AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Hei. Vi kjøpte oss hus i vinter i fjor, og det var en tøff vinter med ett hus som var vanskelig å holde varmt. Nå er endelig våren her og det jeg merket gjennom vinteren har blitt enda verre nå. Mannen min er så opptatt av at folk kan se inn i huset vårt. På den ene siden av huset er det minst hundre meter til huset oppenfor, men det er høyt og det kan nok tenkes at om de står i vinduet og ser ned ser de oss, men da må man virkelig se. Er de ute og vi også er ute ser de oss selvfølgelig. Andre siden ser man inn i husene over gaten, men igjen mener jeg at man må virkelig stirre for å se noe som helst. Han vil ha periennene nede og det plager meg sånn. Jeg vil ha lyset inn og kunne se ut i Hagen. Han klarer nesten ikke gå ut fordi han er så plaget av naboene som kan se oss, hopper på trampolina, går rundt i bar overkropp etc. etc. Han vil bare flytte. Han vil også ofte ha det (etter min mening) ganske mørkt inne. Jeg blir gal! Jeg har prøvd å vise forståelse, vi har fått mye mer persienner enn hva jeg synes er nødvendig, jeg har akseptert at de er nede ganske mye, men jeg vil bare ikke ha det sånn. Jeg har også gått med på at om vi (han) fortsatt ikke trives om ett års tid, så flytter vi. Men jeg har så lyst til å prøve å ha det fint her nå når vi bor her. Vi trenger hagemøbler, grill etc. og jeg prøver å imøtekomme han med å se på pergola etc. etc. men han er så lite interessert og jeg klarer ikke fikse alt alene. Og mye av det jeg viser han liker han ikke eller «har vi ikke råd til». Jeg mener vi kan bruke endel av sparepengene (med måtehold) og jeg prøver å finne ting billig eller brukt. Han sier det ikke er vits for vi «skal jo uansett flytte». Det har vært endel diskusjoner og jeg har sagt hva jeg mener, men han rikker seg ikke. Jeg prøver å se det fra hans side, det må være vondt å ikke trives og bli så plaget av folk men jeg klarer bare ikke forstå at han velger å surne til tilværelsen sånn over noe vi ikke har kontroll over. hva skal jeg gjøre..?? Anonymkode: 57ebf...3f2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Jeg hadde blitt sprø om jeg hadde måttet ha persienner foran vinduene hele tiden. Han høres litt paranoid ut. Står han og stirrer og prøver å se hva andre folk driver med? Men jeg vet ikke. Dere burde kanskje flytte ja, viss han mistrives så.. Er han fornuftig og grei på andre vis? Anonymkode: 71b86...c11 4
Virrevirrevapp Skrevet 22. april 2023 #3 Skrevet 22. april 2023 Uansett hvor dere skal bo, er vel hagemøbler og en grill kjekt å ha. Men dere trenger ikke slå på stortromma. Dere kan kjøpe brukt eller billig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå