Gå til innhold

Hvor mye sover babyen deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alexander er seks uker nå på onsdag, og er våken mye av dagen. Og ofte også til 4-5 om natta før han finner ut at det er ok å sove litt. Da sover han 3-4 timer, får mat og ny bleie, og så kan han sove noen timer til, før neste mating. og så sover han enda noen timer, til ca 11-12.

Jeg trodde så små nesten bare spiste og sov, men det kapittelet har visst min sønn hoppet over...Hvor mye sover deres barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er et skikkelig murmeldyr.. Fra han var et par dager gammel, våknet han bare en gang pr natt for å få mat, da han var 3 uker gammel sov han gjennom natten (fra ca. midnatt til kl. 8). Fra han var ca. 6 uker sov han nærmere 10 timer om natten. Nå er han 4 mnd og sover mellom 10-13 timer om natten. Han har såvidt begynt å våkne litt i firetiden nå, men da er det bare å dytte inn smokken)Han har ingen lange soveøkter på dagen, sover som regel ikke mer en en time - halvannen sammenhengende på dagtid + noen halvtimer med småsoving. Når han er våken kan han gjerne ligge og aktivisere seg selv i evigheter under babygym'en...

Er godt fornøyd jeg! (men tror jeg har vært litt heldig her!)

Skrevet

Min var våken hver 3.time for å få mat og ellers sov den til neste måltid de 4 første månedene unntatt de gangene han hadde vondt i magen da var det hyling og skriking i 3-4 timer i strekk. (født 5 uker fortidlig da..da sover de enda mer) Nå 5 mnd så er han mer våken om dagen og aktiv men sover i perioder opptil 4 timer. Om natten sover han til kl 0400 så mat og sover 1 time til.. så mat og sove 1 time til så mat og sove 1 time til...sukkkkk

Gjest Gamle Alex
Skrevet

Mini- alex sov aldri ( føltes det som) Om natta max en til to timer i strekk. Om dagen , i vogn eller seng max 30 min av gangen.

Kom hun i bæresele sov hun i flere timer, så du kan jo gjette hvor hun hang de første mnd

Gjest marthepia
Skrevet

Når jenta mi var ca på den alderen hadde hun ikke fast rytme med soving. Vi fikk henne ikke til å sove før 1-2 tiden på natta, hun våknet ca 2 ganger hver natt. det var tungt! Jeg var konstant trøtt og sliten. Men det gikk seg til etterhvert. Når hun var rundt 3 mnd begynte hun å sove hele natta :) Jeg ble svært så overrasket da gitt!! :)

Nå er hun 5 mnder. Vi legger henne mellom 21 og 2130 hver kveld. Da sover hun nonstop til 9-10 tiden om morgenen :)

Skrevet

Ser ut som vi har noe å se frem til og egentlig lite å klage på, mot hva andre har hatt....Skal prøve å fortsette slik som i natt, bare begynne tidligere og håpe at det hjelper. Hvis ikke er jeg nå forberedt på at det kan være sånn en periode. i så fall får jeg bare sove når han sover og bruke natta på å få gjort ting.Men håper jo helst at vi får "omvendt" ham nå snart...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...