AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Forholdet vårt har skrantet veldig lenge.. det siste nå er at jeg får kjeft fordi jeg dusjer før vi går noe sted. Uansett hva det er så er det min feil at han ege for sent.. selv om jeg alltid står opp lenge før han eller at jeg er klar lenge før han når vi skal noe.. Får konstant kommentarer om "Hva faen er det som feiler deg?" Når han ikke finner noe eller noe er borte får jeg skylden for at jeg har rotet det bort.. Jeg har bare lyst å gråte for det er umulig å leve sånn.. Han snakker meg konstant ned forann barna også "Mamma roter sånn at pappa ikke finner ting" "Mamma er ikke glad i pappa så da får du ikke mat i dag.." Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 39a82...c11 10
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 Populært innlegg #2 Skrevet 21. april 2023 Du skjønner selv at du ikke kan bli i dette forholdet, ikke sant? Anonymkode: 4a9d6...862 61 32
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Ja det er umulig å leve sånn! Du må slå opp og komme deg langt vekk fra denne mannen! Anonymkode: 4769a...479 19
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Og dette utsetter du barna dine for?! Dra!! Anonymkode: a8c23...6ca 9 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Ta opptak av oppførsel, så gå. Ta kontakt med krisesenter om du ikke klarer/våger å gå uten hjelp. For barnas skyld må du gå. For din skyld også, men siden du ikke allerede har gjort det veier nok ikke det tungt nok for deg. Anonymkode: c0a4a...699 14 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Jeg vet at jeg burde dra.. Det er mye annet dritt involvert også.. konstant kjefting og smelling.. blir kastet ting på.. tingene mine blir kastet ut eller blir kastet vann på.. senest i forrige uke så helte han hen pose chips på laptoppen fordi han var sur.. vi har to små barn.. vil ikke at de skal vokse opp med en sånn person, samtidig så er det ikke atkuelt å gå fra han.. Anonymkode: 39a82...c11 1 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Helt alvorlig: dette er psykisk vold. Det ødelegger deg, og det ødelegger barna dine. Mest sannsynlig trenger du støtte og hjelp for å klare å slå opp og komme deg bort. Kontakt ditt nærmeste krisesenter, de tilbyr også veiledning og rådgiving: https://www.krisesenter.com/finn-ditt-krisesenter/ Anonymkode: a8c23...6ca 18 3 7
Sofakona Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at jeg burde dra.. Det er mye annet dritt involvert også.. konstant kjefting og smelling.. blir kastet ting på.. tingene mine blir kastet ut eller blir kastet vann på.. senest i forrige uke så helte han hen pose chips på laptoppen fordi han var sur.. vi har to små barn.. vil ikke at de skal vokse opp med en sånn person, samtidig så er det ikke atkuelt å gå fra han.. Anonymkode: 39a82...c11 Hvorfor er det uaktuelt å dra fra en slik mann? 27 14
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg vet at jeg burde dra.. Det er mye annet dritt involvert også.. konstant kjefting og smelling.. blir kastet ting på.. tingene mine blir kastet ut eller blir kastet vann på.. senest i forrige uke så helte han hen pose chips på laptoppen fordi han var sur.. vi har to små barn.. vil ikke at de skal vokse opp med en sånn person, samtidig så er det ikke atkuelt å gå fra han.. Anonymkode: 39a82...c11 Og der kom fysisk vold og materiell vold i tillegg. Du KAN IKKE la barna dine vokse opp i et hjem med vold. Du har ikke noe annet alternativ enn å gå fra ham. Anonymkode: a8c23...6ca 22 14
LillaGorilla<3 Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Det er barnemishandling å la barna dine vokse opp i et hjem der slikt foregår. Det er din plikt som mor å ta dem med og komme deg vekk fra dette. 21 25
Motelvibes Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet at jeg burde dra.. Det er mye annet dritt involvert også.. konstant kjefting og smelling.. blir kastet ting på.. tingene mine blir kastet ut eller blir kastet vann på.. senest i forrige uke så helte han hen pose chips på laptoppen fordi han var sur.. vi har to små barn.. vil ikke at de skal vokse opp med en sånn person, samtidig så er det ikke atkuelt å gå fra han.. Anonymkode: 39a82...c11 Ta med barna og dra fra psykopaten. Du sier det ikke er aktuelt å gå. Jeg sier: Det er ikke aktuelt å bli. Livet er for kort. Begynn å spar penger nå, så du får råd til å forlate han med barna. 9 9
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Skrevet 21. april 2023 Du har ikke noe valg her, så ikke aktuelt å gå er helt feil. Det er det eneste du kan og må. Hvorfor ikke aktuelt? Fordi du elsker ham? Nei, å gå gjennom en kjærlighetssorg er myyyye enklere og bedre enn å ha et liv i sorg på grunn av å bli behandlet slik. Fordi du ikke har økonomi til å gå? Det ordner seg alltid. Vi har gode ordninger for nødvendig hjelp i Norge, og når det er snakk om å gå fra voldelig forhold er det ekstra hjelp å få. Anonymkode: c0a4a...699 7 4
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Skrevet 21. april 2023 Altså… jeg fikk nylig barn selv, og ble slått ut av beskytterinstinktet. Kan ikke fatte og begripe at du utsetter barna dine for det mennesket. Det kommer til å sette dype spor i dem, for alltid. Du må gjøre noe, for deres skyld. Anonymkode: c1daf...8a5 18 3 8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Skrevet 21. april 2023 Lover deg, når du har kommet deg vekk fra ham og fått forholdet på avstand, kommer du til å tenke: hvorfor dro jeg ikke før? Svaret er at det er vanskelig å se helheten før en er ute av det. Jeg har vært der- og dro altfor sent. Uansett han har opplevd før eller hva du har dårlig samvittighet for- ingenting rettferdiggjør en voksen mann som oppfører seg slik. Du er verdt så mye mer og det er barna dine også! Anonymkode: dbff1...f86 10 1 6
Andro Skrevet 21. april 2023 #16 Skrevet 21. april 2023 Du skriver her for å få bekreftet at du vet hva du skal gjøre. Det tenker jeg at du har en absolutt plikt til når du har barn. De skal ikke leve i et miljø med psykisk vold, og du skal vise dem at man må forlate situasjoner som er vonde og skadelige. Når du skriver at det er umulig å leve sånn, da må du leve annerledes. Det er ditt ansvar. Bare ditt. Samboeren din er som han er, og du kan ikke endre ham eller adferden hans. Du kan endre hvordan du opptrer selv. Ring til krisesenter, og få råd til å legge en plan foramover. https://www.krisesenter.com/ De kan hjelpe deg å analysere situasjonen du står i, gjenkjenne handlingsmønstrene, og gjøre det lettere for deg å bryte ut av dem. Du får god telefonveiledning derfra. Du er utsatt for vold. Du greier deg helt fint alene, og du må sikre barna dine en annen oppvekst. Å være vitne til at du blir behandlet respektøst traumatiserer dem, og om du ikke står opp for deg selv vil du også miste dem. 8 6
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #17 Skrevet 21. april 2023 Hun er mor til mine barn.. jeg må holde ut til barna hvertfall har blitt noen år.. Det er en vanskelig situasjon med jobb og hvor vi bor og alt mulig.. Mye enklere at jeg finner meg i at hun klikker og mishandler meg enn alt et brudd medfører.. det er ikke noe gøy.. og jeg er blitt helt nedbrutt over lang lang tid Men helt klart en risiko at barna blir skadet av dette.. Anonymkode: 39a82...c11
Bombasi Skrevet 21. april 2023 #18 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Vet ikke hva jeg skal gjøre.. Anonymkode: 39a82...c11 Du lever under gaslighting og manipulasjon, og burde pakke snippvesken raskt som fy og komme deg bort der ifra. Er sistnevnte lettere sagt enn gjort, så søker du hjelp snarest der du kan søke hjelp for å få til det. 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #19 Skrevet 21. april 2023 Har jeg misforstått noe nå? I hovedinnlegget skriver du at han sier "mamma har..." til barna, og i siste innlegget skriver du at "hun er mor til mine barn". Hvem er hvem? Anonymkode: 1fe28...696 35 12
Friluftsmann70 Skrevet 21. april 2023 #20 Skrevet 21. april 2023 Dersom det er uaktuelt å gå fra han, må du være tydelig med deg selv. Du må skrive ned hva som er galt og hvordan du kan jobbe med dette. 1. Skriv ned alt du opplever som urettferdig 2. Ta en prat med han, når han er rolig, og spør om han mener dette er en god måte å være på 3. Bli enige om hvordan en skal være mot hverandre, forventninger og ikke minst, hva skal du si når han blir sur, og gjør og sier vonde ting. dersom han ikke innser at han har dårlig oppførsel, så må dere søke hjelp. Spør om det er ok at du tar opp kjeftingen hans, (jeg ville ikke gjort det i skul, om det ikke skulle brukes mot en i en sak, fordi en mister tillit om en føler seg "satt i en felle" ) Dersom han nekter å være med i terapi, så ville jeg vurdert å funnet meg en psykolog eller terapaut å få snakket sammen med. Få noen å dele bekymringene og opplevelsene med, noen som kan være der og sortere tankene sammen med deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå