AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Vi hører jo at det ikke er anbefalt å åpne et forhold uten at forholdet en allerede er i fungerer fint og hvor sex er en naturlig del av det. Men søker erfaringer der hvor en har åpnet forholdet hvor noe av grunnen til det er at sex ikke forekommer i forholdet/ekteskapet. Anonymkode: d091d...c08 1
Goodtimes Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Vet ikke om jeg forstår deg helt? Er du i et forhold, men har tanker rundt det å ha et åpent forhold? Altså at man kan ha sex med andre enn den man er gift/ i forhold med? For mange er nok dette ei bra greie, mens for andre tror jeg dette kan være veldig destruktivt for forholdet.
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Goodtimes skrev (1 minutt siden): Vet ikke om jeg forstår deg helt? Er du i et forhold, men har tanker rundt det å ha et åpent forhold? Altså at man kan ha sex med andre enn den man er gift/ i forhold med? For mange er nok dette ei bra greie, mens for andre tror jeg dette kan være veldig destruktivt for forholdet. Det var det jeg mente, ja. Søker som sagt erfaringer fra andre som har opplevd/prøvd dette selv. Anonymkode: d091d...c08
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Har ikke førstehåndserfaring, men kjenner et par som har løst det på den måten. De har vært gift i ca 30 år. De elsker hverandre og har barn sammen. Selv om de har store barn nå og kunne gått fra hverandre, vil de fortsatt leve sammen. Er bare sexlivet som var dødt. De har gjort det sånn i ca 7-10 år og det har fungert for dem enn så lenge, men jeg har ikke fullstendig innsikt i hvor godt det fungerer da. De forteller hverandre ikke om de andre de har sex med og det gjøres utenom hjemmet, gjerne når de er på jobbreiser. Anonymkode: 70e97...124 2
Goodtimes Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 Ok, da henger jeg med! Har et vennepar (hadde et vennepar mener jeg) hvor dama og mannen bestemte seg for å prøve ut åpent forhold. Hun hadde ikke lappen og det endte faktisk opp med at mannen kjørte dama til andre menn og hentet henne dagen etter osv. Hva gjorde han? ingenting. Han hadde kontakt med ei og fortalt om situasjonen og hun ville gjerne ha han over på besøk (for å gjøre litt av hvert), men når alt kom til alt, så droppa han det. Han ville egentlig kun ha sex med sin egen kjære! Han hadde blitt med på denne avgjørelsen og vært veldig ''positiv'' til dette kun for å bevare forholdet til sin kjære. Det hele endte opp med at han ble helt ødelagt innvendig og det endte med et relativt stygt brudd. Man bør være rimelig sikker på at den andre partneren er HELT med på dette. Se etter tegn om unnvikende svar etc! Folk sier ja, selv om de ikke vil kun for å bevare forholdet. 5
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 Så lenge du har tenkt over dette? At du er villig til å gi op ekteskatep det sekunder du foreslår det, derso partner ikke ønsker dette. Du må også tenke på konsekvenser dersom dette går igjennom. Hva hvis parneren din vil ha sex med andre? Hva hvis en av dere får hiv? Hva hvis noen blir gravide? Hva hvis konen din blir gravid med en annen manns barn, og ikke finner ut før det er for snet med abort? Blir du å oppdra noen andres barn (det er jo ditt forslag, så du må jo enten være all in eller ikke noe mtp konsekvenser). Anonymkode: 77821...313 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Et sexløst forhold er ikke et forhold etter min mening. Om den ene parten ikke er interessert i sex mens den andre er så vil det aldri fungere. Anonymkode: 05e7a...94a 2 1 1
Majer Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Jeg har bare erfaring med at jeg og exen kunne date andre kvinner. Jeg var ikke sjalu da og det var ikke hun heller. Vi passet naturligvis på å bare ligge med folk som vi visste var frie for kjønnssykdommer. Det ble mao ingen typiske tinderligg eller ons.
Flintis Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Det er mye bedre med åpent forhold enn utroskap og en skal finne ut hvorfor fortsette forholdet. Jeg vil rangere det slik: 1. Forhold med rikelig med sex 2. Bo for seg selv etter å ha hatt sex og forhold. 3. Åpent forhold etter å ha opplevd utroskap. 4. Sexløst forhold. 5. Bo for seg selv uten å ha opplevd eller se for seg muligheten til å oppleve sex og forhold i livet. 6. Forhold der jeg avdekker utroskap før jeg har konfrontert henne med dette. Opplever en 4 bør en komme seg til 3 eller 2. Helst 1, men den kan du glemme. Unngå 6, dette tærer mye på deg. 4 og 5 tærer også. Mulig en bør starte i et åpent forhold, det har jeg ikke prøvd. Da vi var i åpent forhold sa vi fra hvem vi lå med og når og spurte om det var greit. 1 1
MuffinStud Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 4 hours ago, Goodtimes said: Han hadde blitt med på denne avgjørelsen og vært veldig ''positiv'' til dette kun for å bevare forholdet til sin kjære. Det hele endte opp med at han ble helt ødelagt innvendig og det endte med et relativt stygt brudd. Takk for at du delte denne. Jeg synes disse trådene ofte får en påfallende overvekt av ikke bare utelukkende positive effekter, men også hvordan åpent forhold nærmest er en hedersbetegnelse på kommunikasjon, respekt og forståelse. Det er viktig at man forstår at disse trådene vil ha et element av seleksjon på hvem som er ivrig til å dele sine erfaringer. Vi har de som selvfølgelig har fått et bedre forhold ut av slikt. Men vi vil også ha de som har et behov for å overøse dette med superlativer og er i en slags fornektelse over at man rives i stykker innvendig. Noe som kanskje også var tilfelle for den mannen du refererer til. Men jeg tipper at mannen, etter bruddet, ikke ville vært like ivrig på å dele sin erfaring på et forum da dette da bare er vondt. I tillegg til det faktumet at de som vanker på et seksualitetsforum er kanskje mer eksperimentelle og spenningssøkende på denne fronten enn den øvrige befolkningen, så holdningene rundt åpne forhold blir også deretter. Så jeg tror man, når man leser poster på temaet, burde vektlegge innholdet i tråden mtp dette. 4
Friluftsmann70 Skrevet 21. april 2023 #11 Skrevet 21. april 2023 Jeg er gift, har hatt åpent forhold. Men vi har hatt våre oppturer og nedturer. Når vi sliter i forholdet så fungerer det ikke å treffe andre, da må fokus ligge hjemme. Ellers blir den som sitter hjemme knust av tanker og sorg, tror ikke det er noen som kan mene at de kan ha åpent forhold når forholdet er nedadgående. Det vil ikke si det samme som at en har lite sex = dårlig forhold og mye sex = godt forhold. Vi har hatt åpent forhold fordi vi har ulike behov, jeg har mer lyst enn henne, og jeg aksepterer at hun ikke har så mye lyst. I perioder hvor vi sliter, da er det ikke aktuelt for meg å treffe andre. Da bruker vi mye energi på å snakke sammen, hva som fungerer og hvordan vi skal komme oss over på positive dager igjen. Så ønsker jeg heller ikke å date flere, men finne den ene, som jeg kan være trygg sammen med. Til tidligere kommentarer: Risikoen for sykdom er vel ikke større om en er i åpent forhold enn hva det er når single har sex? Risiko handler om forhåndsregler og/eller bruk av kondom. 2 1
Bamseklemmer Skrevet 21. april 2023 #12 Skrevet 21. april 2023 Åpent forhold er ikke for amatører.. i 98% av tilfellene , får menn et klask i rundt ørene hvis de spør😂 1 1
feliek54 Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 9.08): Vi hører jo at det ikke er anbefalt å åpne et forhold uten at forholdet en allerede er i fungerer fint og hvor sex er en naturlig del av det. Men søker erfaringer der hvor en har åpnet forholdet hvor noe av grunnen til det er at sex ikke forekommer i forholdet/ekteskapet. Anonymkode: d091d...c08 Jeg kjenner 2 par som har det slik( et par i bergen og et i drammen) I begge par er det slik at kvinna trenger mye mer sex og er med andre menn. Stort sett en fast og mannen vet om det og er også med som 3kant av og til. 2
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 Funker bra for kvinner siden selv de minst attraktiver damer kan få seg sex hos helt ok menn bare de er villige til å gi dem tilfeldig sex uten forpliktelser. For menn derimot er åpent forhold en særdeles dårlig deal med mindre er blant top 2% av menn, men da godtar nok neppe dama et åpent forhold uansett da ingen kvinner godtar åpent forhold dersom mannen har mulighet å ligge med penere damer. Skal en mann i et åpent forhold få seg noe uforpliktende må han betydelig ned i kvalitet. Og hva er da vitsen? Anonymkode: 7fa1a...422 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Mitt inntrykk er at et åpent forhold aldri vil fungere som en kyr for å fikse et forhold som ikke fungerer. For noen kan det nok være med å spice opp et forhold som allerede fungerer godt på sitt vis, men om forholdet allerede er sexløst så vil det neppe hjelpe så mye på. Sjansen er stor for at den ene parten er mer gira på dette enn den andre og at kvinnen er den som desidert lettest vil finne seg noen ekstra uten å komplisere ting ytterligere. Anonymkode: 5b60c...c81 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå