Gjest Lompa Skrevet 3. januar 2006 #1 Skrevet 3. januar 2006 Alexander er seks uker nå på onsdag, og er våken mye av dagen. Og ofte også til 4-5 om natta før han finner ut at det er ok å sove litt. Da sover han 3-4 timer, får mat og ny bleie, og så kan han sove noen timer til, før neste mating. og så sover han enda noen timer, til ca 11-12. Jeg trodde så små nesten bare spiste og sov, men det kapittelet har visst min sønn hoppet over...Hvor mye sover deres barn?
Gjest Gjest Skrevet 4. januar 2006 #2 Skrevet 4. januar 2006 Min er et skikkelig murmeldyr.. Fra han var et par dager gammel, våknet han bare en gang pr natt for å få mat, da han var 3 uker gammel sov han gjennom natten (fra ca. midnatt til kl. 8). Fra han var ca. 6 uker sov han nærmere 10 timer om natten. Nå er han 4 mnd og sover mellom 10-13 timer om natten. Han har såvidt begynt å våkne litt i firetiden nå, men da er det bare å dytte inn smokken)Han har ingen lange soveøkter på dagen, sover som regel ikke mer en en time - halvannen sammenhengende på dagtid + noen halvtimer med småsoving. Når han er våken kan han gjerne ligge og aktivisere seg selv i evigheter under babygym'en... Er godt fornøyd jeg! (men tror jeg har vært litt heldig her!)
jeg og ;) Skrevet 4. januar 2006 #3 Skrevet 4. januar 2006 Min var våken hver 3.time for å få mat og ellers sov den til neste måltid de 4 første månedene unntatt de gangene han hadde vondt i magen da var det hyling og skriking i 3-4 timer i strekk. (født 5 uker fortidlig da..da sover de enda mer) Nå 5 mnd så er han mer våken om dagen og aktiv men sover i perioder opptil 4 timer. Om natten sover han til kl 0400 så mat og sover 1 time til.. så mat og sove 1 time til så mat og sove 1 time til...sukkkkk
Gjest Gamle Alex Skrevet 4. januar 2006 #4 Skrevet 4. januar 2006 Mini- alex sov aldri ( føltes det som) Om natta max en til to timer i strekk. Om dagen , i vogn eller seng max 30 min av gangen. Kom hun i bæresele sov hun i flere timer, så du kan jo gjette hvor hun hang de første mnd
Gjest marthepia Skrevet 4. januar 2006 #5 Skrevet 4. januar 2006 Når jenta mi var ca på den alderen hadde hun ikke fast rytme med soving. Vi fikk henne ikke til å sove før 1-2 tiden på natta, hun våknet ca 2 ganger hver natt. det var tungt! Jeg var konstant trøtt og sliten. Men det gikk seg til etterhvert. Når hun var rundt 3 mnd begynte hun å sove hele natta Jeg ble svært så overrasket da gitt!! Nå er hun 5 mnder. Vi legger henne mellom 21 og 2130 hver kveld. Da sover hun nonstop til 9-10 tiden om morgenen
Gjest Lompa Skrevet 4. januar 2006 #6 Skrevet 4. januar 2006 Ser ut som vi har noe å se frem til og egentlig lite å klage på, mot hva andre har hatt....Skal prøve å fortsette slik som i natt, bare begynne tidligere og håpe at det hjelper. Hvis ikke er jeg nå forberedt på at det kan være sånn en periode. i så fall får jeg bare sove når han sover og bruke natta på å få gjort ting.Men håper jo helst at vi får "omvendt" ham nå snart...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå