AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Krevende og lett på samme tid. Jeg var rimelig skeptisk til emdr, men valgte å prøve. Det angrer jeg ikke på. Var veldig hjelpende for meg. Kom ut som et tryggere individ. Anonymkode: b46e6...647
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Min nære venninne fikk dette. Hun sa hun var sliten etter timene, men det hjalp henne veldig. Anonymkode: 58cc3...7b5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 EMDR var tidvis veldig krevende, men gav fantastiske resultater! Der jeg før behandling kunne føle, lukte, høre, kjenne alle detaljer fra traumene mine, var det akkurat som om alt ble «glatt». Kanskje en rar beskrivelse, men det er det beste jeg får til 😅 Jeg klarte ikke lenger å få tak om minnene og følelsene, de forsvant lengre unna, det var som å prøve å fange en sleip liten fisk. De ble glatte, rett og slett. Og da ble de ikke så påtrengende i hverdagen. De forsvant bakover, som gamle minner gjør. Helt nydelig i grunn, det var jo ting som skjedde for lenge siden, det var veldig slitsomt å kunne kjenne og føle på det som om det skjedde i går, hele tiden. Det var krevende, absolutt. Underveis ble følelsene sterkere, angsten ble sterkere, og det var mye å ta tak i. Som all terapi er det vanskelig å komme i rett «modus» i en liten times tid, for så å skulle skru av alt igjen og fungere som et normalt menneske rett etterpå. Men det gikk bedre og bedre! I dag har jeg det ganske bra 😊 Anonymkode: b353e...32c 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Veldig effektiv mot flashbacks og mareritt for min del, men jeg ble ganske nedstemt og tom så vi måtte avslutte før jeg var ferdig. Anonymkode: 7a66b...1ef
Bålkaffe Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Det var slitsomt og krevende som fy. Under selve behandlingen gråt jeg ukontrollert, fordi jeg dro opp noen av de verste greiene som hendte meg. Etter timen var jeg helt utslitt, reiste hjem, la meg og sov i mange, mange timer. Men personen jeg var før behandlingen og etter, det var to forskjellige personer, ass. Nå kan jeg dra opp de tingene og se på de med avstand, kontroll og null følelser og det hjalp/hjelper meg noe så veldig. Men det lureste du kan gjøre, om du har blitt forespurt å gjøre denne behandlingen er å gå inn i det med totalt åpent sinn og åpne øyne: Det kan fungere og det kan ikke fungere for deg. Jeg veit ikke hva suksessraten på dette er, men jeg veit at noen har hatt null hjelp av EMDR, og såvidt jeg veit, så veit vi ikke helt hvorfor noen får uttelling av det og andre ikke.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Da jeg ble henvist til emdr ble jeg oppfattet som for syk til at de turde prøve. Det er en god behandling, men en må tåle litt for å takle det Anonymkode: 661f6...075
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Ikke det du spør om, men jeg har blitt frarådet å starte med EMDR akkurat nå fordi jeg fortsatt sliter enormt i hverdagen. Det blir ofte verre før det blir bedre, så da bør man kanskje ha et litt stabilt utgangspunkt? Anonymkode: 5f3c2...b87
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Heg opplevde et voldsomt traume for 2 mnd siden. Startet med emdr bare uka etter. Det var beintøft å stå i det, men i løpet av timen roet minnet seg. det hjelper veldig mye. Anonymkode: dbfab...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå