AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg er helsepersonell, og kjenner alle som eventuelt skal analysere prøvene som jeg må ta. Det ønsker jeg ikke! Hvordan kan jeg få tatt prøvene uten at noen får kjennskap til min utredning? Det er medisinsk årsak til utredning, så jeg får dette dekket, derfor er det ikke noe poeng å gå privat, og betale dyrt der. Anonymkode: 238ff...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): Jeg er helsepersonell, og kjenner alle som eventuelt skal analysere prøvene som jeg må ta. Det ønsker jeg ikke! Hvordan kan jeg få tatt prøvene uten at noen får kjennskap til min utredning? Det er medisinsk årsak til utredning, så jeg får dette dekket, derfor er det ikke noe poeng å gå privat, og betale dyrt der. Anonymkode: 238ff...b5d Det er ikke noe problem å laste ned rekvisisjon til andre sykehus (eller privat lab) på nett og få prøvene sendt dit. Noen prøver analyseres kun på utvalgte steder, så det kan hende prøvene må sendes rundt uansett. Er prøvene spesialiserte nok kommer du kanskje ikke unna å sende dem til en lab med bekjente, men det vil jo avhenge av utredningen. Snakk med legen som rekvirerer prøvene. Anonymkode: 80fb0...925
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 I det øyeblikket prøvene blir rekvirert av min lege, og prøvene sendes til mitt sykehus for å bli sendt til et annet sykehus, vil noen jeg kjenner få kjennskap til prøvene. Disse prøvene er både sendeprøve, men også prøver som kan analyseres lokalt. Derfor må jeg nok få tatt prøvene et annet sted enn hos min fastlege. Anonymkode: 238ff...b5d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 Herregud er dette egentlig så farlig da ? De fleste helsepersonell gir beng i det her, for de som jobber med prøveanalyse er det bare yet another prøve. Anonymkode: cc5a3...81a
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): I det øyeblikket prøvene blir rekvirert av min lege, og prøvene sendes til mitt sykehus for å bli sendt til et annet sykehus, vil noen jeg kjenner få kjennskap til prøvene. Disse prøvene er både sendeprøve, men også prøver som kan analyseres lokalt. Derfor må jeg nok få tatt prøvene et annet sted enn hos min fastlege. Anonymkode: 238ff...b5d Hvorfor? Prøvene trenger jo ikke sendes innom lokalt sykehus i det hele tatt, hvis ingen skal analyseres der. Er det noen sendeprøver kan antageligvis resten også sendes til det sykehuset, så analyseres alt der. Mulig dette også kan være en løsning, men da må du ha rekvisisjonene ferdig utfylt. https://www.furst.no/ta-prove-hos-oss/pasient-hos-furst/ Anonymkode: 80fb0...925
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Herregud er dette egentlig så farlig da ? De fleste helsepersonell gir beng i det her, for de som jobber med prøveanalyse er det bare yet another prøve. Anonymkode: cc5a3...81a For meg, som er en privat person, er det viktig at kolleger ikke vet hva jeg blir utredet for. Jeg vil selv velge hvem jeg forteller min helsetilstand til. Ja, de har taushetsplikt, og det er ikke det jeg bekymrer meg for. Det er rett og slett at de vet. Jeg vil holde det privat. Anonymkode: 238ff...b5d 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Hvorfor? Prøvene trenger jo ikke sendes innom lokalt sykehus i det hele tatt, hvis ingen skal analyseres der. Er det noen sendeprøver kan antageligvis resten også sendes til det sykehuset, så analyseres alt der. Mulig dette også kan være en løsning, men da må du ha rekvisisjonene ferdig utfylt. https://www.furst.no/ta-prove-hos-oss/pasient-hos-furst/ Anonymkode: 80fb0...925 Vi mottar sendeprøver fra fastlegekontor til oss på sykehuset, og så sender vi det videre. Jeg skal snakke med lege, slik at vi får sendt prøvene direkte til det aktuelle sykehuset. Fürst er et alternativ, ja. Anonymkode: 238ff...b5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå