AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #1 Skrevet 21. april 2023 Jeg og kjæresten skal flytte sammen om en stund. Vi bor begge hjemme hos foreldrene være nå. Og da har han bestemt at han vil ta med seg den ene familiekatten dems. Dette har blitt en liten krangel, først og fremst fordi jeg ikke syntes noe om at han har bestemt deg uten å spørre om det er greit for meg at han tar med den katten, men også fordi at jeg ikke skjønner hvorfor han må ta med den katten når den katten har det så grei der den er. De har 2 katter, og han vil kun ta med den ene. Og disse to kattene har bodd sammen så og si hele livet sitt. Hvordan reagerer katter på å bli splitta fra hverandre når de har vært så lenge fra hverandre? Anonymkode: 7151b...501
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #2 Skrevet 21. april 2023 Ikke gjør det mot kattene. La de være sammen. Hvis dere bare kan ha den ene så la de være sammen ett annet sted. Anonymkode: 37f33...d55 12 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #3 Skrevet 21. april 2023 Er kattene avhengige av hverandre vil en katt reagere med separasjonangst, depresjon, kan få uønsket adferd som å gjøre fra seg utenfor dokassa, ødelegge ting, sove mye eller sove lite. Alstå som et menneske nesten når det blir skilt fra en nær person 🙄 Jeg valgte å avlive mine katter siden ingen ville ha to og jeg ikke ville splitte de. De var 10 år begge to og da var avlivning det beste. Her burde din snart samboer virkelig ta seg sammen. Det han gjør er ikke greit. Anonymkode: 2bbed...fbe 3
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #4 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ikke gjør det mot kattene. La de være sammen. Hvis dere bare kan ha den ene så la de være sammen ett annet sted. Anonymkode: 37f33...d55 Ja, jeg vil virkelig ikke splitte de. Men han insisterer på å ta med den ene katten fordi den er «han sin» og den andre katten er liksom katten til mammaen hans Anonymkode: 7151b...501
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #5 Skrevet 21. april 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er kattene avhengige av hverandre vil en katt reagere med separasjonangst, depresjon, kan få uønsket adferd som å gjøre fra seg utenfor dokassa, ødelegge ting, sove mye eller sove lite. Alstå som et menneske nesten når det blir skilt fra en nær person 🙄 Jeg valgte å avlive mine katter siden ingen ville ha to og jeg ikke ville splitte de. De var 10 år begge to og da var avlivning det beste. Her burde din snart samboer virkelig ta seg sammen. Det han gjør er ikke greit. Anonymkode: 2bbed...fbe Ja helt enig…. Vil helst ha begge eller ingen. Men kjæresten min er ganske fast bestemt på å ta med seg den ene, og ikke begge.. Anonymkode: 7151b...501
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #6 Skrevet 21. april 2023 La begge være hjemme. Det kan være «hans» katt som bor hos moren. Skaff dere heller en ny sammen Anonymkode: e6209...d95 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #7 Skrevet 21. april 2023 Stakkars katter. Han kan umulig være veldig glad i den katten, om han setter sine prinsipper og behov først. Anonymkode: 92644...d1b 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #8 Skrevet 21. april 2023 Det er ikke så veldig mye mer DU som samboer kan gjøre, enn å forklare, vise til at katter som har bodd sammen hele livet får rett og slett en "sorg" om de blir skilt fra hverandre. Du kan ikke gjøre noe annet enn å opplyse. Alternativt så synes jeg kattene må få lov til å reise på besøk til hverandre Anonymkode: 1abb7...da8
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #9 Skrevet 21. april 2023 Spør han hvorfor han setter sine egne behov foran kattens behov, og spør deg selv om han ofte setter egne behov foran andre og hva det sier om han Anonymkode: 15530...e92 2
AnonymBruker Skrevet 21. april 2023 #10 Skrevet 21. april 2023 Hadde mine to katter, som alltid har bodd sammen, blitt splittet opp slik tror jeg de hadde sørget veldig, så knyttet de er til hverandre. Jeg gruer meg stort til den dagen den ene går bort, nesten så jeg håper de går ut av livet sammen. Det kjæresten din planlegger å gjøre her er pur egoisme, intet annet. Anonymkode: 67d47...57c 1 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #11 Skrevet 22. april 2023 Mine to katter er bestevenner. Når han ene rømte var han andre deprimert helt til vi fant vennen hans igjen. Jeg synes det er særlig gjort å separere dem, kanskje du kan snakke med en dyrlege, eller finne artikler eller videoer om dette? Så kanskje han forstår. Hvis han virkelig ønsker katt (og du også selvfølgelig) kan dere heller adoptere en. Skjønner at det ikke er likt, men det er det beste Anonymkode: 50246...c8f 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 22. april 2023 #12 Skrevet 22. april 2023 Er du sikker på at du vil flytte sammen med en så egoistisk mann? Han tenker på seg sjøl, ikke katten. 3
Bombasi Skrevet 22. april 2023 #13 Skrevet 22. april 2023 Synes det sier litt om hans kattehold når han ikke skjønner at det er svært livsødeleggende for kattene at to katter som har bodd sammen hele livet splittes, bare fordi han skal få seg litt "kos". 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #14 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.24): Jeg og kjæresten skal flytte sammen om en stund. Vi bor begge hjemme hos foreldrene være nå. Og da har han bestemt at han vil ta med seg den ene familiekatten dems. Dette har blitt en liten krangel, først og fremst fordi jeg ikke syntes noe om at han har bestemt deg uten å spørre om det er greit for meg at han tar med den katten, men også fordi at jeg ikke skjønner hvorfor han må ta med den katten når den katten har det så grei der den er. De har 2 katter, og han vil kun ta med den ene. Og disse to kattene har bodd sammen så og si hele livet sitt. Hvordan reagerer katter på å bli splitta fra hverandre når de har vært så lenge fra hverandre? Anonymkode: 7151b...501 Tror de kommer til å sørge. Kan hende de mistrives så pass at de mister pels. Syns det det ganske egoistisk av han. Kattene bør være sammen når det er det de er vandt med. Anonymkode: 0fb77...124 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #15 Skrevet 22. april 2023 Aller først må du bestemme deg for om du vil bo med katt eller ikke. Om man i en diskusjon får høre "kan ikke splitte, vil ikke ha katt, kan ikke splitte, vil ikke ha katt" så høres det bare ut som en suppe av unnskyldninger. Vil du ikke ha katt så avgjør det saken. Uansett. Dårlig kommunikasjon satt til side. Jeg hadde to katter som var mye sammen. Den ene døde. Den andre var helt fortapt de første ukene, tydelig deperimert. Jeg skaffet en ny kattevenn. Først to år senere var hun seg selv igjen. Men jeg kan fortsatt ikke si navnet til eldste-pus høyt, for da blir hun veldig forvirret. Men ikke bruk det som unnskyldning. Da får du heller si; kattene har best av å være sammen. Hva med at vi tar turen innom dyrebeskyttelsen og ser om det er noen som trenger et nytt hjem? Anonymkode: 5d819...55e
Tuppeluri Skrevet 22. april 2023 #16 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.39): Ja, jeg vil virkelig ikke splitte de. Men han insisterer på å ta med den ene katten fordi den er «han sin» og den andre katten er liksom katten til mammaen hans Anonymkode: 7151b...501 Jeg skjønner problemet hans. Hvis han er vokst opp i den tankegangen at det har vært hans katt hele livet, så er det hans katt, og den andre er morens. MEN her er det viktigere å tenke på kattenes ve og vel. De vil ikke ha det bra om de splittes og har det nok mye bedre sammen hos mora hans, enn at en av de skal flytte med han. Det er egoistisk å tenke noe annet. Mamma måtte avlive den ene katten sin pga sykdom for litt siden. Hu hadde både mora og søstra til han som døde igjen, og begge kattene ble veldig prega av det. Spesielt søstra siden de to hang sammen som erteris og er praktisk talt født og oppvokst sammen. Så hvis man kan unngå det så bør man la vær å splitte katter ved mindre det er strengt nødvendig. 1
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #17 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.36): Jeg valgte å avlive mine katter siden ingen ville ha to og jeg ikke ville splitte de. De var 10 år begge to og da var avlivning det beste. Anonymkode: 2bbed...fbe Du valgte å avlive to friske katter? Helt OK å ikke ville splitte de, men hvorfor i alle dager fikk du deg to katter hvis du plutselig ikke kunne ha de mer? Anonymkode: 8fea8...d96 1
Maskinfører Skrevet 22. april 2023 #18 Skrevet 22. april 2023 Den reagerer sikkert som oss mennesker jeg hadde 4 pusesøsken hvor ene gikk bort i sept 2022 og Jan 2023 og jeg merker at på hun siste fra det kullet som jeg har igjen hun ligger mye for seg selv og sover og hun har ikke så mye og gjøre med den andre katten min
AnonymBruker Skrevet 22. april 2023 #19 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.39): Ja, jeg vil virkelig ikke splitte de. Men han insisterer på å ta med den ene katten fordi den er «han sin» og den andre katten er liksom katten til mammaen hans Anonymkode: 7151b...501 Det blir vanskelig å overtale han. Han må forstå at katten er vant til å være med vennen sin, I det huset, og ikke bare tenker på at han er "hans" mens den andre er morens. Katten har sitt eget liv også Anonymkode: 50246...c8f
Kittykat Skrevet 22. april 2023 #20 Skrevet 22. april 2023 AnonymBruker skrev (På 21.4.2023 den 8.24): Jeg og kjæresten skal flytte sammen om en stund. Vi bor begge hjemme hos foreldrene være nå. Og da har han bestemt at han vil ta med seg den ene familiekatten dems. Dette har blitt en liten krangel, først og fremst fordi jeg ikke syntes noe om at han har bestemt deg uten å spørre om det er greit for meg at han tar med den katten, men også fordi at jeg ikke skjønner hvorfor han må ta med den katten når den katten har det så grei der den er. De har 2 katter, og han vil kun ta med den ene. Og disse to kattene har bodd sammen så og si hele livet sitt. Hvordan reagerer katter på å bli splitta fra hverandre når de har vært så lenge fra hverandre? Anonymkode: 7151b...501 Først skal han faktisk spørre deg om det er greit om dere kan ha katt. Og for det andre, så kan dere faktisk skaffe dere en katt sammen. Å skille to katter som har vært sammen 24/7 hele livet er rett og slett stygt gjort mot kattene. Det virker som om at han tenker kun på seg selv her og ikke på kattene og hvordan de vil få det. Kattene kan reagere med sorg, bli innesluttet, deprimert, slutte å spise m.m. Vi hadde to katter (søstre fra samme kull. Levd sammen hele livet), men for ca 1 år siden så måtte den ene bli avlivet pga akutt hjertesvikt. Den andre katten vår sørget, ble mer kontaktsøkende, mer kosete, mer "masete" m.m. Hun søkte og søker fremdeles masse kontakt fra oss. Jeg hadde aldri gått med på å skille kattene. Det er ganske egoistisk gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå