AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg slutta med veske for ganske mange år siden. Har med meg mobilen som har kortlomme, og det er de to tingene jeg trenger. Før hadde jeg også med meg husnøkkel som jeg bare hadde i jakkelomma (og mobilen i den andre). Nå har vi kodelås til døra, så jeg trenger aldri annet enn mobilen. Tenker da på de som ikke har barn og må ta med masse greier til dem, men på en vanlig tur ut av huset, til butikken feks. Hva har dere med dere i veska? Jeg kommer ikke på noe jeg trenger veske til. Når jeg skal på jobb har jeg med meg laptop i en sekk, da, så i den situasjonen kunne jeg hatt den i en veske også, forsåvidt. Men hadde besøk av en slektning som er noen år eldre enn meg (jeg er 42, hun 50), og hun hadde en gedigen veske med masse oppi. Er oppriktig nysgjerrig på hva man egentlig har med seg. Anonymkode: 6d2eb...c5e
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Hvor legger du mobilen med kortlomme? Bærer den i hånda hele tiden? Får jo ikke plass i bukselommer lenger Hater å bruke veske men bruker en liten en til å ha mobil, kort, tampong, leppepomade, paracet og neglfil i. Anonymkode: 89823...37f 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Hverdagen; Bilnøkler og garasjeåpner, adgangskort, vannflaske, liten mappe med; paracett, tampong, handsprit, kleenex, tyggis. PC+mus+lader. Nødbatteri+lader. Leppestift+handkrem+pudder. En liten pose nøtter og instant havregryn. Ullskjerf for kalde møterom. Ut og spise eller besøk; Bilnøkler og garasjeåpner. Leppestift+handkrem+pudder. Butikken; kun telefon i ene handen (korten er lagt inn på telefon), bilnøkler og garasjeåpner i andre. Men veldig ofte skjer jo middager, besøk, handleturer, i forbindelse med jobb. Og da kommer jeg jo med den store veska mi, med mindre jeg skal sette igjen veske til 25 000 og PC til 30 000 synlig i bilen. Anonymkode: c02e8...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Bruker ikke alltid veske, men på shopping eller t/r jobb ja min inneholder -notatblokk og penn -ekstra bind/tampong -hånddesinfeksjon -lesebriller og solbriller -mobillader og mobil -en pakke hvit fishermans friends -snus -vannflaske Anonymkode: b4067...e35
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Tror de som bruker store vesker har med seg alt fra vannflaske til ekstra skjerf og hansker og paraply og mat og full sminke etc Anonymkode: 89823...37f
MarianneE Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Bok/ blad, lommebok, handlenett, pung med smertestillende/ håndkrem/ bind, klesrull, nøkler, mobil..
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Bruker liten skulderveske med mobil, bilnøkkel, solstift, liten hårbørste og strikker/spenner. Er jeg borte hele dagen har jeg med en del mer, men det ligger som oftest i bilen. Anonymkode: 33d4c...055
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Jeg hater å ha nøkler i lommene. Føler de ødelegger lommen. Ellers har jeg masse (u)nyttige ting i veska som jeg helt sikker (ikke) får bruk for. Stor veske: Lipgloss, antibac, våtservietter (store barn). Sprettball, tyggis, førerkort, håndkrem, bilnøkkel, husnøkkel, boks til å ha ring i. Studentbevis, kalender, ett par rene sokker, air buds. Liten veske: lipgloss, antibac. Anonymkode: db753...2b3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Lommebok, mobil, tyggegummi, pastiller, leppepomade og leppestift, solbriller om sommeren og vanter/lue om vinteren. Og ikke minst litt plass til varer jeg handler i butikken på veien. Går ikke rundt med masse i veska, men er «avhengig» av å ha med meg disse tingene. Så veske er et must. Synes det er veldig stygt med «bulende», fulle lommer på voksne mennesker (både kvinner og menn. Men vanligst på menn). Anonymkode: 77487...7c4 1
Andro Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 (endret) Bruker ikke veske så ofte, for jeg tar telefonen i lomma. Når jeg har med veske så er det stort sett for å få med nøkler, hårbørste, telefonlader, neglefil, håndsprit og briller / solbriller. Trenger jeg å ta med flere ting så er det stort sett jobbrelatert, og jeg har med ryggsekk med pc, blokk og slike ting. Endret 21. april 2023 av Andro
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Interessant! AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvor legger du mobilen med kortlomme? Bærer den i hånda hele tiden? Får jo ikke plass i bukselommer lenger Hater å bruke veske men bruker en liten en til å ha mobil, kort, tampong, leppepomade, paracet og neglfil i. Anonymkode: 89823...37f Har mobilen i jakkelomma eller baklomma på jeansen, har en Samsungmobil, kanskje den er mindre enn Iphone? Har bilnøkkelen i bukselomma. Når jeg sitter et sted har jeg mobilen på stolen eller bordet. Har ikke følt behov for de andre tingene dere nevner, men ser jo det hadde vært pratisk med type tamponger og Ibux feks. Anonymkode: 6d2eb...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Tror de som bruker store vesker har med seg alt fra vannflaske til ekstra skjerf og hansker og paraply og mat og full sminke etc Anonymkode: 89823...37f Hva har "full" sminke med resten å gjøre? 😅 Sminke gjør jeg på morgenen. Men er man ute av huset i 12-14 timer må man fylle på med leppestift, og matte litt rundt nesa. Anonymkode: c02e8...ccf
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Jeg bruker en liten veske som lomme, haha. Telefon, ørepropper, snus, nøkler, lommebok, to-tre doser av en medisin jeg må ta til et fast klokkeslett er alltid med. 😛 Anonymkode: 53006...8e0
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Kikka i den middels store veska mi nå, og der har jeg lommebok, et par kulepenner, en liten pose med lader og headphones, en liten flaske med beroliende olje, solkrem, håndkrem, antibac spray, en liten notisbok, et lite målbånd, liten pung med smertestillende og plaster, tanntråd, liten paraply, tyggis og en liten hårrulle. Blir jeg borte 1 døgn, så fyller jeg på med en liten sminkepung med stasj og en ren truse. Anonymkode: 4c3aa...426
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Jeg har forresten nesten aldri lommer. De gangene jeg er på butikken med kun telefon blir det til at jeg må ha den i handen. Har rette kåper og blazere uten lommer. Chinos med gjensydde lommer, der det uansett bare ville sett rart ut om jeg puttet gjenstander.. Men bruker stort sett etuikjoler og lignende. Anonymkode: c02e8...ccf
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Det kommer veldig an på hva og hvor jeg skal. Skal jeg bare på butikken, bruker jeg ikke veske. Har mobilen i baklommen. Men. ikke alle bukser har lommer som egner seg. Om jeg da heller ikke har jakke med skikkelige lommer, bruker jeg veske. Ellers er det som regel en liten sammenleggbar paraply (bor i Bergen...), kanskje en vannflaske om jeg skal være lenge ute av huset og ikke på besøk hos noen, leppepomade, leppestift, kanskje litt pudder, solkrem om sommeren, etc. Det er sjelden jeg gidder drasse på ting, men altså, det er forferdelig upraktisk å gå og bære på en stor paraply også, det er mye mer praktisk med en liten som lagt i en veske som bare slenges over skulderen. Anonymkode: b4732...047
Peanut Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Passelig stor veske: nøkler, penn, kodebok, lommebok, mobil og en liten beautybag med ørten ting oppi ^^,
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 Veska mi inneholder stort sett: medisiner, sminke, lypsyl, tørkepapir, penn, tyggis, nøkler, druesukker for lavt blodsukker, vannflaske, hånddesinfeksjon, linser og brillerens. Anonymkode: f46a1...2c3
Trolltunge Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 Du det er mye rart det. Hvor mye rart oppdager jeg hver gang jeg tømmer vesker jeg ikke har tømt på en stund. Jeg tror ikke det er mye jeg ikke ved en anledning har hatt i veska.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Har barn, men bruker veske til og fra jobb som ikke har noe som helst med barn å gjøre. Har med mobillader, solbriller, lommebok, pastiller, øretelefoner for musikk, mobil, leppomade og annen sminke og nøkler. Anonymkode: b6971...78a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå