 6ab91...6ec 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Veldig vanlig. Spesielt om du bruker produkter med mye olje. En retinol i regimet ditt vil hjelpe på dette. Det fjerner talgopphoping og øker hudfornyelse. Anonymkode: ef87e...df0
Roci Skrevet 22. april 2023 #7 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 13.09): jeg er en 38 år ung dame som har fått kviser i ansiktet hvor jeg til vanlig ikke har hatt kviser før. Pannen og haken. Kan det ha noe med at jeg har begynt med ny hudpleierutiner? Bruker rens, toner, serum, øyekrem og dag/nattkrem hver dag. Produktene er tilpasset min hud. Anonymkode: 97839...f1b Hvilken hudtype har du, og hvilke produkter/produktserie er det du har begynt å bruke? Selv om produktene er tilpasset din hud, kan det være ingredienser du reagerer på, dette kan være veldig individuelt. Du sier heller ikke noe om hvorvidt noen av produktene inneholder aktive ingredienser (retinol, C-vitamin, syrer), som kan gi hudreksjoner hvis man enten ikke tåler den eller ikke bruker de korrekt.
MyMichelle Skrevet 22. april 2023 #8 Skrevet 22. april 2023 Da jeg begynte bruke flere produkter i Ole Henriksen sin serie Truth, under pandemien, fikk jeg kviser. Så leste jeg anmeldelser på nettsiden, hvor flere skrev «less is more». Jeg begynte ta på en mindre mengde krem enn jeg pleide med andre kremer, og kvisene på haken forsvant. Huden ble finere enn den noensinne hadde vært. Jeg oppdaget at «Less is more» var riktig når det gjaldt OH nattkrem også.
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #9 Skrevet 22. april 2023 Hvilke produkter bruker du? Anonymkode: 836a9...0d3
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #10 Skrevet 23. april 2023 Jeg får lett kviser av produkter som ikke passer min hud, selv dyre produkter som hevder de egner seg for sensitiv hud. For min del handler det ikke om en periode, men at jeg tåler veldig lite. Anbefaler å redusere, og prøve et og et av de nye produktene for å finne «synderen». Kanskje er det bare et av produktene som skal ut? Jeg kan f.eks. ikke bruke toner(har prøvd utallige), men sier meg fornøyd med å dobbeltrense. Anonymkode: 67ff3...b93
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå