AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Del Skrevet 21. april 2023 Hva var det? Gikk det seg til? Anonymkode: 3e9a5...c4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Del Skrevet 21. april 2023 Kun blitt anklaget for ting jeg har gjort. Men som de fleste nektet jeg jo for det og ble trodd at det kun var "falske anklager". (Ikke noe alvorlig/som har skadet noen altså) Anonymkode: ebbca...408 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Del Skrevet 21. april 2023 Jeg er midt oppi det nå. Blir anklaget for noe, tilogmed truet med anmeldelse. Jeg vet at jeg ikke har gjort noe galt, og vet sannheten. Så her har jeg sagt til personen at h×n må anmelde, sånn at jeg kan få svart på hvitt at jeg ikke har gjort noe galt.... Anonymkode: 3fc72...1c8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Del Skrevet 21. april 2023 Jeg ble faktisk anklaget for å ha stjålet fra en butikk en gang, for ganske store verdier også. Problemet var jo selvfølgelig at jeg faktisk var på jobb på tidspunktet dette tyveriet skal ha blitt begått. Men politiet hadde tydeligvis aldri noen bedre spor å gå etter, så de begynte å dra inn folk som bodde i nnærheten for å avhøre dem. Det kan jo ha vært en eller annen liten drittunge fra nærområdet som hadde bestemt seg for å stjele ting, og da betyr vel alibi absolutt null og niks. Anonymkode: 7d8fe...4f8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Del Skrevet 21. april 2023 Jeg har dessverre alltid vært syndebukken, den som fikk skylda for alt som var galt, uansett! Den verste gangen var da jeg fikk skylda for å ha anklaget en mann for upassende seksuell oppmerksomhet. Jeg visste knappest hvem den mannen var, og hadde aldri sagt ett vondt (eller godt) ord om ham. Jeg prøvde å protestere, men ble ikke hørt eller trodd. Jeg ble tvunget (les:truet) til å be om unnskyldning for noe jeg ikke hadde gjort, Anonymkode: 0334a...27f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har dessverre alltid vært syndebukken, den som fikk skylda for alt som var galt, uansett! Den verste gangen var da jeg fikk skylda for å ha anklaget en mann for upassende seksuell oppmerksomhet. Jeg visste knappest hvem den mannen var, og hadde aldri sagt ett vondt (eller godt) ord om ham. Jeg prøvde å protestere, men ble ikke hørt eller trodd. Jeg ble tvunget (les:truet) til å be om unnskyldning for noe jeg ikke hadde gjort, Anonymkode: 0334a...27f Jeg må legge til at jeg var 12 den gangen, hadde ingen støtte fra voksne eller venner, og det var voksne mennesker som truet meg til å "tilstå". Anonymkode: 0334a...27f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Majer Skrevet 21. april 2023 #7 Del Skrevet 21. april 2023 Jeg ble anklaget for å ha vært voldelig mot en jente da jeg var yngre. Det verste var ikke anklagene, men at selv om de fleste trodde på meg så visste jeg at de allikevel lurte. Jeg hadde gjort det samme om en kompis av meg hadde blitt anklaget, uansett hvor snill han virket. Pro tip. Unngå oppmerksomhetssyke mennesker. Når de først lyver kan det fort gå gæli... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Del Skrevet 21. april 2023 Jeg var 18 år og akkurat begynt i min første jobb, som renholder på sykehuset. Kollegaene mine var gamle hurper som tydeligvis hatet både seg selv og alle andre, så det første de gjorde var å lyve til sjefen om at jeg gikk inn til pasienter for å vaske mens det ble foretatt legeundersøkelser der inne (det gjorde jeg selvsagt aldri). Men å få kjeft fra sjefen allerede på dag én var ikke noe særlig gøy for en usikker 18-åring, så jeg sluttet der etter en uke. Hadde dette vært i dag så skulle de jammen fått passet påskrevet hele gjengen... Anonymkode: 45421...ba7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Del Skrevet 21. april 2023 Sjefen mistenkte meg for å ha forsynt meg av kassabeholdningen, og kalte meg inn på teppet. Forsåvidt forståelig, for pengene forsvant på min vakt. Men jeg hadde selvsagt ikke gjort noe, og det var utrolig ubehagelig. Det gikk seg til. Fikk beskjed fra sjefen at han hadde funnet av det, og at jeg ikke trengte å tenke mer på det. I neste åndedrag sa han at vi måtte finne en erstatter for kollega Bjørg, for hun har sluttet og kommer ikke tilbake. Bjørg har jeg ikke sett siden. Anonymkode: c4076...43e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sjefen mistenkte meg for å ha forsynt meg av kassabeholdningen, og kalte meg inn på teppet. Forsåvidt forståelig, for pengene forsvant på min vakt. Men jeg hadde selvsagt ikke gjort noe, og det var utrolig ubehagelig. Det gikk seg til. Fikk beskjed fra sjefen at han hadde funnet av det, og at jeg ikke trengte å tenke mer på det. I neste åndedrag sa han at vi måtte finne en erstatter for kollega Bjørg, for hun har sluttet og kommer ikke tilbake. Bjørg har jeg ikke sett siden. Anonymkode: c4076...43e Det samme skjedde her. Ble anklaget for å ha stjålet fra kassen (alene på vakt), og jeg så jo at det virkelig så ut som om jeg hadde gjort det. Det manglet noen hundrelapper fra beholdningen, selv om innslått beløp og opptelling samsvarte. Jeg hadde absolutt ikke gjort det, og sjefen sa også at han ikke så for seg at jeg hadde stjålet. Men han så virkelig ingen andre alternativer, noe jeg forstår godt. Noen dager senere fant en kollega sedlene under skrivebordsmatta der hvor vi har opptelling. Hvilket betyr at noen sedler hadde klart å snike seg under den etter jeg hadde talt opp, og mens jeg holdt på å legge pengene i posen som skulle i safen. Men det var noen ganske fortvilende dager før mysteriet var oppklart! Anonymkode: 69f7a...367 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #11 Del Skrevet 21. april 2023 Det ble spredd rykter om meg for 2,5 år siden om at jeg visst nok er pedofil, bygdedyret mente det fordi «jeg såg så rar ut». Jeg sleit med angst og rusmissbruk. Er frisk i dag, ser helt annerledes ut, likevel er det fremdeles folk på bygda som ser stygt på meg, jeg har også opplevd ungdom ta snikbilder av meg, samt at folk holder seg generellt unna meg. Aldri vært borti et barn, har ikke barn selv, aldri hadd noe som helst å gjøre med pedofili. Falske anklagelser kan være fryktelig ødeleggende. Anonymkode: b47c6...de2 2 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
svartkatt Skrevet 21. april 2023 #12 Del Skrevet 21. april 2023 Ja. Det er ikke noe å snakke om, da de det gjelder ikke fortjener oppmerksomhet. Det har gått greit for meg, men tror ikke det går så bra for de det gjelder. Men det er vel ikke så rart med de problemene de tydeligvis har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #13 Del Skrevet 21. april 2023 En kollega gikk bak ryggen på meg og sa til andre jeg hadde tatt sobril på jobb. Regnskapet viste at det ikke manglet sobril overhodet Anonymkode: 5695f...d4d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #14 Del Skrevet 21. april 2023 Da jeg var lærer ble jeg anklaget for å ha hatt sex med en elev. Det var ikke veldig gøy. Det var bare løse rykter og jeg avklarte det med kollegene, men det er tøft å stå i noe sånt. Anonymkode: a345d...b52 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #15 Del Skrevet 21. april 2023 Da jeg gikk i 10. klasse ble jeg anklaget for å ha løyet om at jeg var kjæreste med den mest populære gutten på skolen. Jeg var allerede ganske "utsatt" og det var min tidligere bestevenninne som satt ut ryktet. Hun var pen og populær. Hun sa også at jeg hadde sagt at en annen populær jente på skolen var lesbisk, noe som aldri hadde falt meg inn engang. Det ente med at jeg ble jaget ut av skolen med drapstrusler. De skrev hore på pulten min og spyttet etter meg. Jeg turte ikke si noe hjemme så jeg skulka skolen i 3 måneder før mamma og pappa oppdaga det og hjalp meg med å bytte skole. Jeg er nå 36 men er fortsatt redd for hjembyen min. Jeg slet med angst og depresjon i mange år, og det sitter fortsatt i. Samboern min vil gjerne at vi skal ende opp i hjembyen min, men jeg syns fortsatt det er skummelt å skulle treffe på noen av dem, selvom jeg vet at de sikkert ikke husker meg engang. Den falske anklagen der ødela livet mitt, for det satt så sterke spor at det er først nå i voksen alder jeg forstår hva slags ringvirkninger det faktisk skapte. Jeg er fortsatt kjemperedd for å bli mislikt. Barn og ungdom kan faen meg være slemme. Anonymkode: 0292a...522 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #16 Del Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da jeg gikk i 10. klasse ble jeg anklaget for å ha løyet om at jeg var kjæreste med den mest populære gutten på skolen. Jeg var allerede ganske "utsatt" og det var min tidligere bestevenninne som satt ut ryktet. Hun var pen og populær. Hun sa også at jeg hadde sagt at en annen populær jente på skolen var lesbisk, noe som aldri hadde falt meg inn engang. Det ente med at jeg ble jaget ut av skolen med drapstrusler. De skrev hore på pulten min og spyttet etter meg. Jeg turte ikke si noe hjemme så jeg skulka skolen i 3 måneder før mamma og pappa oppdaga det og hjalp meg med å bytte skole. Jeg er nå 36 men er fortsatt redd for hjembyen min. Jeg slet med angst og depresjon i mange år, og det sitter fortsatt i. Samboern min vil gjerne at vi skal ende opp i hjembyen min, men jeg syns fortsatt det er skummelt å skulle treffe på noen av dem, selvom jeg vet at de sikkert ikke husker meg engang. Den falske anklagen der ødela livet mitt, for det satt så sterke spor at det er først nå i voksen alder jeg forstår hva slags ringvirkninger det faktisk skapte. Jeg er fortsatt kjemperedd for å bli mislikt. Barn og ungdom kan faen meg være slemme. Anonymkode: 0292a...522 Ungdommer kan være jævlige, kjenner meg igjen, får vondt i magen nær jeg kommer til der jeg vokste opp, livredd for å bli kjent igjen, selv om jeg var mobbeofferet. Sliter også med det å bli mislikt, redd for hvem som vil sitte ved siden av meg på konferanser etc. Skulle ønske det ble kriminelt med mobbing... Anonymkode: 5695f...d4d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Del Skrevet 22. april 2023 Ja. Ble manipulert til å si opp og aldri komme tilbake. Anonymkode: c9bbf...4cc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. april 2023 #18 Del Skrevet 23. april 2023 Jeg ble beskyldt for å ha stjålet fra kassa på jobb. Jeg hadde ikke stjålet. Vaktservice og sjefen satt der og beskyldte meg. Jeg måtte si opp og de sa de skulle anmelde meg og at jeg aldri ville få jobb i Norgesgruppen igjen. Kult, min første jobb som 18åring. Anonymkode: f42a0...4a4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mæn40 Skrevet 30. april 2023 #19 Del Skrevet 30. april 2023 Ja. Var vel 14 år og hjemme alene. Midt på natta ringte politiet på døra og anklaget meg for innbrudd. Man føler seg ikke høy i hatten når 3 politifolk ber deg om å innrømme noe du ikke har gjort. Jeg nektet og tilslutt dro de. Hørte aldri noe mer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2023 #20 Del Skrevet 30. april 2023 Ja, en gang ble jeg beskyldt for tyveri i en butikk og ransaket. Fikk ingen unnskyldning da de ikke fant noe, fikk bare "lov" å gå. For noen år siden hadde jeg en sjef som også beskyldte meg for diverse. Mest ting som ikke kan dokumenteres som å "være negativ" eller "spre dårlige vibber". Men ble også beskyldt for å ha gjort lite når loggen beviste det motsatte. Anonymkode: a8d06...362 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå