Gå til innhold

sove på gardemoen

Anbefalte innlegg

Gjest reisegjesten
Skrevet

skal reise tidli (6 tida) om morgenen fra gardemoen. er det mulig å bare sitte å små slumre i område rundt innsjekk fra 23tida på kvelden? eller blir man jaget vekk?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er rimelig sikker på at det er stengt om nettene..

Du får ta toget til oslo og slumre på en bar ;)

Gjest Gjesta
Skrevet

Har akkurat vært på ferie, og flyet landet på Gardemoen rundt kl 0330, og da vi kom ut ut av ankomsthallen, var det mange mennesker der, og i innsjekkingshallen lå det flere å sov.

Gjest gjest1
Skrevet

Gardermoen er ikke stengt om natten. 7-eleven er oppe hele natten, og du kan oppholde deg i ankomst/avgangshallen. Mange sover over på benker etc. Pass på bagasjen.

Skrevet
Jeg er rimelig sikker på at det er stengt om nettene..

Du får ta toget til oslo og slumre på en bar ;)

Svar som dette har absolutt ingen verdi. Du er rimelig sikker, men tok altså feil - vet man ikke er det bedre å holde kjeft.

Skrevet

Hei,

det er ikke lenge siden jeg kom til Gardermoen med en ganske forsinket flight og da rakk jeg ikke det siste toget hjem. Det var ingen hotellrom å oppdrive i nærheten, og jeg endte opp med å "sove" på en benk i avgangshallen. Så veldig behagelig var det ikke, med tanke på sterkt lys og endel lyder (blant annet gulvvaskemaskina ;) ), men det er overkommelig.

• Liker 1
Gjest gjest1
Skrevet
Svar som dette har absolutt ingen verdi.  Du er rimelig sikker, men tok altså feil - vet man ikke er det bedre å holde kjeft.

Hehe, okey. Får rette meg etter din lov.

Gjest Revenka
Skrevet

Det er ikke stengt på nettene på gardermoen. En gang reiste vi med siste flytog inn. Det var flere som hadde gjort som oss. Eneste som var irriterende var at enkelte hadde lagt seg ned på sete for å sove, dvs at de okkuperte 4 seter. Det er ikke mange sitteplasser ved innsjekkingen så vi ba en flytte seg :sjarmor: Det gikk bra det. Men uansett, det skulle bare mangle. Man okkuperer ikke flere seter når andre må stå.

i fjor reiste vi også tidlig om morgenen men kom da med bil. Vi kjørte fra Trondheim og inn til de som skulle passe hunden på kvelden. Så dro vi til McDonalds og spiste litt og parkerte bilen på en døgnåpen bensinstasjon. Der sov vi i bilen til klokken 0300 til vi dro til parkeringen med bilen. Det gikk greit denne gangen også.

Skrevet

De har en sovesal oppe ved innsjekkinga - med soveseter, men der er det som regel fullt. Og folk bruker 3-4 seter hver så det er nesten umulig. Har sett mange ha med seg oppblåsbare bademadrasser som de har sovd på.

Jeg og gubben bygde dobbeltseng i ankomsthallen av to benker. Vil ikke akkurat si at det var den beste natts søvn jeg har hatt, men vi overlevde da.

Skrevet
Eneste som var irriterende var at enkelte hadde lagt seg ned på sete for å sove, dvs at de okkuperte 4 seter. Det er ikke mange sitteplasser ved innsjekkingen så vi ba en flytte seg  :sjarmor:  Det gikk bra det. Men uansett, det skulle bare mangle. Man okkuperer ikke flere seter når andre må stå.

Mistet flyet på Stanstead en gang og måtte overnatte der. Jeg og søsteren hadde en hel benk hver, ikke tale om å dele den, nei. Masse folk som sov på gulvet og på benkeryggene, og for å være ærlig ville jeg mye heller ha sovet på gulvet enn å sitte på en benk en hel natt. Man finner alltids noe i bagasjen å ligge på. Så ingen som sto, jeg. ;)

• 17 år senere...
Skrevet

Er det noen som vet om Gardermoen fremdeles er åpen hele døgnet. Bill.mrk. "Forbasket tidlig avgang".

Anonymkode: f3878...730

Skrevet

Fortsatt åpen. Jeg sov på lekearealet ved ankomst. 

Anonymkode: 92686...64a

Skrevet

Var der kl 05 lørdag, lå folk og sov på gulvet bak noen vegger der. Akkurat der var det også et behagelig lys, aå hadde nok vært greit å sovne.

Anonymkode: e0b71...ee5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...