Gå til innhold

"Kjøreregler" på Bryllup-KG?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Siden jeg nå har vært en stund på dette formet har jeg også stadig opplevd at akkurat de samme trådene blir startet gang på gang på gang. Når jeg var ny her synes jeg selvsagt det var veldig greit, for da var jeg med på tråden fra begynnelsen av. Men nå begynner jeg å bli mektig lei alle disse trådene som blir startet hele tiden. Sidne opprettelsen av dte nye forumet har det bl.a. vært 4 diskusjoner om morgenage til mannen. I alle diskusjonene blir det samme nevnt gang på gang. Hvorfor ikke fortsette på en tidligere diskusjon og samle all info på et sted?

Nå får jeg sikkert en del uenige mennesker her og en del enige.

Selv synes jeg generelt at det på KG er en masse folk som selv ikke gjør en innsats for å finne informasjon. Når man skal ha håndfast informasjon kan man selv ta litt initiativ å lete på nettet og på gule sider. Der finner man masse. Ellers har man søkefunkjsonen både for dette og det gamle forumet. Her finner man masse nyttige tips. Jeg ser derfor ikke helt hensikten med at det gang på gang blir startet helt like trådet som akkurat har blitt startet. Kan vi ikke prøve å være flinkere til å hente frem gamle tråder å fortsette en diskusjon der istedenfor å opprette en ny tråd hver gang (bare fordi den gamle tråden ikke ligger på side 1)?

Hadde vært greit å høre om jeg er helt på jordet eller om folk er enige med meg? Jeg synes det er flott at vi kan diskutere her og det kommer hele tiden masse tips og ideer. Men når det gjelder morgengavetips, salmer i kirken og fremvising av kjole....kan vi ikke da fortsette på tråden fra forrige gang?

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke enig med deg.Det er ALDRI noe som er for dumt til å spørre om her inne.Det er faktisk så enkelt som å la være å svare hvis du har hørt spørsmålet før.Kvnneguiden får nye bruker HVER dag.Disse kan ikke ha det som et krav at de skal gå tilbake å se hva det er blitt spurt om før for å kunne stille spørsmål.Det er vel stort sett de samme spørsmålene som melder seg for alle når de planlegger bryllup.

icon_smile.gif Pusseluskan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette er jo ett forum for diskusjoner. Kanskje noen her inne ikke har funnet det svaret de søkte på noen av de andre trådene. Det er jo ikke verre enn å la være å svare da icon_smile.gif Eller er dere helt uenige her de som var enige lenger oppe ??? Så bruk energien på noe annet ennå irritere seg leie på noe som dette da icon_smile.gif

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det jeg mener er ikke at man skal la være å starte tråder, men man bør kanskje kikke litt selv før man starter en ny tråd? Selvsagt skal man kunne stille spørsmål og selvsagt skal man diskutere i vildens sky. Det jeg sier er at kanskje alle bør bli flinkere til å sjekke gamle tråder før de starter en helt ny en. Og iallfall de som har vært en stund på KG. Vi er jo litt mer drevne og bør klare dette. De nye vil nok også være flinkere til dette etterhvert.

Det jeg mener er at folk er litt for dårlig til å lete etter informasjon selv. Synes det er litt synd bare...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 2002-03-13 13:05, anonym wrote:

Hei.

Siden jeg nå har vært en stund på dette formet har jeg også stadig opplevd at akkurat de samme trådene blir startet gang på gang på gang.  Når jeg var ny her synes jeg selvsagt det var veldig greit, for da var jeg med på tråden fra begynnelsen av.  Men nå begynner jeg å bli mektig lei alle disse trådene som blir startet hele tiden.  

Som du selv sier, var dette ok når du var ny. Og det er mange nye hver dag vettu icon_smile.gif

La bare være å se på diise trådene som ikke lenger interesserer deg da. Nå er det vel på tide at vi som har vært her en stund ikke henger oss opp i all verden, og la folk starte tråder som de vil. Har man noe fornuftig å bidra med, så svar, og har man ikke så står det ikke i noen regler om at vi MÅ åpne alle innlegg og tråder.....La folk få være nye og usikre og utforske litt, så blir de "verdensmestre" de også icon_eek.gif

Bare min menig icon_smile.gif12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2002-03-13 09:09, Anede wrote:

vet noen om brudekjolebutikker i stavanger???

Dette kan man søke på selv og finne på kvasir eller gule sider. Hun sier lengre ned at hun ville høre om det var noen som kunne komme med noen anbefalinger og da er jo saken en helt annen. Jeg tror anonym mener at folk må jo kunne lete litt selv før de spør om slike enkle saker. Dessuten er det ofte at samme diskusjon går paralellt med hverandre.

Ofte kan det lønne seg å stille et nytt spørsmål om noe som har vært diskutert her før. Da kan man få flere innspill fra jenter som har opplevd nye ting.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes det er kjempehyggelig å kunne hjelpe nye folk på KG og jeg håper dette blir en like god ressurs for dem som for meg. At nye mennesker her starter nye tråder synes jeg er helt fint, det er jo slik det må bli når man er ny. Men for oss som har vært her en stund, burde vi klare å hente frem gamle tråder. Selvsagt finnes det nyeanser av spørsmål, og jeg mener ikke at man skal unngå å spørre om ting bare fordi det har vært en liknende tråd tidligere. Jeg synes bare vi skal tenkte oss om to ganger før vi spør om en ting. Kjempekoselig når det dukker opp nye tråder her inne, men jeg er litt lei av den typen spørsmål som "Hvilke butikker finnes på det og det stedet?" Slike ting kan alle (nye eller gamle) finne ut via Gule Sider f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tildels enig med endel av det som blir sagt her. Vil tillegge:

* Når man er ny er det ikke greit å vite om søkefunksjoner og hva som har vært oppe før. Tok meg en liten stund før jeg fant det ut ihvertfall.

*Ibland er det fint å være med i en diskusjon selv isteden for å bare passivt lese hva som har blitt skrevet før av andre brukere. Det kan også ha kommet til nye brukere med nye ideer/erfaringer/meninger. Man kan så klart bringe en gammel tråd til tops igjen, men jeg foretrekker nesten at folk starter nye jeg - da blir det ikke så mye å lese gjennom...

* Jeg vet ikke hvor lenge KG-sidene har vært her, men skulle man aldri ta opp temaer som har vært oppe før ville det vært temmelig stille her.. Det er vel begrenset hvor mange originale problemer man kan ha som ingen har hatt her før......

Men jeg kan være enig i at endel spørsmål kan virke litt unødvendige noen ganger.. MEN det er sikkert noen som synes det om det jeg skriver også!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Herregud så mye som irriterer folk... Dette er et diskusjonsforum og da er det faktisk meningen at man skal kunne stille spørsmål.

Som sagt før her er det mange nye og alle husker vel at det ikke var lett å finne frem her inne i begynnelsen. Jeg skjønner godt irritasjonen når samme tema kommer opp flere ganger i løpet av en dag, men som regel er det forskjellige nyanser av et tema. Hvorfor kan man ikke heller være litt hyggelige å hjelpe til?? Hva med å ta med linken til det gamle temaet? da kan man jo få se dette også... Eller gi f.. da hvis dere irriterer dere....

Dessuten forandrer ting seg hele tiden, man får nye erfaringer og et emne en spurte om for et par dager siden visste jeg ikke noe om da, men hvis noen spør i dag kan jeg svare.... Det kommer jo også nye mennesker med nye impulser til de som har vært her lenge. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er delvis enig,men mer uenig.

Jeg er helt ny her. Og har ikke så masse tid hver dag til at jeg kan søke nettet rundt etter alt. Og istedenfor å irritere seg over disse innlegge som stadig dukker opp,hva med å hoppe over dem????

Skrive et helt innlegg om hvor mye det irriterer deg..jaja...det er jo opptil deg det:) men som sagt hopp over dem du ikke gidder å lese da! Er jo ikke vanskligere enn det vel?:)

Og dessuten så er det så mange koselige damer her inne,derfor er det så kjekt å være her og skrive innlegg om alt mulig en lurer på!

Klem fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt problemstillingen her. Er det irriterende at det samme temaet kommer opp på nytt? Hvorfor det? Skal man begynne å sette krav til brukerne? Er det SÅÅ irriterende at vi må starte en diskusjon hvorvidt det er irriterende?

Skjønner at det er fort gjort å glemme hvordan det er å prøve seg frem og være ny, men i så tilfelle kan man jo bare være arrogant å overse disse innleggene. Jeg var iallefall ikke noen ekspert da jeg begynte å surfe her. Det går jo an å henvise de nye som tar opp en tråd som har gått mange ganger til en av de gamle på en hyggelig måte. Og ikke bite de av med hvor irriterende dette er, det er jo ikke akkurat noen hyggelig velkomst på forumet. Hvorfor ikke bare smile og overse de innleggene man finner masete eller irriterende?

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Soms agt tidligere har jeg ikke noe i mot at nye kanskje må prøve seg frem litt og starter nye tråder. Dette innlegget var mer ment som en rettesnor for oss brukere her inne og en liten tankevekker på at vi kanskje bør prøve å være litt flinkere til hente frem gammel informasjon før vi spør om alt mulig rart...

Kjempeflott med nye tråder, det er spennende. Men etter et visst antall ganger kan det bli litt mye om akkurat en ting, kan det ikke?

Det har irritert meg litt dette her ja, men jeg håper at vi kan ta det litt til etterretning selv også. Er dårlig til å hente frem tråder selv, men innerst inne bør vi alle bli flinkere til nettopp dette! Husker dette ble tatt opp på det gamle forumet også, og det var minst like mange meninger om dette da som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lurer veldig på hvorfor "anonym" som startet denne tråden er anonym her???

Regner med at hun er registrert og at det er for at hun ikke vil ha det på sin kappe!!!

La for all del dette være en koselig side hvor alle kan komme med det de har på hjerte uten at det er feil!!!

Er derfor vi har denne siden... Er det noe du irriterer deg over, se gjennom fingrene på det og gå videre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Beklager at jeg er anonym, men jeg vil ikke at folk skal se på meg som ei heks fordi jeg startet denne tråden... Men jeg er egentlig fast her inne....ville bare utrykke mine meninger litt anonymt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...